Numer oferty: StPr/25/0986
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Olsztyńska 2, 14-100 Ostróda, powiat: ostródzki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Podstawowy zakres czynności obejmuje m.in.:
1) Przyjmowanie zaakceptowanych wywiadów środowiskowych, analiza dokumentacji, wprowadzanie danych do systemu informatycznego i wystawianie decyzji przyznających świadczenie w postaci dożywiania.
2) Weryfikacja zgodności dokumentów potwierdzających realizację wsparcia w postaci posiłku z wydanymi decyzjami, prowadzenie rejestru dzieci i młodzieży spożywających posiłek bez wydania decyzji administracyjnej.
3) Współpraca z placówkami szkolnymi i przedszkolnymi, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi w zakresie realizowanych zadań.
4) Przyjmowanie zaakceptowanych wywiadów środowiskowych, analiza dokumentacji, wprowadzanie danych do systemu informatycznego i opracowywanie projektów decyzji administracyjnych przyznających świadczenie w formie usług opiekuńczych, usług sąsiedzkich i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz ustalanie wysokości opłaty za świadczenie.
5) Prowadzenie niezbędnej dokumentacji dotyczącej osób korzystających z usług opiekuńczych, usług sąsiedzkich i specjalistycznych usług opiekuńczych.
6) Przyjmowanie i weryfikacja poprawności dokumentów potwierdzających realizację usług opiekuńczych, usług sąsiedzkich i specjalistycznych usług opiekuńczych oraz zestawień wykonanych usług przygotowanych przez realizatora, kontrola jakości realizowanych usług.
7) Przygotowywanie zestawienia odpłatności świadczeniobiorców za usługi opiekuńcze, usługi sąsiedzkie i specjalistyczne usługi opiekuńcze.
8) Rozliczanie usług opiekuńczych w ramach Programu Opieka 75+.
9) Prowadzenie postępowań dotyczących ustalania nieuiszczonych opłat za usługi opiekuńcze, usługi sąsiedzkie, specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz pobyt w schronisku dla osób bezdomnych.
10) Prowadzenie dokumentacji świadczeniobiorców usług opiekuńczych i usług sąsiedzkich.
11) Przyjmowanie zaakceptowanych wywiadów środowiskowych, analiza dokumentacji, wprowadzanie danych do systemu informatycznego i sporządzanie decyzji przyznających świadczenia obywatelom Ukrainy.
12) Prowadzenie spraw w zakresie decyzji potwierdzających prawo do bezpłatnych świadczeń opieki zdrowotnej oraz analiza kosztów ponoszonych na wydawanie tych decyzji.
13) Weryfikacja dokumentacji dotyczącej kierowania oraz odpłatności za pobyt w placówkach dla osób bezdomnych, wydawanie w tych sprawach decyzji, prowadzenie rejestru osób skierowanych do tych placówek.
14) Rozliczanie odpłatności za pobyt w schroniskach dla osób bezdomnych.
15) Prowadzenie procedury umarzania postępowania oraz stwierdzenia wygaśnięcia decyzji w prowadzonych sprawach.
16) Przekazywanie w zakresie pomocy społecznej spraw stosownie do właściwości.
17) Terminowe przygotowanie planów i sporządzanie sprawozdań oraz zapotrzebowań, w tym z wykorzystaniem Centralnej Aplikacji Statystycznej z zakresu realizowanych zadań.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.09.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 820 do 5 200 PLN
Opis wynagrodzenia: ogłoszenie o naborze na stronie: https://www.e-bip.org.pl/mopsostroda/42831
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik biurowy
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne na stanowisku:
1. Obywatelstwo polskie.
2. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
5. Posiadanie co najmniej wykształcenia średniego ( w przypadku posiadania wykształcenia średniego 2-letni staż pracy).
6. Posiadanie nieposzlakowanej opinii.
7. Znajomość Przepisów prawnych:
a. ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego;
b. ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i przepisami wykonawczymi do ustawy;
c. ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
d. ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa;
e. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
IV. Wymagania dodatkowe na stanowisku:
1. Mile widziany udokumentowany staż pracy w jednostkach pomocy społecznej.
2. Znajomość przepisów prawnych:
- Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 r.).
4. Biegła umiejętność obsługi komputera, w tym pakietu MS Office.
5. Znajomość programu nOPIEKA.
6. Doświadczenie zawodowe przy prowadzeniu dokumentacji dotyczącej osób korzystających z usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych.
7. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności interpersonalne:
- umiejętność dobrej organizacji pracy,
- umiejętność współpracy i skutecznego komunikowania się,
- umiejętność interpretacji i stosowania przepisów prawnych,
- umiejętność pracy w zespole,
- samodzielność, kreatywność,
- odporność na sytuacje stresowe,
- wysoka kultura osobista.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej Ostróda
NIP: 7411480413
REGON: 004453164
Krótki opis działalności gospodarczej: PKD 8899Z
Adres www: www:mops.ostroda.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Olsztyńska 2, 14-100 Ostróda, powiat: ostródzki, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Ewa Zarycińska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. List motywacyjny.
2. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
3. Kserokopie dokumentów potwierdzające wykształcenie (w tym np. świadectw, dyplomów ukończenia studiów, itp.)
4. Kserokopie dokumentów potwierdzające przebieg pracy zawodowej.
5. Oświadczenie dotyczące wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
6. Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim.
7. Oświadczenie o stanie zdrowia umożliwiającym zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
8. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
9. Oświadczenie o niekaralności i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych.
10. W przypadku trwającego stosunku pracy zaświadczenie o zatrudnieniu.
W ofercie prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej.
Oświadczenia, kwestionariusz osobowy powinny być własnoręcznie podpisane przez kandydata.
Kserokopie dokumentów kandydat poświadcza za zgodność z oryginałem opatrując je własnoręcznym podpisem i datą.
Sposób, termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy przesłać pocztą na adres: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Ostródzie, ul. Olsztyńska 2, 14-100 Ostróda lub składać w sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostródzie, pokój 102, w terminie do dnia 14 sierpnia 2025 roku do godz. 15.00 w zamkniętej kopercie opatrzonej adnotacją:
Dotyczy naboru na stanowisko Starszy referent w Dziale Realizacji Pomocy i Sprawozdawczości - MOPS-KD.111.3.2025
O zachowaniu terminu decyduje data wpływu dokumentów aplikacyjnych do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ostródzie. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po określonym wyżej terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu nie będą rozpatrywane.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, Termin: do 14.08.2025r. , Godziny : do godz. 15:00