Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 26 sierpnia 2025 (wtorek)

Specjalista ds. bezpieczeństwa i zarządzania kryzysowego - Bieruń, śląskie

Data dodania: 2025-08-14
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Tychach
Pracodawca: Urząd Miejski Bieruń
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/1226

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Rynek 14, 43-150 Bieruń, powiat: bieruńsko-lędziński, woj: śląskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: A. W zakresie obronności i bezpieczeństwa państwa oraz zarządzania kryzysowego:
1. Zapewnienie ochrony ludności w warunkach zagrożenia bezpieczeństwa państwa i na wypadek wojny oraz zagrożeń katastrofami technicznymi i naturalnymi,
2. Aktualizacja „Planu operacyjnego funkcjonowania miasta Bierunia w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny”,
3. Realizacja zadań gminy w aspekcie ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej,
4. Organizowanie instruktaży i prowadzenie szkoleń obronnych,
5. Opracowywanie i aktualizacja dokumentów oraz planów obronnych, ochrony, dokumentacji urządzeń specjalnych, budowli ochronnych i ukryć,
6. Gospodarowanie sprzętem i bazą magazynów przeciwpowodziowych,
7. Naliczenia potrzeb sprzętowych, transportowych i kwaterunkowych zapewniających
prawidłowe działanie sił ZK, pomoc w zabezpieczeniu logistycznym przedsięwzięć
zapewniających warunki socjalne dla ewakuowanych i sił ratowniczych w czasie prowadzenia
akcji ratowniczej w przypadku katastrof, awarii, klęsk żywiołowych itp.,
8. Opracowywanie planów zaopatrzenia i dokumentów w sprzęt techniczno-materiałowy oraz w
zakresie działania obronnego i ZK,
9. Przygotowanie wybrakowania i likwidacja sprzętu zużytego ZK,
10. Konsultowanie rozwiązań techniczno-budowlanych w zakresie ochrony przeciwpowodziowej,
urządzeń alarmowych i sygnalizacyjnych, a także budowli ochronnych,
11. Współdziałanie w aktualizacji planów i procedur operacyjnych jednostek organizacyjnych
gminy oraz zakładów pracy w zakresie spraw obronnych i ZK,
12. Współpraca w zakresie ZK z instytucjami państwowymi i organizacjami pozarządowymi,
13. Organizowanie Służby Stałego Dyżuru oraz głównego Stanowiska Kierowania i Zapasowego
Miejsca Pracy,
14. Sporządzanie sprawozdań z zakresu obronności,
15. Prowadzenie dokumentacji w zakresie uzupełniania sił zbrojnych, nadzorowanie prowadzenia akcji kurierskiej,
16. Wykonywanie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych w czasie pokoju oraz po
ogłoszeniu mobilizacji w czasie wojny.
B. w zakresie przetwarzania, przechowywania i obiegu dokumentów zawierających
informacje niejawne:
1. Ochrona danych przed dostępem osób nieupoważnionych,
2. Przestrzeganie właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w pomieszczeniu
wyznaczonym do przechowywania dokumentów niejawnych,
3. Odpowiadanie za organizację i prawidłową działalność pomieszczenia wyznaczonego do
przechowywania i przetwarzania dokumentów niejawnych,
4. Udostępnianie i wydawanie dokumentów osobom posiadającym stosowne poświadczenie
bezpieczeństwa.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.10.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 820 PLN
Opis wynagrodzenia: Oferujemy:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę,
- dodatek za wysługę lat od 5% do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu
pracy, z tym, że pierwsze 5% przysługuje po 5 latach pracy,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne tzw. ,,trzynastka,
- perspektywę rozwoju zawodowego,
- udział w szkoleniach/kursach, dofinansowanie do studiów/ kursów,
- pakiet socjalny, w tym między innymi: dofinansowanie do wypoczynku, wsparcie finansowe
w trudnych sytuacjach, pożyczki na cele mieszkaniowe, dopłata do karty sportowej,
- możliwość skorzystania z oferty ubezpieczenia grupowego, a także Miejskiej Kasy Zapomogowo-
Pożyczkowej,
- dofinansowanie do szkieł korygujących wzrok.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik zarządzania kryzysowego
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia:
  • obsługa pakietu MS OFFICE - EXCEL, WORD
  • bardzo dobra obsługa komputera
  • doświadczenie zawodowe, umiejętność pracy samodzielnej i w zespole, sumienność, dokładność i systematyczność w pracy, komunikatywność i wysoka kultura osobista, dobra organizacja pracy własnej

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe, kierunkowe z zakresu bezpieczeństwa wewnętrznego,
2. minimum 3 letni staż pracy,
3. obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego niż Polska państwa Unii Europejskiej lub innego
państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa
wspólnotowego, przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej
Polskiej,
4. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
5. nieposzlakowana opinia,
6. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne
przestępstwo skarbowe,
7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
8. znajomość przepisów ustaw: o obronie Ojczyzny, o zarządzaniu kryzysowym, o ochotniczych
strażach pożarnych,
9. znajomość przepisów, rozporządzeń: Rady Ministrów w sprawie przygotowania systemu
kierowania bezpieczeństwem narodowym, w sprawie gotowości obronnej państwa, w sprawie
szkolenia obronnego, w sprawie kontroli realizacji zadań obronnych, w sprawie świadczeń
osobistych na rzecz obrony w czasie pokoju, w sprawie świadczeń rzeczowych na rzecz obrony
w czasie pokoju, w sprawie przygotowania i wykorzystania podmiotów leczniczych na potrzeby
obronne państwa,
10. poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli poufne lub
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie
z przepisami o ochronie informacji niejawnych,
11. prawo jazdy min. kat. B.
Wymagania dodatkowe:
1. znajomość przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych,
Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks cywilny, o finansach publicznych, Prawo
zamówień publicznych,
2. doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z zarządzaniem kryzysowym lub
obronnością,
3. umiejętność interpretowania przepisów prawnych oraz ich stosowania,
4. umiejętność sporządzania pism, decyzji, uchwał, zarządzeń i umów,
5. dobra organizacja pracy, umiejętność pracy w zespole,
6. obowiązkowość, komunikatywność, zaangażowanie,
7. umiejętność obsługi komputera.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: Urząd Miejski Bieruń
NIP: 6462872594
REGON: 271504897
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Rynek 14, 43-150 Bieruń, powiat: bieruńsko-lędziński, woj: śląskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Krystyna Targiel
Nr telefonu: 32 708 09 15
E-mail: urzad@u.bierun.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1. pisemne zgłoszenie o przystąpieniu do konkursu wraz z listem motywacyjnym podpisanym
przez kandydata oraz kwestionariusz osobowy,
2. kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
3. kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje,
4. kopie dokumentów potwierdzających staż pracy,
5. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
6. oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
7. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
8. oświadczenie o przyjęciu do wiadomości informacji o przetwarzaniu danych osobowych w procesie rekrutacji,
9. wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych, zawartych w ofercie pracy, innych niż wskazane w art. 221§ 1 Kodeksu pracy, do realizacji procesu rekrutacji.
Wyżej wymienione oświadczenie powinny zawierać klauzulę następującej treści:
Jestem świadomy/świadoma odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail, inny - https://bip.bierun.pl/praca/oferty-pracy/Nabor-do-Wydzialu-Bezpieczenstwa-i-Zarzadzania-Kryzysowego/idn:16755

opublikowano: 2025-08-14
Komentarze
Polityka Prywatności