Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 27 października 2025 (poniedziałek)

Podinspektor/inspektor ds. obronności i obrony cywilnej - Reguły, mazowieckie

Data dodania: 2025-10-14
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Pruszkowie
Pracodawca: URZĄD GMINY MICHAŁOWICE
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/0871

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Powstańców Warszawy 1, 05-816 Reguły, powiat: pruszkowski, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. w zakresie obronności:
a) opracowywanie planów i programów w zakresie wykonywania zadań obronnych i szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
b) aktualizacja i uzgadnianie zmian w planie operacyjnym funkcjonowania gminy w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
c) realizowanie przedsięwzięć z przygotowaniem Stanowiska Kierowania, Zapasowego Miejsca Pracy i Stałego Dyżuru Wójta Gminy zapewniającego kierowanie realizacją zadań obronnych i funkcjonowanie urzędu gminy w stanie pełnej gotowości obronnej państwa,
d) opracowanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy na czas wojny,
e) prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem z obowiązku pełnienia służby wojskowej pełnionej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny osób, które zostały wyłączone z obowiązku jej pełnienia,
f) współpraca z Wojskowym Centrum Rekrutacji przy przygotowaniu i organizacji akcji kurierskiej na terenie Gminy oraz czynności związanych z nakładaniem świadczeń rzeczowych i osobistych,
g) planowanie i organizowanie szkolenia obronnego oraz prowadzenie dokumentacji szkoleniowej.
2. w zakresie zarządzania kryzysowego:
a) realizacja przedsięwzięć związanych z zapewnieniem procesu kierowania działaniami w zakresie monitorowania, analizowania i prognozowania rozwoju zagrożeń, planowania, reagowania
i usuwania skutków zagrożeń na terenie Gminy,
b) opracowywanie i przygotowanie gminnego planu zarządzania kryzysowego,
c) realizowanie zadań związanych z funkcjonowaniem gminnego zespołu zarządzania kryzysowego,
d) realizacja przedsięwzięć organizacyjnych z zakresu ochrony, funkcjonowania i odtworzenia infrastruktury krytycznej na wypadek zagrożeń,
e) współdziałanie z sąsiadującymi gminami w zakresie wymiany informacji o zagrożeniu, ostrzeganiu i wzajemnej pomocy.
3. w zakresie obrony cywilnej:
a) wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności,
b) ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy oraz organizowanie współpracy pomiędzy podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy,
c) kierowanie, koordynowanie i nadzorowanie w ramach posiadanych kompetencji realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy,
d) udzielanie wsparcia w przygotowaniu podmiotów ochrony ludności do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy, w tym w zakresie wyposażenia w sprzęt i środki ochrony,
e) tworzenie i utrzymywanie, na obszarze gminy, zasobów ochrony ludności oraz infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę we współpracy z referatami merytorycznymi,
f) ocena wykonywania zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności, a także wydawanie podmiotom ochrony ludności i obrony cywilnej zaleceń odnośnie do rodzajów i ilości zasobów ochrony ludności utrzymywanych przez te podmioty,
g) udzielanie pomocy doraźnej przy pomocy podmiotów ochrony ludności na obszarze gminy,
h) opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy,
i) planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu
przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy,
j) powiadamianie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach na obszarze gminy oraz utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz
powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach,
k) zawieranie ze starostą porozumienia lub umowy o współdziałaniu w zakresie realizacji zadań ochrony ludności lub obrony cywilnej oraz wnioskowanie do starosty o nadanie przydziałów mobilizacyjnych obrony cywilnej,
l) planowanie liczby i pojemności obiektów zbiorowej ochrony oraz zlecanie wykonania sprawdzenia obiektu budowlanego pod względem spełniania lub możliwości spełnienia
warunków dla obiektów zbiorowej ochrony,
m) wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu obiektu budowlanego za budowlę ochronną, organizowanie miejsc doraźnego schronienia i wprowadzanie danych do Centralnej Ewidencji Obiektów Zbiorowej Ochrony, n) wydawanie i odwoływanie poleceń udostępnienia budowli ochronnych, udzielanie pomocy w przygotowaniu budowli ochronnych do użycia oraz informowanie ludności o umiejscowieniu obiektów zbiorowej ochrony,
o) utrzymanie, modernizacja i budowa, na obszarze gminy, infrastruktury niezbędnej do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej, w tym budowli ochronnych,
p) sporządzanie co 2 lata informacji o stanie przygotowań gminy do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej i przedstawianie jej radzie gminy.
4. współpraca z Prezesem i Zarządem Ochotniczej Straży Pożarnej, udział w planowaniu potrzeb środków finansowych i sprzętu na potrzeby straży oraz szkoleń i ćwiczeń,
5. prowadzenie kontroli wydatków środków finansowych (dotacji), zakupów sprzętu i jego eksploatacji w Ochotniczej Straży Pożarnej,
6. współpraca z jednostką Państwowej Straży Pożarnej w zakresie gotowości operacyjnotechnicznej oraz uzgadnianie z zasobów gminy przeznaczonych do współdziałania na obszarze powiatu,
7. współpraca z Policją w zakresie bezpieczeństwa,
8. organizowanie szkoleń dla pracowników urzędu z ewakuacji, jej koordynacja i wykonywania czynności z zakresu ochrony przeciwpożarowej. Praca w wymiarze pełnego etatu, od poniedziałku do piątku, w godz. 08:00-16:00. Wysokość wynagrodzenia od 5040 zł + dodatek stażowy, nagrody jubileuszowe, kwartalne nagrody uznaniowe, "wczasy pod gruszą". Aplikacja online pod linkiem: https://bip.michalowice.pl/urzad-gminy/oferty-pracy/praca-w-urzedzie/oferty-pracy/ka2110362025,p649418720
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas nieokreślony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 10.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 040 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: inspektor obrony cywilnej
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia:
  • Biegła obsługa komputera - Umiejętność obsługi programów MsOffice

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie, 2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, 3) niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, 4) nieposzlakowana opinia, 5) wykształcenie wyższe, 6) znajomość powszechnie obowiązujących przepisów prawnych, a w szczególności ustaw: o samorządzie gminnym, o obronie ojczyzny, o ochronie ludności i obronie cywilnej, o zarządzaniu kryzysowym, o ochronie przeciwpożarowej, o stanie wojennym, o stanie wyjątkowym, o stanie klęski żywiołowej, o ochronie informacji niejawnych oraz kodeks postępowania administracyjnego, 7) biegła obsługa komputera w zakresie pakietu MS Office.
Wymagania dodatkowe:
1) posiadanie prawa jazdy kat. B i samochodu z możliwością wykorzystania do celów służbowych, 2) preferowane doświadczenie na stanowisku związanym z obroną cywilną/bezpieczeństwem/zarządzaniem kryzysowym, 3) dyspozycyjność, 4) umiejętność szybkiego, wydajnego i efektywnego realizowania powierzonych zadań, 5) umiejętność planowania i organizacji pracy, 6) odpowiedzialność, skrupulatność i sumienność oraz determinacja w dążeniu do celu, 7) umiejętność pracy w zespole oraz pod presją czasu, 8) doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku w jednostce samorządu terytorialnego.
Szczegóły oferty dostępne pod linkiem: https://bip.michalowice.pl/urzad-gminy/oferty-pracy/praca-w-urzedzie/oferty-pracy/ka2110362025,p649418720
Oferta przeznaczona zarówno dla osób pełnosprawnych, jak i dla osób posiadających orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: URZĄD GMINY MICHAŁOWICE
NIP: 5341338300
REGON: 000541753
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Powstańców Warszawy 1, 05-816 Reguły, powiat: pruszkowski, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Beata Podbielska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1) list motywacyjny opatrzony własnoręcznym podpisem,
2) życiorys curriculum vitae opatrzone własnoręcznym podpisem,
3) dokumenty potwierdzające poprzednie okresy zatrudnienia (świadectwa pracy, aktualne zaświadczenie z zakładu pracy, jeżeli kandydat pozostaje w zatrudnieniu),
4) dokumenty potwierdzające wykształcenie (dyplom ukończenia studiów wyższych),
5) dokumenty potwierdzające ukończenie kursów, szkoleń,
6) oświadczenie o niekaralności,
7) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych,
8) oryginał kwestionariusza osobowego,
9) kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: inny - https://bip.michalowice.pl/urzad-gminy/oferty-pracy/praca-w-urzedzie

opublikowano: 2025-10-14
Komentarze
Polityka Prywatności