Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 9 stycznia 2026 (piątek)

Stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w wydziale finansowo-budżetowym (nr 2678) - Koronowo, kujawsko-pomorskie

Data dodania: 2025-12-19
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Bydgoszczy
Pracodawca: URZĄD MIEJSKI KORONOWO
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/2678

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, powiat: bydgoski, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Z ogólnym zakresem obowiązków można się zapoznać w BIP Gminy Koronowo w zakładce Urząd Miejski - Nabór na stanowiska

Do obowiązków pracownika Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:
1) prowadzenie dokumentacji finansowo-księgowej, wydatków niewygasających,
wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków i dochodów funduszy
celowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i
przyjętą polityką rachunkowości,
2) sprawdzanie i weryfikacja dowodów księgowych, w tym: faktur VAT, wyciągów
bankowych, raportów księgowych pod względem formalno-rachunkowym,
3) dekretacja i klasyfikowanie wydatków niewygasających, wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków funduszy celowych,
4) bieżące prowadzenie rachunkowości syntetycznej i analitycznej, wydatków
niewygasających, wydatków inwestycyjnych Gminy Koronowo oraz wydatków
funduszy celowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach
publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
5) rzetelne i terminowe ujmowanie operacji gospodarczych na podstawie dowodów
finansowo-księgowych zgodnie z ustawą o rachunkowości, ustawą o finansach
publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
6) przestrzeganie obowiązku uzgadniania sald na rachunkach bankowych,
7) gromadzenie i podłączanie kompletnej dokumentacji pomocniczej do wyciągów
bakowych oraz polecenia księgowania,
8) ścisłą współpraca z wydziałami prowadzącymi zadania inwestycyjne i fundusze
celowe,
9) kontrola poprawności zaangażowania i planów zadań inwestycyjnych, wydatków, wydatków niewygasających oraz funduszy celowych,
10) bieżącą analiza zapisów księgowych i ich korygowanie, uzgadnianie poprawności sald kont syntetycznych i analitycznych,
11) przedkładanie Skarbnikowi Gminy bieżącej informacji o realizacji rachunkowości
syntetycznej i analitycznej , wydatków niewygasających ,wydatków inwestycyjnych
Gminy Koronowo oraz wydatków funduszy celowych zgodnie z ustawą o
rachunkowości, ustawą o finansach publicznych i przyjętą polityką rachunkowości,
12) prowadzenie ewidencji zadań inwestycyjnych oraz sprawozdawczości w tym
zakresie,
13) prowadzenie rejestru wystawionych not obciążeniowych w Urzędzie Miejskim w
Koronowie,
14) prowadzenie rejestru wystawionych not odsetkowych w Urzędzie Miejskim w
Koronowie,
15) prowadzenie ewidencji towarów, uzgadnianiem ze stanem analitycznym i
syntetycznym,
16) sporządzanie sprawozdań finansowych i budżetowych (kwartalnych, półrocznych i rocznych) z zakresu wydatków niewygasających, zgodnie z ustawą o
rachunkowości, rozporządzeniami Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości
budżetowej oraz w zakresie operacji finansowych,
17) zamykanie ksiąg rachunkowych wydatków niewygasających, wydatków funduszy celowych po sprawdzeniu obrotów i uzgodnieniu sald w terminach wskazanych w ustawie o rachunkowości, polityce rachunkowości, dokonywanie przeksięgowań rocznych oraz sporządzenie wydruków z obrotów i sald z ewidencji zatwierdzonej (dokument musi być zatwierdzony przez Skarbnika Gminy i Kierownika Jednostki),
18) wprowadzanie bilansu otwarcia do ksiąg rachunkowych wydatków niewygasających, wydatków funduszy celowych z przestrzeganiem obowiązku zgodności sald BO z BZ,
19) kontrola poprawności wprowadzenia BO do ksiąg rachunkowych wydatki urzędu, dochody urzędu, dochody funduszy celowych oraz organu z przestrzeganiem obowiązku zgodności sald BO z BZ,
20) prowadzenie korespondencji w zakresie powierzonych zadań,
21) aktywne uczestniczenie w inwentaryzacji, weryfikowanie sald, sporządzanie
protokołów z weryfikacji w ustawowych terminach,
22) znajomość oraz systematyczne monitorowanie ustaw i przepisów prawnych
wynikających z zakresu powierzonych obowiązków,
23) analiza zmian i proponowanie zmian do polityki rachunkowości.

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku wynika z przepisów ustaw, rozporządzeń i wewnętrznych regulacji prawnych obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Koronowie w szczególności:
1. Ustawy o finansach publicznych.
2. Ustawy o rachunkowości.
3. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej.
4. Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych w zakresie operacji finansowych.
5. Ustawy o podatku od towarów i usług.
6. Ustawy o samorządzie gminnym.
7. Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów JST,JB,SZB,PFC, oraz PJB.
8. Polityki rachunkowości Urzędu Miejskiego w Koronowie.
9. Ustawy o pracownikach samorządowych.
10. Ustawy o ochronie danych osobowych.
11. Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.

Informacja o warunkach pracy na stanowisku zgodnie z ustawą o pracownikach
samorządowych z dnia 21.11.2008 r. Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j. (art. 13 ust. 2 pkt. 4a.):
1. Miejsce wykonywania pracy - Urząd Miejski w Koronowie.
2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.
3. Konieczność częstej komunikacji telefonicznej.
4. Umiejętności interpersonalne, komunikatywność, kultura osobista.
5. Praca przy komputerze powyżej 4 godzin, przemieszczaniem się wewnątrz budynku oraz poza budynkiem.
6. Wyposażenie stanowiska pracy w urządzenia biurowe w zakresie niezbędnym do
wykonywania zadań na stanowisku.
7. Wynagrodzenie ustalane indywidualnie w zależności od doświadczenia i kwalifikacji wybranego kandydata, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.

Informacje dotyczące zatrudnienia osób niepełnosprawnych wynikające z art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21.11.2008 r. (Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j.)

Kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia zawartego w art. 13a ust. 2, powinni złożyć, wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Informacje wynikające z art. 13 ust. 2 pkt 4b ustawy o pracownikach samorządowych z dnia 21.11.2008 r. (Dz. U. 2024 r., poz. 1135 t.j.)

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia kształtował się na poziomie poniżej 6 %.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 02.02.2026
Wynagrodzenie brutto: od 4 806 PLN
Opis wynagrodzenia: Wynagrodzenie ustalane indywidualnie w zależności od doświadczenia i kwalifikacji wybranego kandydata, zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali specjaliści do spraw księgowości i rachunkowości
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia:
  • biegła obsługa komputera, Microsoft Office

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wymagania związane ze stanowiskiem:
Wymagane niezbędne:
- wykształcenie wyższe,
- trzyletni staż pracy,
- obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- biegła umiejętność obsługi komputera (Word, EXEL).
Wymagania dodatkowe:
- staż pracy na stanowisku związanym z finansami, ekonomią lub rachunkowością.

Oferta pracy przeznaczona również dla osób posiadających stopień niepełnosprawności.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: URZĄD MIEJSKI KORONOWO
NIP: 9670014397
REGON: 000523436
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, powiat: bydgoski, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Monika Lewandowska
Nr telefonu: 52 38 26 402
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1) życiorys (CV) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej,
2) list motywacyjny,
3) kwestionariusz osobowy dla osób ubiegających się o zatrudnienie (wyłącznie na druku załączonym do pobrania przy naborze na stronie BIP Gminy Koronowo),
4) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz kwalifikacje i umiejętności,
5) kserokopie świadectw pracy, w przypadku trwającego zatrudnienia zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia,
6) inne dokumenty potwierdzające przebieg zatrudnienia, posiadane kwalifikacje i umiejętności,
7) oświadczenie kandydata, że posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
8) oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo
skarbowe oraz za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
9) informacja o zapoznaniu się z Regulaminem zgłoszeń wewnętrznych określającym procedury zgłaszania naruszeń/nieprawidłowości, podejmowania działań
następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń naruszenia prawa (sygnalistów)
- Zarządzenie Burmistrza Koronowa Nr OR-S.0050.181.2024 z dnia 18 września 2024 roku (druk załączony do pobrania przy naborze na stronie BIP Gminy Koronowo),
10) w przypadku osoby niepełnosprawnej kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

Uwaga: Dokumenty składane w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty przyjmowane są do 9.01.2026 r. (liczy się data wpływu do urzędu):
- dokumenty można składać osobiście w Kancelarii - Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, (pok. nr 1), w zaklejonych kopertach z dopiskiem: Nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w
Wydziale Finansowo-Budżetowym w Urzędzie Miejskim w Koronowie (OR-K.2110.6.2025);
- dokumenty można przesłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Koronowie, Plac Zwycięstwa 1, 86-010 Koronowo, z dopiskiem na kopercie Nabór na stanowisko urzędnicze ds. księgowości budżetowej w Wydziale Finansowo-Budżetowym w Urzędzie Miejskim w Koronowie (OR-K.2110.6.2025);

WAŻNE
APLIKACJE, KTÓRE WPŁYNĄ DO URZĘDU PO WYZNACZANYM TERMINIE NIE BĘDĄ ROZPATRYWANE.

UWAGA: Dokumenty, które kandydat powinien złożyć muszą być kompletne i bezwzględnie własnoręcznie przez niego podpisane. Nie podpisanie dokumentów spowoduje odrzucenie oferty i utratę szansy na przejście do
drugiego, decydującego, etapu konkursu.

Dodatkowych informacji udziela Dział Kadr nr tel. kontaktowego: (0 52) 38 26 402

Uwaga:
Ogłoszenie o naborze zostało umieszczone na stronach internetowych (Biuletyn Informacji Publicznej oraz praca gov.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Koronowie.

Informacja o wynikach naboru również będzie zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Koronowo (www.bip.koronowo.pl) oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Koronowie.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, poczta

opublikowano: 2025-12-19
Komentarze
Polityka Prywatności