Numer oferty: StPr/25/0654
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Mickiewicza 1, 87-300 Brodnica, powiat: brodnicki, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. przygotowanie, we współpracy z asystentem rodziny i odpowiednio rodziną zastępczą lub prowadzącym RDD planu pomocy dziecku;
2. ewaluacja i monitoring planu pomocy dziecku;
3. udzielanie pomocy rodzinom zastępczym i prowadzącym RDD w realizacji zadań wynikających z pieczy zastępczej;
4. zapewnianie pomocy i wsparcia osobom sprawującym rodzinną pieczę zastępczą, w szczególności w ramach grup wsparcia oraz rodzin pomocowych;
5. współpraca ze środowiskiem lokalnym, ośrodkiem pomocy społecznej, sądami i ich organami pomocniczymi, instytucjami oświatowymi, podmiotami leczniczymi;
6. zgłaszanie do ośrodków adopcyjnych informacji o dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;
7. pomoc rodzinom zastępczym oraz prowadzącym RDD w nawiązaniu wzajemnego kontaktu;
8. zapewnianie rodzinom zastępczym oraz prowadzącym RDD dostępu do specjalistycznej pomocy dla dzieci, w tym psychologicznej, reedukacyjnej i rehabilitacyjnej;
9. przedstawianie corocznego sprawozdania z efektów pracy organizatorowi rodzinnej pieczy zastępczej;
10. udzielanie wsparcia pełnoletnim wychowankom rodzinnych form pieczy zastępczej;
11. obowiązkowy udział w pracach zespołu ds. oceny sytuacji dziecka;
12. konsultowanie na wniosek organizatora rodzinnej pieczy zastępczej oceny rodziny zastępczej;
13. współudział w tworzeniu i realizowanie programów rozwoju pieczy zastępczej;
14. współudział w tworzeniu i realizowanie lokalnych programów służących zapobieganiu i rozwiązywaniu problemów społecznych;
15. przeprowadzanie nie rzadziej niż raz w miesiącu wizyt w środowisku rodziny zastępczej, dla której pracownik został wyznaczony jako koordynator;
16. sporządzanie w terminie do 10 dnia każdego miesiąca comiesięcznych sprawozdań z wizyt w rodzinie zastępczej, w tym z wizyt i kontaktów z innymi instytucjami współpracującymi z rodziną za poprzedzający miesiąc;
17. zakładanie teczki z dokumentacją dziecka umieszczonego w pieczy zastępczej zgodnie z wytycznymi przełożonego i rzetelne jej prowadzenie;
18. gromadzenie dokumentacji i sporządzanie pozwu alimentacyjnego od rodziców biologicznych na rzecz dzieci przebywających w rodzinach zastępczych;
19. systematyczne podnoszenie kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach i samokształcenie;
20. znajomość przepisów ustawy z 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz powiązanych aktów wykonawczych a także ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej a także zapisów Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego.
Rodzaj umowy: Umowa zlecenie / Umowa o świadczenie usług
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Liczba godzin pracy w miesiącu: 50.0
Data rozpoczęcia: 01.01.2026
Data zakończenia: 31.12.2026
Wynagrodzenie brutto: od 1 600 do 3 000 PLN
Opis wynagrodzenia: Wynagrodzenie: od 1 600 zł brutto do 3 000 zł brutto
Zawód: koordynator rodzinnej pieczy zastępczej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku, uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej;
2. co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dzieckiem i rodziną lub co najmniej roczne doświadczenie jako rodzina zastępcza lub prowadzący rodzinny dom dziecka;
3. koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej może zostać osoba, która:
- nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
- wypełnia obowiązek alimentacyjny w przypadku, gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu wykonawczego;
- nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
- nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym;
- znajomość przepisów z zakresu: ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej; ustawy o pomocy społecznej; ustawy o samorządzie powiatowym; rozporządzenia o ochronie danych osobowych; kodeksu postępowania administracyjnego; kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
4. prawo jazdy kategorii B i prywatny samochód celem wykorzystania do pracy na zajmowanym stanowisku. Jednostka nie posiada samochodu służbowego.
Wymagania dodatkowe:
1. umiejętność pracy w zespole, odpowiedzialność, komunikatywność, rzetelność, samodzielność, odporność, dyspozycyjność;
2. bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty elektronicznej, Internetu, dodatkowym atutem będzie znajomość programu POMOST.
3. dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków;
4. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji;
5. umiejętność interpretowania przepisów.
------------------------------------------------------------------------------
1. Umowa zlecenie zawarta na okres od 01 stycznia 2026 r. do 31 grudnia 2026 r.
2. Liczba godz. w miesiącu: 50 godzin w miesiącu (40 godzin pracy w terenie, a 10 godzin pracy stacjonarnie w siedzibie PCPR).
3. Praca wykonywana w przedziale godzinowym 06:00-22:00. Koordynator samodzielnie reguluje czas wykonania usługi, przy założeniu, że może on obejmować dni powszednie, soboty, niedziele i święta.
4. Konieczność posiadania prawa jazdy kategorii B i prywatnego samochodu celem wykorzystania do pracy na zajmowanym stanowisku. Jednostka nie posiada samochodu służbowego.
5. Praca wiąże się z koniecznością przemieszczania się między miejscowościami na terenie powiatu brodnickiego (praca w terenie).
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brodnicy
NIP: 8741540030
REGON: 871130490
Krótki opis działalności gospodarczej: Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana
Adres www: http://www.pcpr-brodnica.bip.net.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Mickiewicza 1, 87-300 Brodnica, powiat: brodnicki, woj: kujawsko-pomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Monika Puc
Nr telefonu: 56 498 47 69
E-mail: sekretariat@pcpr-brodnica.com.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. list motywacyjny oraz informacje (np. CV), o których mowa w art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1465 z późn. zm.) z dokładnym opisem przebiegu pracy zawodowej;
2. oryginał kwestionariusza osobowego;
3. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe, referencje;
4. kserokopie świadectw pracy;
5. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
6. oświadczenie o stanie zdrowia niezbędnym do pracy na danym stanowisku;
7. oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych;
8. oświadczenie o niekaralności za umyślnie przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
9. oświadczenie o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego w przypadku, gdy taki obowiązek wynika z tytułu egzekucyjnego;
10. oświadczenie o niepozbawieniu władzy rodzicielskiej (obecnie i w przeszłości).
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail, inny - Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko: Koordynator Rodzinnej Pieczy Zastępczej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Brodnicy" w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie lub wysłać pocztą na adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, ul. Mickiewicza 1, 87-300 Brodnica lub przesłać na adres email: sekretariat@pcpr-brodnica.com.pl w nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 grudnia 2025 r. (wtorek) do godz. 10:00 (decyduje data wpływu do PCPR).
Wymagane dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone klauzulą zgody:
Zgodnie z art.6 ust. l lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 4.05.2016), zwanego dalej RODO.
Aplikacje, które wpłyną do jednostki po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.