Numer oferty: StPr/25/0732
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Dworna 16, 18-400 Łomża, powiat: m. Łomża, woj: podlaskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Ogłoszenie o konkursie na staż urzędniczy w Sądzie Okręgowym w Łomży z docelowym zatrudnieniem na stanowisko inspektora ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
* Oznaczenie konkursu: A.1101.7.2025.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy:
1. Organizowanie, koordynowanie i bezpośrednie wykonywanie zadań o charakterze obronnym, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w Sądzie Okręgowym w Łomży oraz nadzorowanie i koordynowanie realizacji zadań w jednostkach podległych.
2. Wykonywanie zadań w ramach przygotowań obronnych, w szczególności:
- opracowywanie wytycznych w sprawie realizacji zadań obronnych oraz określanie zadań i trybu ich wykonania w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych, opracowanie i aktualizowanie regulaminu organizacyjnego Sądu Okręgowego na czas zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny,
- opracowanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania Sądu Okręgowego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa
państwa i w czasie wojny,
- organizacja i przygotowanie systemu Stałych Dyżurów na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa i utrzymywanie w gotowości do
uruchomienia zespołu stałego dyżuru Sądu Okręgowego,
- opracowanie i aktualizowanie dokumentacji stałego dyżuru Sądu
Okręgowego,
- opracowanie i aktualizowanie dokumentacji stanowiska kierowania Sądu
Okręgowego, w celu zapewnienia ciągłości kierowania w wyższych stanach
gotowości obronnej państwa,
- opracowanie i aktualizowanie dokumentacji punktu informacyjnego HNS oraz
prowadzenie bazy danych HNS i przekazywanie tych danych do jednostek
nadrzędnych,
- opracowywanie rocznego harmonogramu wykonywania zadań obronnych,
- zapewnienie obsady kadrowej Sądu Okręgowego niezbędnej do realizacji
zadań obronnych w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa, w tym
występowanie do właściwego terytorialnie szefa wojskowego centrum
rekrutacji o wyłączenie z urzędu lub na wniosek od obowiązku pełnienia
czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny,
- koordynowanie przedsięwzięć obronnych oraz kontrola i nadzór wykonywania zadań obronnych w jednostkach podległych,
- planowanie i organizacja szkoleń obronnych na szczeblu Sądu Okręgowego
oraz podległych jednostek organizacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- uczestnictwo w szkoleniach obronnych organizowanych na szczeblu Ministerstwa Sprawiedliwości oraz Sądu Apelacyjnego w Białymstoku,
- współdziałanie z terenowymi organami administracji wojskowej i samorządowej w związku z potrzebą realizacji zadań obronnych przez Sąd
Okręgowy.
3. Realizowanie zagadnień z zakresu zarządzania kryzysowego, w tym wykonywanie i aktualizacja dokumentacji zarządzania kryzysowego.
4. Przygotowywanie sprawozdań, analiz na potrzeby kierownictwa Sądu.
* Szczegóły zawarte w ogłoszeniu nr A.1101.7.2025 zamieszczonym na stronie Sądu Okręgowego w Łomży www.lomza.so.gov.pl -oferty pracy
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 0.25
Liczba godzin pracy w tygodniu: 0.1
Data rozpoczęcia: 01.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 1 500 PLN
Opis wynagrodzenia: ; wynagrodzenie miesięczne brutto: Nie mniej niż 1.500,00 zł + dodatek za wysługę lat; zgodnie z rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 26 kwietnia 2024 r. w sprawie wynagrodzenia zasadniczego asystentów sędziego. Pierwsza umowa na czas okeślony.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: specjalista administracji publicznej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
Pozostałe wymagania
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, obronność,
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: ,administracja, prawo lub inne pokrewne
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: zarządzanie kryzysowe lub specjalność wojskowa,
Inne wymagania: * Wymagania niezbędne dotyczące osób ubiegających się o zatrudnienie:
1. pełna zdolność do czynności prawnych,
2. nieposzlakowana opinia,
3. niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
4. przeciwko kandydatowi nie może być prowadzone postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
5. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
6. wykształcenie wyższe na poziomie studiów pierwszego stopnia,
7. znajomość zagadnień z zakresu ustawy z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny (t.j. Dz.U. z 2025 r. poz. 825 z późn. zm.), ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowych (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.122 z późn. zm.), ustawy z dnia 5 grudnia 2024 o ochronie ludności i obronie cywilnej ( Dz. U. z 2024 r. poz.1907) i umiejętność praktycznego wykonywania zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego w jednostkach organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości.
8. udokumentowany staż pracy (doświadczenie) na stanowiskach związanych z obronnością,
9. dobra znajomość obsługi komputera i praktyczna znajomość pakietu biurowego MS Office, Excel,
10. posiadanie ważnego poświadczenia bezpieczeństwa upoważniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych co najmniej klauzulą Ściśle tajne wydanego wyłącznie przez ABW lub SKW, o którym mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010 r. (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1209) albo wyrażenie zgody na poddanie się tej procedurze.
* Wymagania dodatkowe:
1. wykształcenie na kierunku bezpieczeństwo narodowe, bezpieczeństwo wewnętrzne, obronność, zarządzanie kryzysowe lub specjalność wojskowa, administracja, prawo lub inne pokrewne,
2. ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania sądów powszechnych,
3. znajomość metod i technik pracy biurowej,
4. doświadczenie w pracy z dokumentami zawierającymi informacje niejawne w myśl ustawy z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych,
5. umiejętność szybkiego pozyskiwania i praktycznego stosowania nowej wiedzy,
6. umiejętność planowania i organizowania własnej pracy,
7. predyspozycje osobowościowe: zdolność analitycznego i samodzielnego myślenia, terminowość, odpowiedzialność, rzetelność i komunikatywność, umiejętność działania w sytuacjach stresowych, wysoki poziom wiedzy ogólnej i kultury osobistej, umiejętność pracy w zespole.
* Dodatkowe atuty:
1. staż pracy w administracji publicznej na stanowisku urzędniczym o specjalności umożliwiającej wykonywanie zadań na stanowisku,
2. Wiedza w zakresie organizacji i struktury sądów powszechnych.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Sąd Okręgowy w Łomży
NIP: 7181022114
REGON: 000570631
Krótki opis działalności gospodarczej: Wymiar sprawiedliwości
Adres www: www.lomza.so.gov.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Dworna 16, 18-400 Łomża, powiat: m. Łomża, woj: podlaskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Joanna Truszkowska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: * Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. własnoręcznie podpisane cv z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
2. list motywacyjny ze wskazaniem sygnatury konkursu,
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
5. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie doświadczenia zawodowego,
6. własnoręcznie podpisane przez kandydata oświadczenia (wzory w załączeniu):
- o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- o nieposzlakowanej opinii,
- o niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- o nieprowadzeniu przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- o posiadaniu stanu zdrowia pozwalającego na zatrudnienie na określonym stanowisku,
- o zapoznaniu się z treścią klauzuli informacyjnej,
- o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych kandydata,
- o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego upoważniającego do dostępu do informacji
niejawnych, o którym mowa w ustawie o ochronie informacji niejawnych z dnia 5 sierpnia 2010r.
7. kserokopie dodatkowych dokumentów potwierdzających kwalifikacje i osiągnięcia kandydata.
* Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty (w zamkniętej kopercie z podaniem sygnatury konkursu A.1101.7.2025) należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w terminie do dnia 26 września 2025r. na adres: Sąd Okręgowy w Łomży, ul. Dworna 16, 18-400 Łomża lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Sądu, tj. w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Łomży (pokój nr 14) w godzinach od 7.45 do 15.15 od poniedziałku do piątku.
W przypadku nadania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
*Konkurs składa się z trzech etapów:
1. etap pierwszy- wstępna selekcja zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych,
2. etap drugi- praktyczny sprawdzian umiejętności,
3. etap trzeci- rozmowa kwalifikacyjna, podczas której komisja konkursowa oceni w szczególności umiejętności kandydata dotyczące wykorzystania w praktyce jego wiedzy z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy, którego konkurs dotyczy.
* KLAUZULA INFORMACYJNA dla osób biorących udział w procesie rekrutacji w drodze konkursu na staż urzędniczy
w Sądzie Okręgowym w Łomży.
Na podstawie art. 13 ust.1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnego rozporządzenia o ochronie danych) informuję, że:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Sądu Okręgowego w Łomży z siedzibą przy ul. Dwornej 16, 18-400 Łomża, e-mail: dyrektor@lomza.so.gov.pl, tel. 86 215 42 70.
2. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych można kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: iod@lomza.so.gov.pl
3. Celem przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest udział w procesie rekrutacji, w drodze konkursu na staż urzędniczy w Sądzie Okręgowym w Łomży, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a i c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy, ustawy z dnia 18 grudnia 1998 r. o pracownikach sądów i prokuratury, rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 stycznia 2008 r. w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i prokuraturze.
4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
1) podmioty, którym Administrator zleca wykonanie czynności, z którymi wiąże się konieczność przetwarzania danych osobowych (podmioty przetwarzające),
2) podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania rekrutacji, a następnie przez okres wskazany w przepisach szczególnych. Po zakończeniu rekrutacji w przypadku jeśli nie zostanie Pani/Pan zrekrutowana/y lub wpisana/y na listę rezerwową dokumentacja papierowa Pani/Pana dotycząca zostanie zniszczona. W przypadku, gdy zostanie Pani/Pan zatrudniona/y, dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a po zakończeniu zatrudnienia dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi postępowania z aktami osobowymi.
6. Przysługuje Pani/Panu prawo do:
1) dostępu do swoich danych osobowych,
2) sprostowania swoich danych osobowych,
3) usunięcia swoich danych osobowych,
4) ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych,
5) przenoszenia danych,
6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych, co do danych osobowych, których podanie jest dobrowolne, o ile żądania nie są nieuzasadnione lub nadmierne oraz nie ograniczają ich, bądź wykluczają inne przepisy.
7) wycofania wyrażonej przez Panią/Pana zgody. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.
7. Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych dotyczących Pani/Pana narusza przepisy prawa.
8. Podanie Pani/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Niepodanie żądanych danych skutkuje brakiem możliwości wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym.
Podanie innych danych jest dobrowolne, podstawą ich przetwarzania może być jedynie wyrażona zgoda.
9. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym w formie profilowania.
11. Jeżeli Pani/Pana dane osobowe będą miały być przetwarzane w innym celu, zostanie Pani/Pan o tym poinformowana/y.
* Szczegóły (i wymagane załączniki) zawarte są w ogłoszeniu nr A.1101.7.2025, zamieszczonym na stronie Sądu Okręgowego w Łomży: www.lomza.so.gov.pl -oferty pracy.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny - Dokumenty (w zamkniętej kopercie z podaniem sygnatury konkursu A.1101.7.2025) należy przesłać za pośrednictwem operatora pocztowego w terminie do dnia 26 września 2025r. na adres: Sąd Okręgowy w Łomży, ul. Dworna 16, 18-400 Łomża lub złożyć bezpośrednio w siedzibie Sądu, tj. w Biurze Podawczym Sądu Okręgowego w Łomży (pokój nr 14) w godzinach od 7.45 do 15.15 od poniedziałku do piątku.
W przypadku nadania dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane., Termin: do dnia 26 września 2025 r. , Godziny : od 7.45 do 15.15 od poniedziałku do piątku