Numer oferty: StPr/2025-10-20/1970
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Al.Słowackiego 20, 30-037 Kraków, powiat: m. Kraków, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Obsługa prawna PCPR w Krakowie, a w szczególności:
a) opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów normatywnych, podejmowanych przez Radę Powiatu w Krakowie, Zarząd Powiatu, Starostę Powiatu Krakowskiego i Dyrektora PCPR;
b) udzielanie pracownikom PCPR porad prawnych oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa;
c) opiniowanie projektów umów i porozumień zawieranych przez PCPR;
d) występowanie w charakterze pełnomocnika Powiatu, Starosty i Dyrektora PCPR w postępowaniu sądowym i administracyjnym;
e) realizowanie zadań zgodnie z zasadami wykonywania zawodu radcy prawnego, określonymi w ustawie o radcach prawnych.
Miejsca wykonywania pracy: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Krakowie: Kraków, al. Słowackiego 20, Skawina, ul. Kopernika 13.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 0.75
Liczba godzin pracy w tygodniu: 30.0
Data rozpoczęcia: 18.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 6 300 do 6 500 PLN
Opis wynagrodzenia: Praca w wymiarze 3/4 etatu:
1)płaca zasadnicza od 6300,00 do 6500,00 złotych oraz dodatki zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz regulaminem wynagradzania w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie
2)nie jest możliwe łączenie zatrudnienia w PCPR z wykonywaniem zajęć tożsamych, pozostających w sprzeczności lub związanych z zajęciami, które pracownik wykonywać będzie w ramach obowiązków służbowych, wywołujących uzasadnione podejrzenie o stronniczość lub interesowność
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: radca prawny
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), prawnicze
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Niezbędne wymagania od kandydatów:
Spełnianie wymagań określonych w art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych, dla stanowisk urzędniczych, w tym:
1)brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
2)pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych,
3)nieposzlakowana opinia;
4)posiadanie obywatelstwa polskiego lub posiadanie obywatelstwa, innego niż polskie, państwa Unii Europejskiej lub innego państwa, którego obywatelom na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
5)biegła znajomość języka polskiego;
6)posiadanie wykształcenia wyższego prawniczego;
7)posiadanie wpisu na listę radców prawnych;
8)minimum trzyletnie doświadczenie w pracy w jednostkach samorządu terytorialnego;
9)predyspozycje osobiste związane z procesem efektywnego komunikowania się i wzajemnego oddziaływania w relacjach z petentami, przełożonymi i współpracownikami;
10)stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na w/w stanowisku;
11)wiedza specjalistyczna i umiejętność stosowania odpowiednich przepisów w tym:
- ustawy o samorządzie powiatowym,
- ustawy o pracownikach samorządowych,
- ustawy o rachunkowości,
- ustawy o finansach publicznych,
- prawo zamówień publicznych,
- ustawa o pomocy społecznej,
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawy o wspieraniu rodziny i systemu pieczy zastępczej,
- ustawy o repatriacji,
- ustawy o Karcie Polaka,
- ustawy o ochronie zdrowia psychicznego,
- ustawy o ochronie danych osobowych,
- kodeksu rodzinnego i opiekuńczego,
- kodeksu pracy,
- kodeksu postępowania administracyjnego,
- aktów wykonawczych na podstawie w/w ustaw;
12)umiejętność obsługi komputera (m.in. Internet) oraz programu prawniczego LEX.
Wymagania dodatkowe od kandydatów:
Posiadanie następujących cech osobowości i umiejętności psychospołecznych:
1)umiejętność pracy w zespole;
2)odporność na stres, obowiązkowość, wnikliwość, życzliwość w kontaktach z innymi pracownikami, komunikatywność, opanowanie;
3)otwartość, umiejętność logicznego myślenia, publicznego przemawiania, prowadzenia spotkań, wyrażania i obrony swojego zdania;
4)dyspozycyjność (praca w PCPR i w jego filiach oraz poza jego siedzibą przy załatwianiu spraw sądowych i administracyjnych).
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: POWIATOWE CENTRUM POMOCY RODZINIE W KRAKOWIE
NIP: 6772090325
REGON: 351597291
Krótki opis działalności gospodarczej: JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA POWIATU
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Al.Słowackiego 20, 30-037 Kraków, powiat: m. Kraków, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1.list motywacyjny;
2.życiorys curriculum vitae;
3.kserokopie dyplomów lub dokumentów potwierdzających wykształcenie, uprawnienia, dodatkowe kwalifikacje i umiejętności, certyfikaty, zaświadczenia ze szkoleń itp.;
4.kopie świadectw pracy potwierdzające staż pracy;
5.oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
6.oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
7.informacja z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności (dotyczy osób, którym zostanie przedstawiona oferta pracy);
8.inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: inny - Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć osobiście w siedzibie Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Krakowie na al. Słowackiego 20, na Dzienniku Podawczym pokój nr 4 w zaklejonej kopercie z wyszczególnionym spisem załączników wraz z poniższym dopiskiem na kopercie:
DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO:
RADCA PRAWNY
W POWIATOWYM CENTRUM POMOCY RODZINIE
W KRAKOWIE
Termin składania dokumentów: do dnia 17.11.2025 roku do godz. 15.00.