Numer oferty: StPr/25/2271
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: MARII KORYZNOWEJ 2 D, 20-137 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Realizacja zadań Sekcji ds. domów pomocy społecznej, w tym zadań:
1) określonych we właściwych przepisach prawa,
2) określonych w Statucie i Regulaminie organizacyjnym Ośrodka,
3) przydzielonych zgodnie z podziałem podmiotowym i przedmiotowym przez kierownika Działu
i kierowników sekcji,
4) wynikających z uchwał Rady Miasta Lublin, zarządzeń Prezydenta Miasta Lublin oraz zarządzeń
i poleceń Dyrektora MOPR w Lublinie.
Przyjmowanie, analizowanie i kompletowanie dokumentacji związanej z realizacją zadań wynikających z przyznawania świadczeń niepieniężnych z pomocy społecznej w postaci pobytu
w domach pomocy społecznej w zakresie:
1) kierowania i umieszczania osób w domach pomocy społecznej,
2) ustalania opłat osobom za ich pobyt w domach pomocy społecznej,
3) ustalania opłat osobom zobowiązanym do odpłatności za pobyt innej osoby w domu pomocy społecznej w drodze decyzji administracyjnej lub na podstawie umowy,
4) żądania zwrotu wydatków na udzielone świadczenia z pomocy społecznej oraz z tytułu opłat
w ramach zadań realizowanych przez sekcję,
5) prowadzenia list osób zobowiązanych do wnoszenia opłat za usługi świadczone w domach pomocy społecznej,
6) prowadzenie rejestru osób zobowiązanych oraz rejestru należności,
7) realizowania procedury postępowania w sprawie zwrotu należności publicznoprawnych związanych z realizacja zadań w ramach działu ds. domów pomocy społecznej i ośrodków wsparcia,
8) przygotowywania projektów decyzji administracyjnych,
9) prowadzenia i uzupełniania rejestru osób oczekujących na przyjęcie do domu pomocy społecznej na terenie miasta Lublin,
10) prowadzenia i uzupełniania wewnętrznego rejestru umów.
Prowadzenie postępowań w ramach realizacji zadań przez podmioty niezaliczane do sektora finansów publicznych z zakresu pomocy społecznej, w tym:
1) przygotowywanie projektów ogłoszeń zlecających realizację zadań z zakresu pomocy społecznej
w ramach otwartych konkursów ofert,
2) przygotowywanie projektów umów zlecających realizację zadań,
3) przyjmowanie, rejestrowanie i weryfikacja oraz rozliczanie umów na podstawie składanej dokumentacji przez podmioty realizujące zlecone im zadania z zakresu pomocy społecznej,
4) monitorowanie wykonania zadań publicznych przez domy pomocy społecznej.
Wykonywanie innych czynności, w tym:
1) współpraca z jednostkami pomocy społecznej na terenie miasta Lublin i innych powiatów oraz współpraca z innymi jednostkami administracji publicznej w zakresie kwalifikowania
i kierowania osób oczekujących na przyznanie im świadczeń, należących do właściwości Sekcji,
2) sprawowanie nadzoru nad działalnością domów pomocy społecznej dla których organem prowadzącym jest Miasto Lublin oraz podmioty, którym zostało zlecone zadanie z zakresu pomocy społecznej należące do zadań własnych Gminy Lublin miasta na prawach powiatu,
3) analizowanie i diagnozowanie, w porozumieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Ośrodka oraz organami administracji publicznej, potrzeb mieszkańców miasta Lublin, w zakresie korzystania z usług w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej,
4) analizowanie potrzeb i wyliczeń kosztów dotyczących zapewnienia mieszkańcom miasta Lublin pobytu w domach pomocy społecznej na terenie innych powiatów,
5) przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do archiwizacji,
6) wprowadzanie odpowiednich dokumentów i danych do systemu POMOST, systemu KSAT oraz elektronicznego generatora ofert "WITKAC",
7) prowadzenie postępowań w ramach składanych odwołań, skarg i wniosków,
8) realizacja zadań zleconych przez kierownika Działu ds. domów pomocy społecznej i ośrodków wsparcia, kierownika sekcji ds. domów pomocy społecznej, kierownika sekcji ds. ośrodków wsparcia, właściwego Zastępcę Dyrektora lub Dyrektora Ośrodka.
Dbanie o całokształt realizowanych zadań, w tym:
1) terminowe i rzetelne przygotowywanie materiałów,
2) przestrzeganie przepisów prawa, w tym dotyczących bhp i ppoż.,
3) przestrzeganie porządku i organizacji pracy ustalonej przez Dyrektora Ośrodka,
4) dbanie o należyty ład i porządek na stanowisku pracy,
5) dochowanie tajemnicy ustawowo chronionej,
6) prowadzenie spraw z należytą starannością i poszanowaniem praw stron, których one dotyczą,
7) efektywne i właściwe wykorzystywanie czasu pracy oraz prawidłowe jego dokumentowanie,
8) gospodarne wykorzystywanie środków i materiałów biurowych oraz należyta dbałość o powierzone do użytkowania mienie,
9) współtworzenie właściwej atmosfery w pracy poprzez współpracę, wspomaganie, uzgadnianie stanowisk i decyzji w celu prawidłowej realizacji zadań statutowych oraz kreowanie pozytywnego wizerunku Ośrodka.
Obowiązki z zakresu ochrony danych osobowych:
1) przetwarzanie danych osobowych (wykonywanie jakichkolwiek operacji na danych osobowych, takich jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie
i usuwanie, w tym wykonywanych w systemach informatycznych),
2) przestrzeganie przepisów ustawy o ochronie danych osobowych oraz uregulowań wewnętrznych
z zakresu bezpieczeństwa danych osobowych.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.12.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 840 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: specjalista administracji publicznej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Zawody:
- Specjalista administracji publicznej
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- OBSŁUGA PROGRAMU MS EXCEL
- Obsługa urządzeń biurowych
- Obsługa programów pakietu OPEN OFFICE
- obsługa poczty elektronicznej
- Obsługa komputera
- Obsługa internetu
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
1. Ogólne wymagania dotyczące pracownika samorządowego:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) posiadanie nieposzlakowanej opinii.
Wykształcenie oraz umiejętności zawodowe:
wykształcenie wyższe, preferowane kierunki: prawo, administracja, praca socjalna
Zakres wiedzy i umiejętności koniecznych do podjęcia pracy na danym stanowisku:
Znajomość ustaw z zakresu realizowanych zadań, w szczególności:
1) ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, w tym przepisy dotyczące domów pomocy
społecznej oraz aktów wykonawczych,
2) ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
3) znajomość zagadnień dotyczących w szczególności gromadzenia, weryfikowania, kompletowania,
opracowywania dokumentów będących podstawą do przygotowania analiz, zestawień, raportów,
informacji lub sprawozdań.
Wymagania dodatkowe:
1. Zakres wiedzy i umiejętności pozwalających na optymalne wykonywanie zadań na danym
stanowisku:
1) Znajomość przepisów prawnych przydatnych do podjęcia pracy na danym stanowisku,
w tym w szczególności:
znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
znajomość ustawy o samorządzie gminnym i ustawy o samorządzie powiatowym,
2) znajomość obsługi komputera w zakresie: środowiska Windows, pakietów biurowych MS Office
i OpenOffice, poczty elektronicznej, Internetu.
2. Predyspozycje kandydata do wykonywania pracy na danym stanowisku:
1) umiejętność dobrej organizacji pracy własnej oraz umiejętność pracy w zespole,
2) odporność na stres,
3) dyspozycyjność, komunikatywność,
4) odpowiedzialność, rzetelność i wysoka kultura osobista.
3. Dodatkowe wymagania:
preferowany staż pracy w jednostkach organizacyjnych pomocy i integracji społecznej
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE
NIP: 9461776714
REGON: 004165413
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: MARII KORYZNOWEJ 2 D, 20-137 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Ewa Szczepańska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: szczegółowe informacje na temat naboru i wymaganych dokumentów na stronie:
http://www.mopr.lublin.eu/
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: inny - szczegółowe informacje na temat naboru i wymaganych dokumentów na stronie:
http://www.mopr.lublin.eu/