Numer oferty: StPr/25/1026
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Jana III Sobieskiego 1, 14-100 Ostróda, powiat: ostródzki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Prowadzenie postępowania podatkowego w zakresie udzielania ulg i zwolnień w podatkach lokalnych.
2. Prowadzenie ewidencji podatkowej podatku od środków transportowych (przyjmowanie i weryfikacja deklaracji, przygotowywanie decyzji określających wysokość zobowiązania podatkowego).
3. Bieżąca weryfikacja zaległości podatkowych i prowadzenie czynności windykacyjnych w zakresie podatku od środków transportowych.
4. Wydawanie zaświadczeń podatkowych.
5. Poświadczanie oświadczeń wynikających z ustawy o kształtowaniu ustroju rolnego, w tym prowadzenie postępowania wyjaśniającego.
6. Sporządzanie sprawozdań o pomocy publicznej oraz przekazywanie informacji o przypadkach pomocy za pomocą aplikacji SHRIMP.
7. Wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis.
8. Podejmowanie działań zmierzających do zmniejszania zaległości podatkowych.
9. Prowadzenie spraw związanych z uregulowaniem stanu prawnego nieruchomości (sprawy spadkowe).
10. Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem interpretacji indywidualnych.
11. Przygotowywanie projektów uchwał i zarządzeń w sprawach podatków i opłat oraz pomocy publicznej.
12. Dokonywanie zabezpieczenia wykonania zobowiązań podatkowych hipoteką przymusową oraz zastawem skarbowym.
13. Prowadzenie spraw związanych z opłatą eksploatacyjną.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.09.2025
Data zakończenia: 28.02.2026
Wynagrodzenie brutto: od 4 840 do 9 200 PLN
Opis wynagrodzenia: Informacja o naborze na stronie: https://bip.gminaostroda.pl/wojt-gminy-ostroda-oglasza-nabor-na-wolne-stanowisko-urzednicze:-podinspektor-do-spraw-egzekucji-zobowiazan-podatkowych-i-ulg-dokumenty-nalezy-przeslac-poczta-w-zaklejonych-kopertach-z-dopiskiem-nabor
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biura gdzie indziej niesklasyfikowani
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- obsługa programów komputerowych WORD, EXCEL
Wymagania pożądane
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: administracja, ekonomia, rachunkowość
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) wykształcenie wyższe lub średnie i 3 lata stażu pracy;
3) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
1) preferowane wykształcenie wyższe: administracja, ekonomia, rachunkowość;
2) doświadczenie zawodowe w jednostkach samorządu terytorialnego;
3) doświadczenie w pracy w obszarze podatków;
4) znajomość przepisów prawnych: Znajomość Kodeksu Postępowania Administracyjnego, znajomość przepisów administracyjnych i norm ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustaw: o samorządzie gminnym, o podatkach i opłatach lokalnych, o finansach publicznych, o rachunkowości, o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ordynacji podatkowej;
5) znajomość obsługi komputera, w tym pakietów biurowych Microsoft Office (Word, Excel, Power Point);
6) umiejętność organizacji pracy, dyspozycyjność, odpowiedzialność, umiejętność pracy w zespole, wysoka kultura osobista, dobra postawa etyczna, umiejętność analitycznego myślenia i wyciągania wniosków;
7) umiejętność stosowania i właściwa interpretacja przepisów prawa;
8) gotowość do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Urząd Gminy Ostróda
NIP: 7411004322
REGON: 000546058
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Jana III Sobieskiego 1, 14-100 Ostróda, powiat: ostródzki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Elżbieta Kulesza
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny;
2) CV (curriculum vitae) z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej;
3) dokument poświadczający wykształcenie;
4) kserokopie świadectw pracy;
5) oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim;
6) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
7) oświadczenie o niekaralności (braku prawomocnego skazania wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe);
8) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
9) oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji.
7. Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty należy przesłać pocztą w zaklejonych kopertach z dopiskiem Nabór na stanowisko urzędnicze Podinspektor do spraw egzekucji zobowiązań podatkowych i ulg na adres Urzędu Gminy Ostróda (14-100 Ostróda, ul. Jana III Sobieskiego 1) lub złożyć osobiście w sekretariacie Urzędu (I piętro, pokój nr 202), w terminie do dnia 25 sierpnia 2025 r. do godziny 15:30 włącznie. Liczy się data wpływu do Urzędu. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po terminie, nie będą rozpatrywane.
Informacje dodatkowe:
Dokumenty przedłożone przez kandydata powinny być opatrzone datą i własnoręcznym podpisem. Ponadto wszystkie dokumenty w kserokopiach powinny być opatrzone klauzulą za zgodność z oryginałem na każdej stronie zawierającej treść, także na odwrocie w przypadku dokumentów dwustronnych.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, Termin: do 25.08.2025, Godziny : do 15.30