Numer oferty: StPr/25/0503
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Konstytucji 3 Maja 6, 96-100 Skierniewice, powiat: m. Skierniewice, woj: łódzkie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1.Realizacja zadań i obowiązków wynikających z Kontroli Zarządczej oraz uczestnictwo w identyfikacji i analizie ryzyka.
2.Przestrzeganie ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych.
3.Dbanie powierzone mienie i dobre imię urzędnika.
4.Realizowanie zadań ustawowo przypisanych Staroście , wynikających m. in. z ustawy Prawo wodne, ustawy Prawo ochrony środowiska, ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, w tym m. in.:
a.sprawowanie nadzoru nad działalnością spółek wodnych,
b.rozwiązanie spółki wodnej w drodze decyzji,
c.stwierdzenie nieważności uchwały organu spółki wodnej,
d.rozwiązanie zarządu spółki w drodze decyzji,
e.wyznaczenie zarządu komisarycznego spółki wodnej w drodze decyzji.
f.zatwierdzenie statutu spółki wodnej w drodze decyzji,
g.wydawanie decyzji o wysokości i rodzaju świadczeń przez osoby fizyczne lub prawne niebędące członkami spółki wodnej oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej z tytułu odnoszenia korzyści z urządzeń spółki wodnej,
h.sporządzanie sprawozdania OŚ-4p,
i.opiniowanie przedkładanych przez Zarząd Województwa programów ochrony powietrza,
j.wydawanie pozwoleń emisyjnych na wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza,
k.przyjmowanie zgłoszeń instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia, mogących negatywnie oddziaływać na środowisko,
l.wydawanie decyzji ustalającej wymagania w zakresie ochrony środowiska dla instalacji, z których emisja nie wymaga pozwolenia,
m.przyjmowanie zgłoszeń, stosownie do art. 152a ust 1 Prawa ochrony środowiska,
n.przekazywanie w postaci elektronicznej informacji, o których mowa w art. 152 ust. 2 oraz ust. 2b, a także wynikające z oświadczenia, o którym mowa w art. 152 ust. 2c, do Krajowego Ośrodka Bilansowania i Zarządzania Emisjami, o którym mowa w art. 3 ustawy z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji, stosownie do art. 152a ust 1 Prawa ochrony środowiska,
o.wszczynanie postępowań i wydawanie decyzji eksploatacyjnych, o których mowa w art. 154 ust. 1a Prawa ochrony środowiska,
p.wydawanie pozwoleń zintegrowanych,
q.prowadzenie okresowej analizy wydanych pozwoleń zintegrowanych,
r.opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
s.udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
t.udostępnianie informacji publicznej,
u.prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie,
v.wydawanie decyzji obligujących prowadzącego instalację do sporządzenia przeglądu ekologicznego w razie stwierdzenia okoliczności wskazujących na możliwość negatywnego oddziaływania instalacji na środowisko,
w.wydawanie decyzji obligujących podmioty negatywnie oddziaływujące na środowisko do ograniczenia oddziaływania na środowisko i przywrócenia go do stanu właściwego,
x.opiniowanie projektów gminnych programów ochrony środowiska,
y.wydawanie decyzji dotyczących wygaśnięcia, cofnięcia lub ograniczenia stosownych pozwoleń na wprowadzanie do środowiska substancji lub energii,
z.przyjmowanie zgłoszeń instalacji wytwarzających pola elektromagnetyczne,
aa.przedkładanie wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska oraz państwowemu wojewódzkiemu inspektorowi sanitarnemu informacji zawartych w zgłoszeniu oraz informacji o zmianie danych, dla instalacji objętych obowiązkiem zgłoszenia z uwagi na wytwarzanie pól elektromagnetycznych, dla których nie wniesiono sprzeciwu lub dla których wydano zaświadczenie o braku podstaw do wniesienia sprzeciwu, w zakresie uregulowanym Prawem ochrony środowiska,
bb.udostępnianie na stronie podmiotowej Starostwa informacji o instalacjach wytwarzających pole elektromagnetyczne, objętych obowiązkiem zgłoszenia, w zakresie uregulowanym Prawem ochrony środowiska,
cc.wnoszenie sprzeciwu w drodze decyzji, jeżeli eksploatacja instalacji objętej zgłoszeniem powodowałaby przekroczenie standardów jakości środowiska,
dd. wydawanie decyzji o dopuszczalnym poziomie hałasu, w przypadku stwierdzenia przez organ ochrony środowiska, na podstawie pomiarów własnych, pomiarów dokonanych przez wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska lub pomiarów podmiotu obowiązanego do ich prowadzenia, że poza zakładem , w wyniku jego działalności, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu,
ee. przygotowywanie projektów uchwał dla Rady Powiatu w sprawie utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania w przypadkach, dla których nie mogą być dotrzymane standardy jakości środowiska dla zakładów lub innych obiektów przewidzianych w ustawie Prawo ochrony środowiska,
ff.identyfikacja potencjalnych historycznych zanieczyszczeń powierzchni ziemi,
gg.wydawanie zezwoleń prowadzącemu instalację objętą systemem handlu uprawnieniami do emisji do powietrza gazów cieplarnianych i innych substancji.
hh) prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem powiatowego programu ochrony środowiska,
ii) monitorowanie wykonania powiatowego programu ochrony środowiska i przygotowywanie raportów z jego realizacji.
5.Wykonywanie innych prac zleconych przez Kierownika Wydziału.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 12.01.2026
Wynagrodzenie brutto: od 5 400 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biurowej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- średnie ogólnokształcące, kierunek: ochrona środowiska
- średnie zawodowe, kierunek: ochrona środowiska
Wymagania pożądane
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku
- umiejętność obsługi komputera - znajomość pakietu MS Office
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wynagrodzenie zasadnicze 5400,00 brutto plus dodatek za wieloletnią pracę
Praca w godzinach 8:00 - 16:00
Umowa o pracę na czas określony do 6 miesięcy z możliwością przedłużenia umowy o pracę.
96-100 Skierniewice
1.Wymagania niezbędne:
a)obywatelstwo polskie,
b)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
c)brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
d)nieposzlakowana opinia,
e)wykształcenie wyższe z zakresu inżynierii środowiska, ochrony środowiska, wykształcenie wyższe politechniczne z ukierunkowaniem na promieniowanie elektromagnetyczne, powietrze, hałas lub wykształcenie średnie o kierunku ochrona środowiska.
f)przy wykształceniu wyższym staż pracy nie jest wymagany, przy wykształceniu średnim wymagany minimum 3-letni staż pracy;
g)posiadanie wiedzy na temat zasad funkcjonowania samorządu terytorialnego,
h)znajomość zagadnień związanych z zakresem działania Starostwa i Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
i)znajomość zadań wykonywanych na stanowisku,
j)umiejętność pracy w zespole, umiejętności organizacyjne, szybkie reagowanie na problemy, zdolność do pracy w warunkach stresu,
k)znajomość następujących aktów prawnych:
ustawy o samorządzie powiatowym,
ustawy Prawo wodne,
ustawy Prawo ochrony środowiska,
ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
kodeksu postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty:
a)list motywacyjny,
b)własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wymagany druk kwestionariusza osobowego do pobrania na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach),
c)oświadczenia:
- o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych
- oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii
(wzór oświadczeń dostępny jest na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach).
d)kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie - świadectwo ukończenia szkoły średniej dla wykształcenia średniego i/lub dyplom ukończenia studiów wyższych dla wykształcenia wyższego,
e)kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność dot. kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.1135),
Inne dodatkowe dokumenty:
a)oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych po zakończeniu procesu rekrutacyjnego przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w srodze naboru* (wzór oświadczenia dostępny jest na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach).
* złożenie oświadczenia jest dobrowolne
Oferta kandydata może zawierać CV.
Inne informacje:
Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 4 b ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1135) informuję, iż w miesiącu wrześniu 2025r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6 %.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zamkniętej kopercie) w Punkcie Obsługi Interesantów lub wysłać pocztą na adres: ul. Konstytucji 3 Maja 6, 96-100 Skierniewice
z dopiskiem
Dotyczy naboru na stanowisko:
Referent ds. rejestracji pojazdów II
w Wydziale Komunikacji i Transportu
w terminie do dnia 14.11.2025r.
(decyduje data faktycznego wpływu do Starostwa).
Złożone dokumenty po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Skierniewicach https://bip.spskierniewice.nv.pl/o,65,oferty-pracy.html oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Starostwa przy ul. Konstytucji 3 Maja 6.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone własnoręcznym popisem.
Nabór jest realizowany zgodnie z Regulaminem naboru pracowników na wolne stanowisko urzędnicze w Starostwie Powiatowym w Skierniewicach stanowiącym załącznik do Zarządzenia Nr 13/2015 Starosty Skierniewickiego z dnia 24 czerwca 2015 r. z późn. zm.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: STAROSTWO POWIATOWE W SKIERNIEWICACH
NIP: 8361862649
REGON: 750147640
Krótki opis działalności gospodarczej: Zgodnie z zapisem statutowym
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Konstytucji 3 Maja 6, 96-100 Skierniewice, powiat: m. Skierniewice, woj: łódzkie Zobacz na mapie
Nr telefonu: 46 834 59 50
E-mail: kadry@powiat-skierniewice.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: a) list motywacyjny,
b) własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wymagany druk kwestionariusza osobowego do pobrania na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach),
c) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego, pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych, oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii (wzór oświadczenia dostępny jest na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach),
d) kserokopia dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
e) kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy, a w przypadku pozostawania w zatrudnieniu zaświadczenie wskazujące datę jego rozpoczęcia,
f) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych (wzór oświadczenia dostępny jest na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Skierniewicach)*,
g) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach ( np. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach i szkoleniach związanych z zakresem wykonywanych obowiązków na w/w stanowisku pracy),
h) kserokopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - dot. kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1135),
*złożenie oświadczenia jest dobrowolne
Oferta kandydata może zawierać-CV
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: telefon, e-mail