Numer oferty: StPr/25/0639
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Drzymały 20A, 89-600 Chojnice, powiat: chojnicki, woj: pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: A. Zadania główne:
a/ sprawowanie merytorycznego nadzoru nad prawidłową realizacją całokształtu zadań przypisanych Działowi
(w szczególności wynikających z ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy
zastępczej),
b/ koordynowanie i organizowanie działań pracowników, w tym dokonywanie odpowiedniego podziału zadań
(ustalanie zakresów czynności),
c/ prowadzenie doradztwa w opracowywaniu przez pracowników Działu indywidualnych planów pomocy (w tym przy
zawieraniu kontraktów socjalnych i pracy metodą projektów socjalnych) dla osoby/rodziny,
d/ wydawanie postanowień i decyzji administracyjnych w postępowaniach administracyjnych zgodnie z udzielonymi
upoważnieniami,
e/ przeprowadzanie kontroli wewnętrznych dotyczących prawidłowości prowadzonych przez pracowników Działu
spraw,
f/ opracowywanie kompleksowych planów potrzeb w zakresie zadań realizowanych przez Dział,
g/ opracowywanie projektu programu wspierania rodziny i po jego przyjęciu przez Radę Gminy nadzór nad
realizacją programu,
h/ przygotowywanie okresowych informacji, sprawozdań dotyczących rozmiaru i rodzaju udzielonego wsparcia
w tym badanie jego efektywności,
i/ dokonywanie analiz finansowych dotyczących stanu realizacji zadań w kontekście środków będących do
dyspozycji Działu i przekazywanie wniosków z nich wynikających dyrektorowi i głównemu księgowemu Ośrodka,
j/ bieżące informowanie dyrektora Ośrodka o stanie realizowanych zadań, w tym o występowaniu ewentualnych
trudności w ich sfinalizowaniu,
k/ inicjowanie i podejmowanie po uzyskaniu akceptacji dyrektora Ośrodka, przedsięwzięć:
zapobiegających procesowi marginalizacji osób i grup społecznych,
służących tworzeniu, uaktualnianiu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych,
usprawniających pracę Działu,
l/ czuwanie nad przestrzeganiem przez pracowników Działu dyscypliny i porządku w procesie pracy oraz
obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych, dostępie do informacji publicznej i o ochronie
informacji niejawnych,
m/ zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz Działu oraz pomiędzy pozostałymi komórkami
organizacyjnymi i samodzielnymi stanowiskami pracy wyodrębnionymi w tut. Ośrodku,
n/ wykonywanie innych czynności wynikających z zakresu ww. zadań;
3
B. Zadania okresowe:
a/ przeprowadzanie okresowej oceny pracowników,
b/ udział w przygotowywaniu okresowych informacji, sprawozdań dotyczących rodzaju i rozmiaru udzielonego
wsparcia;
c/ organizowanie okresowych narad pracowników Działu, m.in. w kontekście: sposobów realizacji zadań,
zmieniających się przepisów obowiązującego prawa oraz ich właściwej interpretacji;
C. Zadania pomocnicze:
a/ konsultowanie w przypadkach budzących wątpliwości spraw z ww. zakresu ze współpracownikami,
radcą prawnym oraz kierownictwem GOPS;
b/ systematyczne korzystanie z zasobów wiedzy dostępnej na stronach internetowych, w tym, m.in.:
www.inforlex.pl; www.mpips.gov.pl oraz w specjalistycznych czasopismach i wydawnictwach gromadzonych
w GOPS;
c/ udział w tematycznych szkoleniach i warsztatach podwyższających kwalifikacje zawodowe.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.10.2025
Data zakończenia: 31.03.2026
Wynagrodzenie brutto: od 7 700 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: kierownik działu w instytucjach pomocy społecznej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Uprawnienia:
- doświadczenie zawodowe (wymagany staż - lata: 5)
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
a/ posiadanie obywatelstwa polskiego,
b/ pełna zdolność do czynności prawnych oraz do korzystania z pełni praw publicznych;
c/ brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
d/ nieposzlakowana opinia;
e/ wykształcenie / staż pracy:
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce, na jednym
z kierunków: praca socjalna, pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna,
psychologia, socjologia, nauki o rodzinie,
- co najmniej pięcioletni staż pracy1.
2. Pozostałe wymagania niezbędne weryfikowane w trakcie merytorycznej (końcowej) selekcji
kandydatów:
2.1. Znajomość przepisów:
a/ ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej wraz z aktami wykonawczymi,
b/ ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy domowej,
c/ ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
d/ ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego,
e/ ustawy z dnia 25 lutego 1964 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy,
f/ ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych,
g/ ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
h/ ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
2.2. Posiadanie wiedzy z zakresu:
a/ metodyki pracy socjalnej;
b/ usług społecznych i procesu deinstytucjonalizacji,
c/ tworzenia i realizacji programów pomocy społecznej i wspierania rodziny;
2.3. Posiadanie wiedzy ogólnej z zakresu:
a/ problematyki samorządowej, dotyczącej funkcjonowania struktur samorządowych i realizowanych przez organy
samorządowe zadań,
b/ ochrony danych osobowych,
c/ systemu ubezpieczeń społecznych, w tym ubezpieczeń społecznych rolników,
d/ finansów publicznych i kontroli zarządczej,
e/ prawa pracy,
f/ zamówień publicznych,
g/ źródeł finansowania zadań pomocy społecznej i wspierania rodziny,
1 Do stażu pracy wymaganego na kierowniczych stanowiskach urzędniczych wlicza się wykonywanie działalności gospodarczej o charakterze
zgodnym z wymaganiami na danym stanowisku pracy (art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o pracownikach samorządowych)
2
h/ programów strategicznych;
2.4. Predyspozycje osobowościowe oraz umiejętności:
a/ sumienność - wykonywanie obowiązków dokładnie, skrupulatnie i solidnie;
b/ umiejętność interpretacji przepisów prawa;
c/ umiejętności konstruktywnego, analitycznego i logicznego myślenia;
d/ inicjatywa, kreatywność;
e/ umiejętność planowania i organizowania pracy własnej i zespołu - planowanie działań i organizowanie pracy
w celu wykonania zadań, precyzyjne określanie celów, odpowiedzialności oraz ram czasowych działania;
ustalanie priorytetów działania, efektywne wykorzystywanie czasu, tworzenie szczegółowych i możliwych do
realizacji planów krótko - i - długoterminowych;
f/ nastawienie na własny rozwój i podnoszenie kwalifikacji - zdolność i skłonność do uczenia się, uzupełniania
wiedzy oraz podnoszenia kwalifikacji tak, żeby zawsze posiadać aktualną wiedzę;
g/ umiejętność obsługi urządzeń technicznych - odpowiedni stopień wiedzy i umiejętności niezbędny do korzystania
z urządzeń biurowych oraz ze sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem - w tym, m. in.: MS Office, Open
Office;
h/ umiejętność działania pod presją czasu;
i/ komunikatywność, tj. jasne i precyzyjne wyrażanie się w mowie i w piśmie, zdolność do rozumienia wypowiedzi
innych, umiejętność słuchania i porozumiewania się z rozmówcami;
j/ dyspozycyjność.
Wszystkie informacje na stronie: https://gopschojnice.bip.gov.pl/praca/1163640_nabor-kandydatow-na-wolne-kierownicze-stanowisko-urzednicze.html
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Chojnicach
NIP: 5551868211
REGON: 771520573
Krótki opis działalności gospodarczej: pomoc społeczna
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Drzymały 20A, 89-600 Chojnice, powiat: chojnicki, woj: pomorskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Dariusz Cybulski
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: https://gopschojnice.bip.gov.pl/praca/1163640_nabor-kandydatow-na-wolne-kierownicze-stanowisko-urzednicze.html