Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 8 września 2025 (poniedziałek)

Skarbnik - Nidzica, warmińsko-mazurskie

Data dodania: 2025-09-04
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Nidzicy
Pracodawca: URZĄD MIEJSKI W NIDZICY
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne

Numer oferty: StPr/25/0296

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: WOLNOŚCI 1, 13-100 Nidzica, powiat: nidzicki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Do zadań Skarbnika należeć będzie prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym w szczególności:
- prowadzenie rachunkowości budżetu gminy,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
- dokonywanie wstępnej kontroli:
- zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;
- opracowywanie materiałów planistycznych do projektu budżetu gminy w zakresie zadań własnych, zleconych i wynikających z zawartych porozumień,
- opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej oraz jej zmian,
- przekazywanie informacji o wysokości wskaźników wynikających z uchwały budżetowej, niezbędnych do opracowania planów finansowych przez gminne jednostki organizacyjne,
- opracowywanie projektu budżetu gminy i projektu uchwały w sprawie wieloletniej prognozy finansowej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi,
- przygotowywanie projektów zmian w budżecie gminy,
- opracowywanie oraz sporządzanie okresowych analiz finansowych sytuacji finansowej gminy, sprawozdań finansowych i sprawozdań z wykonania budżetu,
- czuwanie nad zachowaniem równowagi budżetowej oraz bieżące informowanie burmistrza o sytuacji finansowej gminy,
- podejmowanie działań na rzecz zwiększenia dochodów budżetu gminy i zarządzania długiem publicznym oraz opracowywanie propozycji polityki podatkowej gminy,
- prowadzenie kontroli wewnętrznej gospodarki finansowej gminy i gminnych jednostek organizacyjnych,
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji budżetu gminy przez Urząd Miejski i gminne jednostki organizacyjne, celem zapobiegania przekroczeniom limitów wydatków w poszczególnych podziałach klasyfikacji budżetowej,
- opracowywanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu i informacji o stanie mienia gminy we współpracy z kierownikami komórek Urzędu, samodzielnymi stanowiskami pracy oraz dyrektorami gminnych jednostek,
- sporządzanie sprawozdania finansowego Gminy, w tym: łącznego bilansu, łącznego rachunku zysków i strat, łącznego zestawienia zmian w funduszu, łącznej informacji dodatkowej, a także bilansu skonsolidowanego Gminy,
- nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych,
- zapewnienie prawidłowego wykonania obowiązków dotyczących jawności gospodarki finansowej gminy,
- prowadzenie gospodarki finansowej gminy zgodnie z obowiązującymi zasadami w zakresie:
- wykonywania dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi,
- wstępnej kontroli legalności wniosków dotyczących zmian planów finansowych jednostek organizacyjnych,
- zapewnienia pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych w Urzędzie Miejskim,
- przestrzegania zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
- zapewnienia nadzoru nad terminowym ściąganiem należności i dochodzeniem roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
- opiniowania projektów aktów prawnych wywołujących skutki finansowe;
- opracowywanie okresowych ocen, analiz, sprawozdań z wykonywania budżetu,
- wykonywanie adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej w zakresie powierzonych obowiązków,
- badanie, kontrolowanie i opiniowanie operacji gospodarczych i przekazywanie uwag Burmistrzowi w tym zakresie,
- uczestnictwo w pracach organów gminy, w tym pomoc merytoryczna Komisji Budżetu, Rozwoju Gospodarczego i Bezpieczeństwa oraz Komisji Rewizyjnej,
- kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstawanie zobowiązań pieniężnych oraz udzielania upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
- kontrasygnowanie czynności prawnych polegających na zaciąganiu kredytów i pożyczek oraz udzielanie pożyczek, poręczeń i gwarancji oraz emisji papierów wartościowych,
