Numer oferty: StPr/25/1602
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Koordynowanie zadaniami wynikającymi z realizacji procedury dotyczącej zasad i trybu przyznawania oraz rozliczania dotacji na zadania publiczne realizowane w trybie otwartego konkursu ofert. Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta Chełm, administracji rządowej oraz podmiotami działającymi w sferze pożytku publicznego na rzecz rozwoju wolontariatu, oraz działalności w sferze pożytku publicznego. Przygotowywanie harmonogramów wskazujących dni i godziny, w których będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie. Informowanie uprawnionych o możliwościach dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Utrzymywanie bieżących kontaktów z organizacjami pozarządowymi.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.11.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 900 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biura gdzie indziej niesklasyfikowani
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- odpowiedzialność, sumienność, dokładność, pracowitość, komunikatywność, umiejętność pracy w zespole, kreatywność
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym i powiatowym
- bardzo dobra organizacja pracy własnej oraz samodyscyplina na stanowisku pracy
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: [Umiejętność 2] : mile widzaiane umiejętności negocjacyjne
[Umiejętność 1] : znajomość przepisów i zagadnień z zakresu zamówień publicznych, kodeksu cywilnego, ochrony danych osobowych
[Inne] : mile widziane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku.
PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ: https://umchelm.bip.lubelskie.pl/index.php?id=146&p1=szczegoly&p2=14359 .
Symbol oferty: DOR.2110.49.2025.
Jednostka ogłaszająca: Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm.
Data ogłoszenia: 2025-08-13.
Termin składania dokumentów: 2025-08-25.
Wymagane wykształcenie: wykształcenie: wyższe.
Wymagania związane ze stanowiskiem.
Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie: wyższe.
Wymagania dodatkowe:
1) mile widziane doświadczenie zawodowe na podobnym stanowisku,
2) znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
3) znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,
4) znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
5) znajomość ustawy kodeks postępowania administracyjnego,
6) znajomość ustawy prawo zamówieniach publicznych oraz kodeks cywilny,
7) znajomość zastosowania przepisów o ochronie danych osobowych,
8) biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych,
9) mile widziana umiejętność analitycznego myślenia, komunikatywność,
10) mile widziane umiejętności negocjacyjne, umiejętność pracy z zespole, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność, staranność i systematyczność.
Zakres obowiązków.
Do obowiązków Pracownika zatrudnionego na stanowisku ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i realizacji zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej należy:
1) Koordynowanie zadaniami wynikającymi z realizacji procedury dotyczącej zasad i trybu przyznawania oraz rozliczania dotacji na zadania publiczne realizowane w trybie otwartego konkursu ofert.
2) Przygotowywanie w oparciu o procedurę ustaloną w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz sprawozdania z jego realizacji.
3) Przygotowywanie rocznego planu konkursów ofert na dany rok.
4) Przygotowywanie sprawozdań zbiorczych, z zakresu postępowań konkursowych przeprowadzonych w oparciu o art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie przez poszczególne Departamenty Urzędu Miasta.
5) Wykonywanie czynności związanych z realizacją zadań publicznych wdrażanych w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie objętym działaniem Departamentu.
6) Przygotowywanie i realizacja postępowań konkursowych na realizację zadań publicznych w trybie otwartego konkursu ofert w zakresie działania Departamentu.
7) Przygotowanie dokumentacji zamówień publicznych z zakresu prowadzonych spraw.
8) Realizowanie procedur ustalonych w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie związanych ze zlecaniem realizacji zadania publicznego z pominięciem otwartego konkursu ofert w zakresie objętym działaniem Departamentu.
9) Przygotowywanie umów na realizację zadań publicznych oraz aneksów do tych umów.
10) Dokonywanie kontroli i oceny realizacji zleconych zadań publicznych w zakresie działania Departamentu.
11) Współpraca z jednostkami organizacyjnymi Miasta Chełm, administracji rządowej oraz podmiotami działającymi w sferze pożytku publicznego na rzecz rozwoju wolontariatu, oraz działalności w sferze pożytku publicznego.
12) Opracowywanie projektów dokumentów związanych z wdrożeniem zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej.
13) Przygotowywanie projektów umów zawieranych przez powiat z adwokatem lub radcą prawnym, który udzielać będzie nieodpłatnej pomocy prawnej.
14) Przygotowanie ogłoszenia o otwartym konkursie ofert, rozstrzygnięcia oraz projektów umów z organizacjami pozarządowymi.
15) Przygotowywanie harmonogramów wskazujących dni i godziny, w których będzie udzielana nieodpłatna pomoc prawna, nieodpłatne poradnictwo obywatelskie.
16) Informowanie uprawnionych o możliwościach dostępu do nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
17) Przyjmowanie zgłoszeń na nieodpłatne porady prawne, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz mediacje.
18) Odbiór i przechowywanie kart nieodpłatnej pomocy prawnej oraz oświadczeń osób uprawnionych.
19) Wykonywanie czynności związanych z przygotowaniem i opisywaniem dokumentów finansowo-księgowych związanych z realizacją zadań oraz przekazywanie ich do zaksięgowania do wydziału finansowego urzędu miasta.
20) Rozliczanie dotacji celowej przeznaczonej na realizację przedmiotowego zadania.
21) Sporządzanie zbiorczych informacji dla Ministra Sprawiedliwości oraz właściwego wojewody w zakresie realizowanego zadania.
22) Prowadzenie centralnego rejestru dotacji.
23) Realizacja zamówień publicznych zawartych w planie zamówień publicznych w zakresie zajmowanego stanowiska.
24) Sporządzanie zbiorczych sprawozdań w CAS.
25) Sporządzanie sprawozdań do GUS.
26) Koordynowanie i administrowanie systemem nieodpłatnej pomocy prawnej.
27) Obsługa administracyjno biurowa Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Chełm.
28) Utrzymywanie bieżących kontaktów z organizacjami pozarządowymi poprzez przesyłanie drogą mailowa informacji dotyczących współpracy miasta Chełm i NGO.
29) Przygotowywanie i realizacja postępowań konkursowych na realizację zadań publicznych w trybie otwartego konkursu ofert na realizację zadań wynikających o pomocy społecznej, ustawy o przeciwdziałaniu przemocy domowej.
30) Przygotowanie projektów uchwał Rady Miasta w zakresie zajmowanego stanowiska.
31) Przygotowywanie projektów zarządzeń Prezydenta Miasta w zakresie zajmowanego stanowiska.
32) Wysyłanie korespondencji za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej.
33) Aktualizowanie danych na stronie internetowej Urzędu w zakresie spraw wykonywanych na danym stanowisku.
34) Należyte prowadzenie akt zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt, instrukcją kancelaryjną.
35) Przygotowywanie i aktualizowanie kart informacyjnych w zakresie zajmowanego stanowiska.
36) Opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje oraz wnioski radnych i Komisji Rady.
37) Opracowywanie częściowych sprawozdań z wykonanych zadań określonych w planach pracy, kontroli oraz sprawozdań, informacji wynikających z odrębnych przepisów bądź też na polecenie zwierzchników.
38) Wykonywanie innych czynności związanych z realizacją zadań na stanowisku pracy zleconych przez dyrektora Departamentu.
39) Przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu, w szczególności Statutu Miasta Chełm, Regulaminu Organizacyjnego Urzędu, procedury opracowywania budżetu, zarządzenia w sprawie obiegu dokumentów księgowych, Regulaminu Pracy, Kodeksu Etyki pracowników samorządowych UM Chełm.
Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1) życiorys (CV),
2) list motywacyjny,
3) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń, dokumentujących wymagane doświadczenie zawodowe,
6) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7) referencje (kserokopia),
8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13) zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Warunki pracy:
1) praca w systemie jednozmianowym,
2) praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
3) praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
4) obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: powyżej 6 %.
Miejsce składania dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie) w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i realizacji zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Departamencie Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 25 sierpnia 2025 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi i realizacji zadań związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego oraz edukacji prawnej w Departamencie Spraw Obywatelskich w Urzędzie Miasta Chełm, ogłoszonej dnia 13 sierpnia 2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Uwagi
KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM.
Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent Miasta Chełm, adres do korespondencji Urząd Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm, info@umchelm.pl, tel.: (82) 565-20-70.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu email iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.
Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.
Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy, w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.
Okres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w klauzuli zgody.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.
Przysługujące prawa
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych.
W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi
W przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:
1. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
1. Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Urząd Miasta Chełm
NIP: 5630016442
REGON: 000594100
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Adres www: https://samorzad.gov.pl/web/miasto-chelm
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne:
1) życiorys (CV),
2) list motywacyjny,
3) kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
5) kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń, dokumentujących wymagane doświadczenie zawodowe,
6) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7) referencje (kserokopia),
8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10) oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11) oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13) zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta