Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 27 października 2025 (poniedziałek)

Archiwista - Lublin, lubelskie

Data dodania: 2025-10-17
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Lublinie
Pracodawca: POWIATOWY URZĄD PRACY W LUBLINIE
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), inne, kierunek: ARCHIWISTYKA lub ZARZĄDZANIE DOKUMENTACJĄ WSPÓŁCZESNĄ

Numer oferty: StPr/25/1935

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: MEŁGIEWSKA 11C, 20-209 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zgodnie z ogłoszonym naborem:
https://puplublin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=66&p1=szczegoly&p2=14501

Prowadzenie archiwum zakładowego Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie zgodnie z ustawą o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz przepisami wykonawczymi.
Archiwizacja dokumentów związanych z funkcjonowaniem Urzędu:
- przyjmowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych i współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania tych akt do przekazania,
- sprawdzenie zgodności zawartości teczki akt ze spisem zdawczo-odbiorczym,
- prowadzenie ewidencji zgromadzonych dokumentów w składnicy akt oraz wypożyczonych ze składnicy,
- układanie akt na regałach archiwalnych,
- udostępnianie akt ze składnicy na podstawie pisemnej zgody Dyrektora Urzędu.
- Obsługa programów do archiwizacji akt osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
- Inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej /akt kat. B/ oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu.
- Sporządzanie rocznego sprawozdania dot. przyjętych akt z komórek organizacyjnych oraz akt wybrakowanych.
- Prowadzenie ewidencji akt w składnicy zgodnie z Instrukcją o organizacji i zakresie działania składnicy akt Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.
Digitalizacja i systemy zarządzania dokumentacją:
- planowanie, organizacja i nadzór nad kompleksową digitalizacją dokumentacji archiwalnej,
- wdrażanie i nadzorowanie nowoczesnych systemów zarządzania dokumentacją elektroniczną (EZD),
- opracowywanie strategii długoterminowego zarządzania dokumentacją w formie papierowej i elektronicznej,
- tworzenie metadanych i opisów archiwalnych w systemach elektronicznych.
Zarządzanie zasobem archiwalnym:
- prowadzenie bieżącego ewidencjonowania materiałów archiwalnych,
- przygotowywanie i przekazywanie dokumentacji do Archiwum Państwowego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- ocena wartości archiwalnej dokumentacji i przygotowywanie wniosków brakowania,
- zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony zasobu archiwalnego,
- udostępnianie materiałów archiwalnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Kontrola, audyt i optymalizacja:
- kontrola prawidłowości prowadzenia dokumentacji w komórkach organizacyjnych Urzędu,
- prowadzenie audytu dokumentacji i optymalizacja przepływu dokumentów w jednostce,
- opracowywanie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt.
Szkolenia i współpraca:
- prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie obiegu dokumentów, archiwizacji i zasad postępowania z dokumentacją,
- współpraca z Archiwum Państwowym,
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej zakresu wykonywanych zadań.
Zaopatrzenie i ewidencja:
- zaopatrzenie pracowników Urzędu w materiały biurowe, tonery, druki, pieczątki, czasopisma oraz sprzęt biurowy zgodnie z wymogami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz Regulaminem zamówień publicznych Powiatowego Urzędu Pracy w Lublinie.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 30.10.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 900 PLN
Opis wynagrodzenia: Wymagane dokumenty aplikacyjne zgodne z ogłoszonym naborem należy złożyć w zaklejonej i opisanej kopercie w sekretariacie Urzędu (pokój 212) lub pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Lublinie, 20-209 Lublin, ul. Mełgiewska 11C z dopiskiem: "Dotyczy naboru na stanowisko archiwista" w terminie do dnia 27.10.2025 r. - decyduje data wpływu do urzędu.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: archiwista
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat), inne, kierunek: ARCHIWISTYKA lub ZARZĄDZANIE DOKUMENTACJĄ WSPÓŁCZESNĄ
Uprawnienia:
  • znajomość ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia
  • umiejętność planowania i koordynacji procesów digitalizacji dokumentów archiwalnych

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wymagania Zgodnie z ogłoszonym naborem:
https://puplublin.bip.lubelskie.pl/index.php?id=66&p1=szczegoly&p2=14501

wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596), wykształcenie wyższe specjalistyczne zgodne z § 2 pkt 1 lub 3 rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie określenia rodzaju wykształcenia uznanego za specjalistyczne oraz dokumentów potwierdzających posiadanie praktyki zawodowej, wymaganych od osób wykonujących niektóre czynności związane z dokumentacją osobową i płacową pracodawców (Dz. U. nr 68, poz. 596)oraz znajomość ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach, znajomość ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, znajomość rozporządzenia Ministra Kultury z dnia 1 kwietnia 2005 r. w sprawie warunków, jakim powinna odpowiadać osoba wykonująca czynności archiwisty zakładowego, znajomość standardów i formatów digitalizacji dokumentów archiwalnych zgodnych z wytycznymi Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, umiejętność planowania i koordynacji procesów digitalizacji dokumentacji, wiedza z zakresu zarządzania systemami elektronicznego obiegu dokumentów (EZD), znajomość przepisów dotyczących przechowywania i archiwizacji dokumentacji elektronicznej, umiejętność tworzenia metadanych i opisów archiwalnych w systemach elektronicznych, wiedza z zakresu długoterminowego przechowywania dokumentów cyfrowych i migracji danych, nieskazanie prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, posiadanie obywatelstwa polskiego lub bycie obywatelem Unii Europejskiej bądź obywatelem innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terenie Rzeczypospolitej Polskiej oraz posiadanie znajomości języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: POWIATOWY URZĄD PRACY W LUBLINIE
NIP: 7122525279
REGON: 431214322
Krótki opis działalności gospodarczej: kierowanie w zakresie efektywności gospodarowania
Adres www: www.puplublin.pl
Sposób aplikowania: za pośrednictwem urzędu
Adres: Mełgiewska 11c, 20-209 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Martyna Mazur
Nr telefonu: 817451816
E-mail: m.mazur@puplublin.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Zgodnie z ogłoszonym naborem
Osoba do kontaktu pracodawcy: Grażyna Gwiazda
Nr telefonu: 81 745 18 16
Adres aplikowania pracodawcy: MEŁGIEWSKA 11C, 20-209 Lublin, powiat: m. Lublin, woj: lubelskie

opublikowano: 2025-10-17
ostatnia aktualizacja: 2025-10-24
Komentarze
Polityka Prywatności