Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 17 listopada 2025 (poniedziałek)

Asystent sędziego - Mielec, podkarpackie

Data dodania: 2025-11-03
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Mielcu
Pracodawca: Sąd Rejonowy w Mielcu
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/1716

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Kościuszki 15, 39-300 Mielec, powiat: mielecki, woj: podkarpackie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu na podstawie art. 155 § 2a, art. 155a § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych (tekst jedn. Dz. U. z 2024 roku poz. 334 ze zm.), § 2 ust. 1 rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 14 października 2013 roku w sprawie przeprowadzania konkursu na stanowisko asystenta sędziego (tekst jedn. Dz. U. z 2023 roku poz. 2106 ze zm.) w drodze konkursu ogłasza nabór kandydatów na umowę zastępstwa w Sądzie Rejonowym w Mielcu, 39-300 Mielec, ul. Kościuszki 15 na stanowisko asystenta sędziego.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.12.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 806 PLN
Opis wynagrodzenia: Liczba wolnych stanowisk: jedno stanowisko asystent sędziego zatrudniony na podstawie umowy na czas zastępstwa (nie świadczenia pracy przez pracownika Sądu w zw. z jego długotrwałą, usprawiedliwioną nieobecnością);
3. Wymiar etatu: pełny;
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: asystent sędziego
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wymagania obligatoryjne:
Zgodnie z treścią art. 155 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych na stanowisku asystenta sędziego może być zatrudniony ten, kto:
1) jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich;
2) jest nieskazitelnego charakteru;
3) ukończył wyższe studia prawnicze w Polsce i uzyskał tytuł magistra lub zagraniczne uznane w Polsce;
4) ukończył 23 lata.
Warunkiem ubiegania się o zatrudnienie w sądzie jest złożenie przez osobę ubiegającą się o przyjęcie na stanowisko asystenta sędziego oświadczenia, że nie jest prowadzone przeciwko niej postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe (art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych).
5. Dodatkowe pożądane cechy i umiejętności:
praca w zespole, komunikatywność, zdolności analityczne, kreatywność, odporność na stres, staranność, terminowość;
znajomość techniki pracy biurowej, w tym umiejętność obsługi komputera i biegła znajomość edytora tekstów Word.
6. Zakres wykonywania zadań na stanowisku określony w art. 155 § 1 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz w rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 8 listopada 2012 roku w sprawie czynności asystentów sędziów (Dz. U. z 2012 roku poz. 1270).

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: Sąd Rejonowy w Mielcu
NIP: 8171410298
REGON: 000324398
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Kościuszki 15, 39-300 Mielec, powiat: mielecki, woj: podkarpackie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu A.1101.3.2025,
wniosek o zatrudnienie na stanowisku asystenta sędziego;
życiorys i informację o przebiegu kariery zawodowej;
oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie studiów wyższych na kierunku prawo w Rzeczypospolitej Polskiej i uzyskanie tytułu zawodowego magistra albo zaświadczenie o zdanym egzaminie magisterskim, albo oryginał lub urzędowo poświadczony odpis dokumentu potwierdzającego ukończenie zagranicznych studiów wyższych na kierunku prawo uznanych w Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie odrębnych przepisów;
oświadczenie, o którym mowa w art. 155a § 6 ustawy z dnia 27 lipca 2001 roku - Prawo o ustroju sądów powszechnych;
oświadczenie, że jest obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej i korzysta z pełni praw cywilnych i obywatelskich, a także jest nieskazitelnego charakteru;
aktualną fotografię zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych;
pisemna zgoda na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji na podstawie RODO,
oświadczenie dotyczące zapoznania się z klauzulą informacyjną dla kandydatów na stanowisko asystenta sędziego,
oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych sygnalisty/osoby zgłaszającej w związku z przyjmowaniem zgłoszeń wewnętrznych zawierających informacje o naruszeniu prawa i z podejmowaniem działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu,
oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą zasad przetwarzania danych osobowych osób, których dane są przetwarzane w procesie o naruszeniu prawa i z podejmowaniem działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu,
oświadczenie o zapoznaniu się z treścią Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu
do zgłoszenia kandydat może dołączyć dokumenty potwierdzające dodatkowe kwalifikacje i osiągnięcia.
Uwaga! Zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z w/w załącznikami Kandydat składa jako komplet dokumentów trwale ze sobą połączonych. Stronice zgłoszenia Kandydat winien ponumerować typem numeracji strona X z Y(np.: str. 1/12).
Treść klauzul informacyjnych oraz Wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w Sądzie Rejonowym w Mielcu, znajdują się na stronie internetowej Sądu Rejonowego w Mielcu www.mielec.sr.gov.pl zakładka: Ochrona Danych Osobowych oraz Sygnaliści.
Termin składania dokumentów: 17 listopada 2025 roku
Miejsce składania dokumentów: Zgłoszenia kandydatów przyjmuje Prezes Sądu Rejonowego w Mielcu w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie. Kandydat składa wymagane dokumenty opatrzone oznaczeniem konkursu bezpośrednio w siedzibie sądu:
Sąd Rejonowy w Mielcu ul. Kościuszki 15, 39 - 300 Mielec pok. nr 109 (Sekretariat Prezesa Sądu Rejonowego w Mielcu) albo przesyła je za pośrednictwem operatora pocztowego.
W przypadku przesyłania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego za datę ich złożenia uważa się datę nadania przesyłki w placówce pocztowej operatora.
Dokumenty, które wpłyną do Sądu Rejonowego w Mielcu po w/w terminie nie będą rozpatrywane i zostaną zwrócone nadawcy.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: poczta, inny

opublikowano: 2025-11-04
ostatnia aktualizacja: 2025-11-05
Komentarze
Polityka Prywatności