Numer oferty: StPr/25/1090
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, powiat: bełchatowski, woj: łódzkie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1) Regulowanie stanów prawnych nieruchomości Skarbu Państwa poprzez odszukiwanie i kompletowanie odpowiedniej dokumentacji, badanie ksiąg wieczystych, zlecanie wykonywania map i podziałów nieruchomości oraz składanie wniosków wieczystoksięgowych. 2) Podejmowanie działań w zakresie gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa, w szczególności poprzez: a) nabywanie własności nieruchomości, b) darowizny na cele publiczne, c) zamiany nieruchomości, d) obciążanie ograniczonymi prawami rzeczowymi, e) sprzedaż w drodze przetargu i w trybie bezprzetargowym, f) oddawanie w trwały zarząd i jego wygaszanie, g) dzierżawę i najem nieruchomości Skarbu Państwa. 3) Prowadzenie postępowań w sprawie windykacji należności Skarbu Państwa. 4) Prowadzenie postępowań z zakresu wywłaszczania nieruchomości na cele publiczne. 5) Prowadzenie postępowań w sprawie ustalenia odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości. 6) Przygotowywanie projektów decyzji w sprawie ustalenia dodatkowych opłat w przypadku nie zagospodarowania nieruchomości w terminie. 7) Udzielanie bonifikat od ceny oraz żądania jej zwrotu. 8) Składanie wniosków o podział nieruchomości Skarbu Państwa. 9) Opiniowanie podziałów nieruchomości wykonywanych z urzędu. 10) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na zrzeczenie się nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa. 11) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na wejście w teren nieruchomości Skarbu Państwa. 12) Prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na umieszczenie urządzeń infrastruktury technicznej w nieruchomości Skarbu Państwa. 13) Prowadzenie spraw związanych z ograniczeniem sposobu korzystania z nieruchomości w trybie art. 124 i 124a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r.o gospodarce nieruchomościami. 14) Prowadzenie spraw związanych z przekazaniem gruntów przeznaczonych w miejscowych planach pod pracownicze ogrody działkowe - Ustawa o pracowniczych ogrodach działkowych. 15) Przygotowywanie projektów decyzji ustalających, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową lub mienie gromadzkie oraz ustalanie wykazu osób uprawnionych do udziału we wspólnocie gruntowej. 16) Przygotowywanie decyzji o odszkodowaniu i wypłata za nieruchomości zajęte pod drogi krajowe i wojewódzkie na podstawie art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną. 17) Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zgody na wycinkę drzew znajdujących się na gruntach stanowiących własność Skarbu Państwa. 18) Regulowanie stanów prawnych nieruchomości w Gminie Kleszczów poprzez: a) składanie wniosków w sądzie w wydziale ksiąg wieczystych, b) prowadzenie postępowań w zakresie zasiedzenia nieruchomości, c) gromadzenie i analizę dokumentów niezbędnych do regulacji stanów prawnych, d) komunalizacja nieruchomości z urzędu i na wniosek.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 03.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 800 PLN
Opis wynagrodzenia: Praca poniedziałek- piątek 7.30-15.30
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: specjalista administracji publicznej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: Prawo, Administracja, Gospodarka nieruchomościami
Uprawnienia:
- doświadczenie na danym stanowisku pracy (wymagany staż - lata: 1)
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: WYMAGANIA NIEZBĘDNE: 1) wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, o kierunku: prawo, administracja, gospodarka nieruchomościami; 2) co najmniej roczny staż pracy w organach administracji publicznej; 3) obywatelstwo polskie; 4) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych; 5) brak prawomocnego skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; 6) nieposzlakowana opinia. WYMAGANIA DODATKOWE: 1) znajomość ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego; 2) posiadanie wiedzy na temat funkcjonowania organów samorządu terytorialnego - ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym; 3) znajomość ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami; 4) preferowana znajomość obsługi programów informatycznych EW Mapa, EW Opis, Geoportal, Elektroniczne Księgi Wieczyste. Szczegółowe informacje dotyczące ogłoszenia o naborze pod adresem: https://spbelchatow.bip.gov.pl/oferty-pracy/ogloszenie-o-naborze-nr-9-2025.html
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Starostwo Powiatowe w Bełchatowie
NIP: 7691833768
REGON: 590653877
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej.
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów, powiat: bełchatowski, woj: łódzkie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Marta Góralczyk-Raś
Nr telefonu: 44 6358607
E-mail: powiat@powiat-belchatowski.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w kopercie z dopiskiem "Nabór nr 9 / 2025 na stanowisko ds. gospodarowania nieruchomościami Skarbu Państwa w Wydziale Skarbu i Gospodarki Nieruchomościami w Starostwie Powiatowym w Bełchatowie" w terminie do dnia 21.10.2025 r. do godziny 1530 (nie mniej niż 10 dni od dnia opublikowania w BIP) osobiście w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19 lub pocztą na adres Starostwa Powiatowego w Bełchatowie, ul. Pabianicka 17/19, 97-400 Bełchatów. Aplikacje, które wpłyną do Starostwa po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data wpływu do Starostwa).
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail, Termin: Poniedziałek-piątek, Godziny : 7.30-15.30