Numer oferty: StPr/25/1359
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Jana Pawła II 1, 43-502 Czechowice-Dziedzice, powiat: bielski, woj: śląskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zadania podstawowe:
- przeprowadzanie kontroli dotyczących gospodarki wodno-ściekowej. Prowadzenie, postępowania w terenie wymaga stosowania odzieży ochronnej,
- przygotowanie decyzji na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
- przygotowywanie decyzji dla właścicieli nieruchomości w sprawie wywozu zastępczego w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
- prowadzenie rejestru wniosków i decyzji na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych,
- prowadzenie rejestru umów zawartych przez firmy asenizacyjne z właścicielami nieruchomości,
prowadzenie kontroli z zakresu przestrzegania regulaminu utrzymania czystości i porządku w gminie,
- prowadzenie postępowań w sprawie obowiązku podłączenia się nieruchomości do kanalizacji sanitarnej, w tym prowadzenie postępowań egzekucyjnych,
- przyjmowanie zgłoszeń przydomowych oczyszczalni ścieków oraz zbiorników bezodpływowych i prowadzenie rejestrów przydomowych oczyszczalni ścieków i zbiorników bezodpływowych,
- kontrola sprawozdań kwartalnych składanych przez przedsiębiorców posiadających zezwolenie Burmistrza Czechowic-Dziedzic na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych, nakładanie kar za nieterminowe złożenia sprawozdania, nakładanie kar za złożenie nierzetelnego sprawozdania,
- przeprowadzanie kontroli w zakresie przestrzegania przepisów prawa ochrony środowiska,
- przygotowanie wystąpienia do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o podjęcie działań będących w jego kompetencji, jeżeli w wyniku kontroli zostanie stwierdzone naruszenie przepisów ochrony środowiska lub występuje uzasadnione podejrzenie, że takie naruszenie mogło nastąpić,
- opiniowanie projektów dokumentów, programów, dokumentów planistycznych, dotyczących gospodarki wodno-ściekowej,
- współdziałanie i koordynacja działań z Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie i Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Środowiska w zakresie gospodarki wodno-ściekowej,
- udział w realizacji zadań określonych w Programie ochrony środowiska,
- przygotowanie decyzji dla osoby fizycznej eksploatującej instalację lub urządzenia w ramach zwykłego korzystania ze środowiska dotyczących wykonania czynności zmierzającej do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko,
- udostępnianie informacji o środowisku,
- przygotowanie dokumentów do archiwum,
- pełnienie zastępstwa w czasie nieobecności podinspektora/inspektora w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
- prowadzenie innych spraw wyznaczonych przez naczelnika wydziału.
Zadania dodatkowe i okresowe:
- prowadzenie postępowań i przygotowanie decyzji w sprawie przywrócenia gruntu do stanu poprzedniego lub wykonania urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku zmiany stanu wód na gruntach sąsiednich,
- prowadzenie postępowań w sprawie zatwierdzenia ugody właścicieli gruntów w sprawach zmiany stanu wód i ich szkodliwego wpływu na grunty sąsiednie,
- przygotowanie i przekazanie danych do Wód Polskich w celu ustalenia wysokości opłaty za usługi wodne,
- naliczanie opłat za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej,
- przygotowywanie sprawozdań z realizacji Krajowego Programu Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK) i innych związanych z gospodarką wodno-ściekową,
- tworzenie oraz dokonywanie okresowego przeglądu obszarów i granic aglomeracji.
Pełna treść ogłoszenia na stronie: https://www.bip.czechowice-dziedzice.pl/bipkod/022/012
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.12.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 400 do 5 700 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik biurowy
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- średnie zawodowe, administracyjne
Uprawnienia:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: O stanowisko ubiegać się może kandydat, który:
1.Posiada obywatelstwo polskie, pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych - o stanowisko nie mogą ubiegać się osoby, o których mowa w art. 11 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych.
2.Posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na tym stanowisku.
3.Nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4.Cieszy się nieposzlakowaną opinią.
5.Wykształcenie: co najmniej średnie
6.Wymagany kierunek wykształcenia: administracja lub ochrona środowiska.
7.Doświadczenie zawodowe: minimum 3 lata stażu pracy, w tym 2 lata w jednostkach samorządu terytorialnego.
8.Inne: prawo jazdy kategorii B.
Wymagania dodatkowe:
1.Znajomość przepisów prawa w zakresie prawa ochrony środowiska, prawa wodnego, ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, kodeksu postępowania administracyjnego.
2.Cechy osobowości kreatywność, skrupulatność, odporność na stres, komunikatywność, zdolność analitycznego myślenia, wysoka kultura osobista, systematyczność, wytrwałość.
3.Umiejętności - umiejętność interpretacji przepisów prawnych, obsługa komputera /programy Word, Excel/, dyspozycyjność, umiejętność rozmowy z trudnym klientem, umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: URZĄD MIEJSKI w Czechowicach-Dziedzicach
NIP: 6521089460
REGON: 000523608
Krótki opis działalności gospodarczej: JEDNOSTKA SAMORZĄDOWA
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Jana Pawła II 1, 43-502 Czechowice-Dziedzice, powiat: bielski, woj: śląskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Gabriela Partyka-Dzida
Nr telefonu: 322177147
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć w zaklejonej i opisanej kopercie: Nabór na stanowisko podinspektora ds. gospodarki wodno-ściekowej w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa w biurze podawczym Urzędu Miejskiego w Czechowicach-Dziedzicach (parter budynku głównego przy pl. Jana Pawła II 1) lub przesłać drogą pocztową na adres: Urząd Miejski w Czechowicach-Dziedzicach, pl. Jana Pawła II 1, 43-502 Czechowice-Dziedzice, z dopiskiem Nabór na stanowisko podinspektora ds. gospodarki wodno-ściekowej w Wydziale Ochrony Środowiska i Rolnictwa. Dokumenty należy składać do dnia 21 listopada 2025 r.
Wykaz wymaganych dokumentów dostępny na stronie:
https://www.bip.czechowice-dziedzice.pl/bipkod/022/012
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, poczta