- prowadzenie spraw związanych z zaciąganiem i spłatą pożyczek, kredytów i emisji obligacji poprzez sporządzanie odpowiednich wniosków,
- opracowanie planów finansowania inwestycji oraz innych zadań realizowanych w okresie dłuższym niż 1 rok we współpracy w Wydziałem Techniczno-Inwestycyjnym i Wydziałem Pozyskiwania Środków Pomocowych, Rozwoju i Komunikacji Społecznej,
- nadzorowanie i kontrolowanie procesu sporządzania zbiorczych i łącznych sprawozdań finansowych i budżetowych gminy jako jednostki samorządu terytorialnego,
- nadzorowanie i kontrolowanie realizacji zadań wynikających z ustawy o rachunkowości,
- nadzorowanie i kontrolowanie procesu dochodzenia zobowiązań podatkowych, w tym umorzeń,
- nadzorowanie i kontrolowanie przestrzegania tajemnicy skarbowej oraz realizacji zadań wynikających z ustawy o przeciwdziałaniu wprowadzenia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł,
- nadzorowanie i kontrolowanie terminowości rozliczania dotacji udzielanych z budżetu gminy,
- realizacja zaleceń pokontrolnych w zakresie zadań finansowych i budżetowych,
- współpraca przy przygotowywaniu wniosków o uzyskanie środków z funduszy pomocowych oraz innych pracach związanych z pozyskiwaniem zewnętrznych pozabudżetowych środków finansowych,
- współpraca z Urzędem Skarbowym w zakresie planowania i wykonywania dochodów budżetowych gminy,
- współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em, komornikiem skarbowym i sądowym, Urzędem Wojewódzkim, Urzędem Marszałkowskim, Regionalną Izbą Obrachunkową, bankami, funduszami, fundacjami oraz gminnymi jednostkami organizacyjnymi, jednostkami pomocniczymi oraz gminnymi spółkami,
- kierowanie pracą wydziału Finansowego oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad tym wydziałem,
- nadzorowanie terminowego i zgodnego z przepisami załatwiania spraw należących do kompetencji Wydziału Finansowego, a w szczególności stanowisk pracy do spraw: wymiaru podatków i opłat, planowania i budżetu, windykacji i finansów;
- opracowywanie i aktualizowanie zakresów czynności oraz dokonywanie okresowej oceny pracy bezpośrednio podległych pracowników oraz zastępcy kierownika Wydziału Finansowego,
- nadzór nad obiegiem dokumentów finansowo-księgowych,
- inicjowanie i opracowywanie projektów uchwał i zarządzeń w zakresie spraw realizowanych przez Wydział Finansowy oraz bieżąca ich aktualizacja,
- nadzór i bieżąca kontrola czynności wykonywanych przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego oraz bezpośrednio podległych pracowników,
- wykonywanie obowiązków głównego księgowego Urzędu Miejskiego w Nidzicy w przypadku nieobecności lub niemożności pełnienia obowiązków, spowodowanej w szczególności zwolnieniem lekarskim, urlopem wypoczynkowym, wyjazdem w celach służbowych, praca zdalną przez zastępcę kierownika Wydziału Finansowego na podstawie odrębnego upoważnienia.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas nieokreślony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.10.2025
Wynagrodzenie brutto: od 9 040 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: główny księgowy
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat), ekonomiczne
Uprawnienia:
  • doświadczenie w pracy w zespole
  • biegła obsługa komputera, Microsoft Office
  • komunikatywność, wysoka kultura osobista

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: URZĄD MIEJSKI W NIDZICY
NIP: 7450007767
REGON: 000687764
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: WOLNOŚCI 1, 13-100 Nidzica, powiat: nidzicki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Anna Pacuszka
Nr telefonu: 0896250737
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Zgodnie z ogłoszonym naborem na wolne stanowisko urzędnicze: https://bip.nidzica.pl/wakaty/111/153/Skarbnik_Miasta__E2_80_93_Glowny_Ksiegowy_Budzetu_Gminy_-_Kierownik_Wydzialu_Finansowego/
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, poczta

opublikowano: 2025-09-04
ostatnia aktualizacja: 2025-09-05
Komentarze
Polityka Prywatności