Numer oferty: StPr/25/0638
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Piłsudskiego 5, 74-400 Dębno, powiat: myśliborski, woj: zachodniopomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zakres ogólnych obowiązków:
1. Gromadzenie materiałów źródłowych stanowiących bazę do wymiaru podatku od nieruchomości osób fizycznych na terenie miasta Dębna, poprzez współdziałania z: Wydziałem Gospodarki Komunalnej w zakresie zmian stanu posiadania gruntów i budynków, Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska w zakresie umów sprzedaży, użytkowania wieczystego i dzierżawy nieruchomości Gminy.
2. Przyjmowanie deklaracji na podatek od nieruchomości od osób prawnych, ich analiza
i weryfikacja.
3. Wprowadzanie zweryfikowanych danych dotyczących podatku od nieruchomości od osób prawnych z terenu gminy do programu komputerowego, prowadzenie rejestrów wymiarowych, rejestrów przypisów i odpisów.
4. Przeprowadzanie postępowań podatkowych dotyczących podatku od nieruchomości od osób prawnych i spółek w sprawie:
a) określenia wysokości zobowiązania w podatku,
b) zmiany/wzruszenia decyzji ostatecznych,
c) stwierdzenia nadpłaty,
d) wniesionego odwołania,
e) umorzenia zaległości,
f) odroczeń, rozkładania na raty podatków.
5. Przyjmowanie od podatników osób fizycznych z terenu miasta Dębna informacji w sprawie podatku od nieruchomości i rolnego oraz ich weryfikacja.
6. Wzywanie podatników z terenu miasta, którzy nie dopełnili tego obowiązku do złożenia informacji w sprawie podatku od nieruchomości, rolnego i łącznego zobowiązania pieniężnego w przypadku powstania obowiązku podatkowego bądź zmian w podstawie opodatkowania.
7. Przeprowadzanie postępowań podatkowych dotyczących osób fizycznych z terenu miasta
w sprawie:
a) ustalenia wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego i łącznego zobowiązania podatkowego,
b) zmiany/wzruszenia decyzji wymiarowych,
c) stwierdzenia nadpłaty,
d) wniesionego odwołania,
e) umorzenia zaległości,
f) odroczeń, rozkładania na raty podatków.
8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających, gromadzenie dowodów itp. zgodnie z procedurą załatwiania wymienionych spraw.
9. Kontrola dokumentów źródłowych stanowiących podstawę przypisu, odpisu.
10. Aktualizacja bazy danych podatkowych w systemie komputerowym.
11. Prowadzenie rejestrów wymiarowych, przypisów i odpisów ustalonych zobowiązań.
12. Uzgadnianie prowadzonych rejestrów wymiarowych oraz rejestrów przypisów i odpisów
z księgowością podatkową.
13. Prowadzenie kontroli w terenie w zakresie rzetelności składanych informacji i deklaracji.
14. Potwierdzanie określonych faktów lub stanu prawnego wynikającego z prowadzonych rejestrów i ewidencji podatkowej, dla potrzeb wydawania zaświadczenia na żądanie osób fizycznych.
15. Sporządzanie wniosków karno-skarbowych w wypadkach nie zgłoszenia obowiązku podatkowego lub prowadzenie postępowania wyjaśniającego w przypadku znacznych rozbieżności uwidocznionych w składanych informacjach w sprawie podatku od nieruchomości.
16. Wydawanie opinii w sprawach zwolnień płatnika, rozłożenia na raty, umorzeń zaległości podatków i opłat stanowiących dochody gminy, a realizowanych przez urzędy skarbowe.
17. Prowadzenie ewidencji wydanych decyzji uznaniowych na podstawie, których przyznano ulgi w spłacie podatków.
18. Podawanie do publicznej wiadomości informacji o udzielonych przez Burmistrza ulgach
w podatkach i opłatach lokalnych w formie zgodnej z ustawą.
19. Stosowanie przepisów o pomocy publicznej (bez pomocy w rolnictwie i rybołówstwie) m.in. poprzez:
a) uwzględnianie przepisów o pomocy publicznej w prowadzonych postępowaniach podatkowych rozstrzyganie o podleganiu sprawy przepisom o pomocy publicznej, wyliczanie kwot udzielonej pomocy,
b) wydawanie stosownych zaświadczeń,
c) prowadzenie ewidencji udzielonej w Wydziale pomocy publicznej.
20. Sporządzanie okresowych sprawozdań z udzielonej pomocy publicznej (bez pomocy
w rolnictwie i rybołówstwie) oraz sprawozdań podatkowych SP-1.
21. Sporządzanie okresowych sprawozdań i analiz w zakresie realizowanych zadań.
22. Przestrzeganie dyscypliny pracy, tajemnicy skarbowej i służbowej.
23. Uczestnictwo w szkoleniach i formach samokształceniowych.
24. Archiwizacja dokumentów na stanowisku.
25. Wykonywanie innych prac i czynności zleconych przez Skarbnika i Burmistrza.
26. Zabezpieczanie zastępstwa w razie nieobecności pracownika na stanowisku ds. wymiaru podatków i opłat.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.01.2026
Wynagrodzenie brutto: od 6 200 do 6 800 PLN
Opis wynagrodzenia: +dodatek stażowy po upływie 5 lat pracy
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biura gdzie indziej niesklasyfikowani
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- Doświadczenie w pracy biurowej (wymagany staż - lata: 2)
- Obsługa sprzętu biurowego
Pozostałe wymagania
Uprawnienia:
Inne wymagania: WYMAGANIA NIEZBĘDNE
a) obywatelstwo polskie,
b) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c) brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d) bardzo dobra znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem:
programów działających w środowisku Windows w tym Pakietu MS Office,
e) nieposzlakowana opinia,
f) wykształcenie wyższe, preferowane prawnicze, ewentualnie ekonomiczne lub administracyjne
g) znajomość ustaw podatkowych w szczególności: Ordynacji podatkowej i ustaw dotyczących podatków
i opłat lokalnych (o podatkach i opłatach lokalnych, podatku rolnym i podatku leśnym),
h) znajomość zagadnień ze sfery finansów publicznych,
i) swobodne poruszanie się w przepisach prawnych i ich poprawna interpretacja,
WYMAGANIA DODATKOWE
a) dobra organizacja pracy, systematyczność, terminowość, samodzielność i kreatywność,
b) umiejętność pracy w zespole, uczciwość i lojalność.
c) posiadanie prawa jazdy kat. B,
d) preferowany 2 letni staż pracy na podobnym stanowisku,
e) znajomość zagadnień ze sfery finansów publicznych,
f) swobodne poruszanie się w przepisach prawnych i ich poprawna interpretacja,
g) swobodna komunikacja werbalna i pisemna,
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: URZĄD MIEJSKI W DĘBNIE
NIP: 5970010585
REGON: 000530519
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Piłsudskiego 5, 74-400 Dębno, powiat: myśliborski, woj: zachodniopomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Anna Witek
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: a) CV,
b) list motywacyjny,
c) kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy, ( świadectwa pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu)
d) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach jeśli kandydat je posiada,
f) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (w załączeniu),
g) oświadczenie kandydata o: korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych, oświadczenie
o zapoznaniu się z treścią wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa
i podejmowania działań następczych w Urzędzie Miejskim w Dębnie opublikowanej w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dębnie w zakładce: INFORMACJE /Zgłaszanie naruszeń prawa.
Wybrany kandydat, przez zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć informację z
Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności.
2. Praca w wymiarze pełnego etatu, umowa o pracę,
3. Praca wiąże się z częstymi kontaktami z klientem, możliwe sytuacje konfliktowe, sporne i stresowe.
4. Pracownik powinien posiadać następujące umiejętności: dobry kontakt z ludźmi, umiejętność pracy
z trudnym klientem, bezkonfliktowy charakter, umiejętność rozwiązywania problemów.
3. Pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym
kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o
pracownikach samorządowych obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy.
4. Planowane zatrudnienie styczeń 2026 r.
5. O zakwalifikowaniu do kolejnego etapu naboru kandydaci zostaną powiadomieni listownie,
telefonicznie lub mailem.
6. Postępowanie kwalifikacyjne może być jedno lub dwuetapowe.
7. Dokumenty rekrutacyjne złożone po terminie, bez zastrzeżonej formy papierowej, niekompletne -
podlegają odrzuceniu, a kandydat nie jest dopuszczony do dalszego postępowania.
8. Nie ma możliwości uzupełnienia dokumentów po upływie terminu składania aplikacji oraz
przyjmowania ww. dokumentów poza ogłoszeniem. Dokumenty aplikacyjne kandydatów, którzy spełnili wymagania formalne, a nie zostali zatrudnieni, zostaną, po upływie trzech miesięcy, zniszczone lub na wniosek kandydata odesłane na wskazany adres. Dokumenty aplikacje kandydatów, którzy nie spełnili warunków formalnych lub ich dokumenty wpłynęły po terminie, zostaną zniszczone bezpośrednio po zakończeniu procedury naboru.
9. Informacja o rozstrzygnięciu naboru będzie podana do publicznej wiadomości na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Dębnie.
10. Miejsce pracy: Urząd Miejski w Dębnie.
11.Specyfikacja pracy na stanowisku:
1) praca w biurze w siedzibie Urzędu Miejskiego w Dębnie, sporadyczne wyjazdy w teren,
2) praca przy monitorze ekranowym, obsługa urządzeń biurowych,
3) umowa o pracę - pełen etat,
4) umowa o pracę na czas nieokreślony może zostać poprzedzona umową na czas określony, następna umowa może zostać zawarta na czas określony lub nieokreślony zgodnie z art.16 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz.1135 ),
5) wynagrodzenie określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2024r. poz. 1638 ze zm.),
6) pracownik użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy,
7) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym w pozycji siedzącej,
8) stanowisko pracy nie jest przystosowane dla osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim, praca na
I piętrze budynku urzędu,
12. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych przekroczył 6%.
Oferty należy składać lub przesyłać w terminie do 12 grudnia 2025 r. do godz.12.00
(liczy się data wpływu do Urzędu Miejskiego w Dębnie) na adres: Urząd Miejski Dębno,
ul. Marszałka J. Piłsudskiego 5, 74-400 Dębno w zamkniętych kopertach z dopiskiem:
Nabór stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście