Numer oferty: StPr/25/0789
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, powiat: pruszkowski, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i realizacja wszystkich obowiązków związanych z prowadzeniem rejestru (art. 9b do 9m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach).
2. Ujawnianie w systemie SIOS informacji o wnioskach o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych i o wpisach do tego rejestru (art. 21 ust. 2 pkt 27 Ustawy z dnia 3 października 2008 r o udostępnianiu informacji i o środowisku oraz ocenach oddziaływania na środowisko).
3. Prowadzenie ewidencji umów o odbiór odpadów komunalnych zawartych przez właścicieli nieruchomości niezamieszkałych oraz na których prowadzona jest działalność gospodarcza, na których powstają odpady.
4. Nadzorowanie realizacji przez właścicieli nieruchomości obowiązków określonych w art. 5 ust. 1, 3, 3b (w zakresie odpadów komunalnych) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
5. Prowadzenie postępowań kontrolnych i wyjaśniających w razie stwierdzenia niewykonania obowiązków przez właścicieli nieruchomości określonych w art. 5 ust. 1, 3, 3b (w zakresie odpadów komunalnych) ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
6. Analiza i weryfikacja deklaracji składanych przez właścicieli nieruchomości o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ich wprowadzanie do systemu celem rozliczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7. Prowadzenie kontroli zgodności złożonych deklaracji ze stanem faktycznym.
8. Prowadzenie oględzin nieruchomości, w celu weryfikacji informacji dotyczących posiadania kompostownika przydomowego i kompostowania w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne w zadeklarowanych deklaracjach.
9. Prowadzenie postępowań ws utraty prawa do zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym.
10. Kontrolowanie przedsiębiorców wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
11. Prowadzenie innych rejestrów, wykazów i baz danych wymaganych prawem w obszarze prowadzonych zagadnień.
12. Wydawanie zaświadczeń w zakresie działalności regulowanej.
13. Udostępnianie na stronie internetowej Urzędu i BIP informacji, o których mowa w art. 3 ust. 2 pkt 9 ustawy o utrzymaniu czystości w gminie.
14. Prowadzenie postępowań ws podwyższonej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
15. Inicjowanie i prowadzenie działań edukacyjnych z zakresu gospodarki odpadami.
16. Załatwianie bieżącej korespondencji z zakresu ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach i ustawy o odpadach.
17. Kontrolowanie realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa dotyczących funkcjonowania systemu dobierania odpadów komunalnych oraz regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy, kontrola poprawności złożonych deklaracji.
18. Ewidencjonowanie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w systemie KOSZB i GOMiG.
19. Stała aktualizacja bazy danych rejestru gminnego wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi.
Zatrudnienie na podstawie umowy na zastępstwo - 6 miesięcy z możliwością przedłużenia. Praca w poniedziałek 8-18, wtorek-czwartek 8-16, piątek 8-14. Wynagrodzenie zasadnicze 5700 zł + dodatek za wysługę lat + inne dodatki.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę w zastępstwie
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 26.09.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 700 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik biurowy
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- średnie ogólnokształcące
- średnie zawodowe
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Poziom wykształcenia- średnie lub wyższe na kierunku administracja, zarządzanie, ochrona środowiska.
Spełnienie wymogów określonych w art.6 ust.1 i ust.3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych /Dz. U. z 2024 roku, poz. 1135 ze zm./ określonych dla stanowisk urzędniczych, pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie w pełni z praw publicznych, obywatelstwo polskie (o stanowisko mogą ubiegać się również osoby nieposiadające obywatelstwa polskiego zgodnie z artykułem 11 ustęp 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych). W przypadku osoby nieposiadającej obywatelstwa polskiego, biegła znajomość języka polskiego w mowie i piśmie. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; niekaralność prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe; nieposzlakowana opinia; obsługa urządzeń technicznych wykorzystywanych w związku z wykonywaniem obowiązków służbowych; znajomość oprogramowania komputerowego: MS Office (Word, Excel), GOMIG, KSZOB.
Staż pracy:
- 3 lata przy wykształceniu średnim w przypadku stanowiska Podinspektor
- 5 lat przy wykształceniu średnim lub 3 lata przy wykształceniu wyższym w przypadku stanowiska Inspektor.
Wymagana umiejętność pracy w zespole, komunikatywność, zaangażowanie w wykonywana pracę, rzetelność, dokładność, odpowiedzialność, dyspozycyjność. Niezbędne doświadczenie w prowadzeniu postępowań administracyjnych zakończonych wydawaniem decyzji administracyjnych, umiejętność stosowania przepisów prawnych oraz zdolność analitycznego myślenia oraz umiejętność planowania i organizacji pracy.
Dodatkowe wymagania dla kandydatów:
1) bardzo dobra znajomość przepisów prawa z zakresu ustaw:
a. o samorządzie gminnym,
b. o pracownikach samorządowych,
c. kodeks postępowania administracyjnego,
d. kodeks postępowania egzekucyjnego w administracji,
e. o finansach publicznych,
f. o udostępnieniu informacji o środowisku, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
g. o ochronie danych osobowych,
h. o dostępie do informacji publicznej,
i. prawo zamówień publicznych,
j. ustawa ordynacja podatkowa,
k. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
l. o odpadach,
m. akty wykonawcze do ww. ustaw.
2) prawo jazdy kategorii B
3) umiejętność obsługi urządzeń biurowych
4) mile widziane doświadczenie w pracy w administracji samorządowej
5) znajomość przepisów z zakresu: ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy Prawo zamówień publicznych, ustawy o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych;
6) umiejętność formułowania wypowiedzi w sposób gwarantujący zrozumienie, kształtowanie kontaktów z podmiotami zewnętrznymi;
7) znajomość obsługi programu elektronicznego obiegu korespondencji EZD, TEAMS.
Oferta skierowana zarówno do osób pełnosprawnych jak i niepełnosprawnych oraz osób w wieku emerytalnym.
Wytyczne dotyczące aplikowania dostępne na stronie: https://bip.raszyn.pl/kategorie/22-praca-w-urzedzie/artykuly/3594-ogloszenie-o-naborze-z-na-wolne-stanowisko-urzednicze-podinspektor-inspektor-w-referacie-ochrony-srodowiska-i-gospodarki-odpadami?lang=PL
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: URZĄD GMINY RASZYN
NIP: 5222065126
REGON: 000546638
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Szkolna 2a, 05-090 Raszyn, powiat: pruszkowski, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Marcin Staszewski
Nr telefonu: 22 701 78 13
E-mail: mstaszewski@raszyn.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. list motywacyjny,
2. kwestionariusz osobowy*,
3. CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
4. oświadczenie o niekaralności
5. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych*,
6. kopie świadectw pracy (oraz zaświadczenie o zatrudnieniu w przypadku pozostawania w stosunku pracy),
7. kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje,
8. kopie dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatów,
9. zgoda na przetwarzanie danych osobowych,
10. klauzula dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
* Formularze na potrzeby postępowań dostępne na stronie: https://bip.raszyn.pl/kategorie/21-ogloszenia-o-prace-/artykuly/126-formularze-na-potrzeby-postepowan?lang=PL
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail, inny