W ramach festiwalu Euroshorts 2006 – Miasto krótkich filmów, wręczono nagrody za najlepsze polskie filmy reklamowe ubiegłego roku.
Otrzymali je: W kategorii pomysłu i scenariusza filmu reklamowego: • Odeon Rybarczyk Productions – za filmy „Kury” (życzenia świąteczne studia Odeon) i „Follow the Instinct” (reklama ubrań marki House), • Agencja Reklamowa Just – za filmy „Prawie jak... (markowe)” (reklama piwa Żywiec), „Gospel” (reklama portalu internetowego allegro.pl, oraz „STOP Wariatom drogowym – prędkość” (reklama społeczna finansowana przez PZU). W kategorii zdjęć filmowych: • Łukasz Kośmicki i Marek Skorupski oraz Agencja Reklamowa JUST za film: „Piękna historia” (reklama piwa Żywiec) W kategorii dźwięku: • Sally Rodgers, Christopher Meller i Agencja Reklamowa JUST za film „Prawie jak..(markowe)” (reklama Żywca) • Agencja Reklamowa JUST za film STOP wariatom drogowym (prędkość 2006) (PZU ) • Piotr Mańkowski i Agencja Reklamowa JUST za reklamę Volkswagena zatytułowaną „Celebrity” (Kulczyk Tradex) W kategorii filmu społecznego: • Telewizja MTV Polska za serię reklam społecznych „Bezpieczna jazda z MTV”: Kisio & Łozo, Królik & Jackassia, Koterski & Kryśka, Borkowska & WSZ & CNE • Agencja Reklamowa JUST za serię filmów: STOP wariatom drogowym W kategorii grafiki telewizyjnej: • oprawy programów MTV: Mastermix, Greatest Hits, Twoja Muzyka, Polonez, VH1 Top 10, VH1 Amour, VH1 Walentynki • osiągnięcia Studia Filmowego Odeon Rybarczyk Productions w zakresie grafiki 3D w filmach: Rywale (Coca Cola), Przyskrzyń kaktusa (Nestle) , Kury (życzenia świąteczne Studia). W kategoriach reżyseriii filmu reklamowego oraz obsady / gry aktorskiej nagród nie przyznano. Konkurs filmów reklamowych Euroshorts istnieje od 1995 roku. Wyróżnienia zdobyły w nim wszystkie znaczące polskie filmy reklamowe ostatnich lat. Konkurs jest ogłaszany na początku roku, prace można zgłaszać do 30 września. Nagrodzone filmy będą pokazywane w galeriach w wielu miastach, podczas ogólnopolskiej trasy festiwalu Euroshorts 2006 – Miasto krótkich filmów. Są też umieszczane na festiwalowej płycie DVD, która dociera do agencji reklamowych, studiów filmowych oraz szkół wyższych w Polsce i za granicą. Program festiwalu Euroshorts 2006 – Miasto krótkich filmów, opis filmów, kadry z filmów, znajdują się na stronach: www.euroshorts.pl