Numer oferty: StPr/25/1955
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Realizacja zadań wynikających z Ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej. Planowanie, koordynowanie i realizowanie zadań ochrony ludności w Urzędzie Miasta Chełm. Wdrażanie ustaw i rozporządzeń dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej. Wdrażanie zarządzeń, wytycznych i decyzji Wojewody Lubelskiego. Opracowywanie zarządzeń, postanowień i wytycznych Prezydenta Miasta Chełm w sprawach dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej. Nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej. Organizowanie współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze miasta.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 24.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 900 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biura gdzie indziej niesklasyfikowani
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- bardzo dobra organizacja pracy własnej oraz samodyscyplina na stanowisku pracy
- Administracja publiczna - kompendium wiedzy
- odpowiedzialność, sumienność, dokładność, pracowitość, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, kreatywność
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: [Umiejętność 1] : znajomość aktów prawnych dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony ludności, zagadnień dotyczących powszechnego obowiązku obrony.
[Umiejętność 2] : wiedza na temat funkcjonowania administracji publicznej w stanach nadzwyczajnych, znajomość ustawy o ochronie danych osobowych.
PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ: https://umchelm.bip.lubelskie.pl/index.php?id=146&p1=szczegoly&p2=14533 .
Symbol oferty: DOR.2110.71.2025.
Jednostka ogłaszająca: Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm.
Data ogłoszenia: 2025-10-30.
Termin składania dokumentów: 2025-11-12.
Wymagane wykształcenie: wyższe.
Wymagania związane ze stanowiskiem.
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie: wyższe.
Wymagania dodatkowe:
1) mile widziane wykształcenie wyższe o profilu administracja, prawo, zarządzanie, logistyka, bezpieczeństwo narodowe, zarządzanie kryzysowe lub pokrewne,
2) znajomość ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym,
3) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
4) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
5) znajomość aktów prawnych dotyczących zarządzania kryzysowego i ochrony ludności,
6) wiedza na temat funkcjonowania administracji publicznej w stanach nadzwyczajnych,
7) znajomość zagadnień dotyczących powszechnego obowiązku obrony,
8) znajomość ustawy o ochronie danych osobowych,
9) znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych.
Zakres obowiązków:
1) Realizacja zadań wynikających z Ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej.
2) Planowanie, koordynowanie i realizowanie zadań ochrony ludności w Urzędzie Miasta Chełm.
3) Wdrażanie ustaw i rozporządzeń dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej.
4) Wdrażanie zarządzeń, wytycznych i decyzji Wojewody Lubelskiego.
5) Opracowywanie zarządzeń, postanowień i wytycznych Prezydenta Miasta Chełm w sprawach dotyczących ochrony ludności i obrony cywilnej.
6) Nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej.
7) Organizowanie współpracy między podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze miasta.
8) Ocena wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze miasta przez podmioty ochrony ludności, z którymi zawarto porozumienie lub wobec których wydano decyzję o uznaniu za podmiot ochrony ludności.
9) Ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze miasta.
10) Przygotowanie porozumień i decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności.
11) Przygotowanie opracowywania wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru miasta.
12) Przygotowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń oraz innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
13) Nadzorowanie, w ramach posiadanych kompetencji, utrzymania gotowości elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach na obszarze miasta.
14) Planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia warunków dla obiektów zbiorowej ochrony.
15) Przygotowanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną.
16) Organizowanie miejsc doraźnego schronienia.
17) Przygotowanie poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony.
18) Wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony.
19) Przygotowanie dokumentacji i założeń dotyczących zapewnienia funkcjonowania Urzędu Miasta Chełm w czasie wojny.
20) Przygotowanie wniosków i decyzji o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej.
21) Opracowywanie propozycji planów działania w zakresie przygotowania podmiotów ochrony ludności.
22) Nadzór nad realizacją zadań wynikających z planów działań w zakresie przygotowania podmiotów ochrony ludności.
23) Planowanie zaopatrywania podmiotów ochrony ludności w niezbędny sprzęt i wyposażenie.
24) Prowadzenie sprawozdawczości w zakresie oceny stanu przygotowań ochrony ludności.
25) Opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Miasta Chełm.
26) Przygotowywanie i prowadzenie szkoleń ludności Miasta Chełm w zakresie powszechnej samoobrony.
27) Współpraca przy aktualizacji Miejskiego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych.
28) Prowadzenie miejskiego magazynu sprzętu OLiOC.
29) Dokonywanie analizy realizacji planów działania w zakresie ochrony ludności.
30) Opracowywanie rocznych planów zamierzeń szkoleniowych Miasta Chełm.
31) Aktualizacja wkładu do Planu ewakuacji Wojewody.
32) Udział w aktualizacji planu dystrybucji tabletek jodku potasu na terenie miasta.
33) Udział w opracowywaniu i aktualizacja Programu Operacyjnego Funkcjonowania miasta.
34) Udział w treningach łączności przekazywania sygnałów z Centrum Operacji Powietrznych i Ośrodka Dowodzenia i Naprowadzania oraz innych treningach łączności realizowanych przez LUW.
35) Współpraca z instytucjami, służbami i strażami (WOT, WCR, KM PSP, KMP) oraz podmiotami ochrony ludności w zakresie realizacji zadań.
36) Wykonanie przeglądów stanu technicznego sprzętu ochrony ludności oraz sporządzanie wymaganych protokołów w zakresie zgłoszenia sprzętu do wybrakowania.
37) Udział w szkoleniach i ćwiczeniach organizowanych na terenie miasta i na szczeblu wojewódzkim.
38) Współudział w przygotowaniu projektu budżetu, a następnie w realizacji budżetu Miasta Chełm w zakresie wynikającym z wykonywanych obowiązków na zajmowanym stanowisku.
39) Publikowanie na stronach internetowych miasta ostrzeżeń i zaleceń.
40) Współpraca w zakresie realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom innych państw.
41) Współudział w przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o zamówienia publiczne udzielane w zakresie wykonywanych obowiązków, a także odbiór i rozliczanie tych zamówień.
42) Znajomość i stosowanie przepisów obowiązujących na stanowisku pracy oraz regulujących wewnętrzne sprawy urzędu.
43) Należyte prowadzenie akt, zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, instrukcją kancelaryjną i archiwalną.
44) Samokontrola na stanowisku pracy.
45) Wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.
Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących zatrudnienia, dokumentujące wymagany staż pracy,
5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7. referencje (kserokopia),
8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Warunki pracy:
1) praca w systemie jednozmianowym,
2) praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
4) obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi powyżej 6% .
Miejsce składania dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. ochrony ludności i obrony cywilnej w Departamencie Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 12 listopada 2025 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. ochrony ludności i obrony cywilnej w Departamencie Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 ogłoszonej dnia 30 października 2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Uwagi
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM
Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm, , info@umchelm.pl, tel.: (82) 565-20-70.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.
Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.
Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy, w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.
Okres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w klauzuli zgody.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.
Przysługujące prawa
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych.
W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi
W przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:
-- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa
w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art.
9 ust. 1 RODO.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Urząd Miasta Chełm
NIP: 5630016442
REGON: 000594100
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Adres www: https://samorzad.gov.pl/web/miasto-chelm
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących zatrudnienia, dokumentujące wymagany staż pracy,
5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7. referencje (kserokopia),
8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta