Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 11 sierpnia 2025 (poniedziałek)

Stanowisko ds. wymiaru podatku od środków transportowych - Tarnowo Podgórne, wielkopolskie

Data dodania: 2025-07-22
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu
Pracodawca: Urząd Gminy w Tarnowie Podgórnym
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)

Numer oferty: StPr/25/1956

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Poznańska 115, 62-080 Tarnowo Podgórne, powiat: poznański, woj: wielkopolskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1) Ustalanie wymiaru podatku od środków transportowych:
a) przyjmowanie i sprawdzanie deklaracji DT-1,
b) wysyłanie wezwań do podatników, celem złożenia przez nich deklaracji DT-1,
c) wprowadzanie nowych podatników,
d) dokonywanie przypisów i odpisów w trakcie roku podatkowego.
2) Prowadzenie księgowości podatkowej w zakresie podatku od nieruchomości, podatku
rolnego, podatku leśnego oraz podatku od środków transportowych:
a) opracowywanie dowodów wpłat, sprawdzanie tytułów wpłaty, identyfikatora podatnika,
rozliczanie wpłaty dokonanej po terminie płatności,
b) księgowanie na kontach podatników,
c) rozliczanie nadpłat,
d) wystawianie postanowień.
3) Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzających stan należności:
a) sprawdzanie stanu konta podatnika,
b) pobieranie wniosku i opłaty skarbowej od podatnika.
4) Wydawanie innych zaświadczeń w zakresie płatności podatku od nieruchomości, podatku
rolnego, podatku leśnego, podatku od środków transportowych.
5) Prowadzenie rejestru i załatwianie wniosków w zakresie umarzania zaległości podatkowych:
a) opracowywanie wniosków,
b) zbieranie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosków,
c) ustalanie stanu zaległości i odsetek za zwłokę,
d) przekazywanie wniosków do rozpatrzenia Wójtowi,
e) przygotowywanie stosownej decyzji,
f) wystawienie zaświadczenia o pomocy de minimis,
g) wysyłanie decyzji.
6) Prowadzenie rejestru i załatwianie wniosków w zakresie odraczania terminu płatności lub
rozłożenia zapłaty na raty:
a) opracowywanie wniosków,
b) zbieranie dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia wniosków,
c) ustalanie stanu zaległości i odsetek za zwłokę,
d) przekazywanie wniosków do rozpatrzenia Wójtowi,
e) przygotowywanie stosownej decyzji,
f) wystawienie zaświadczenia o pomocy de minimis,
g) wysyłanie decyzji.
7) Obsługa interesantów w zakresie prowadzonych spraw w tym informowanie o obowiązujących
przepisach prawnych i pomoc przy wypełnianiu wniosków i formularzy.
8) Przygotowywanie informacji do celów sprawozdawczych.
Wykonywanie innych poleceń przełożonych w zakresie kwalifikacji pracownika
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.09.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 800 do 6 500 PLN
Opis wynagrodzenia: brutto
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: specjalista do spraw rachunkowości podatkowej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Uprawnienia:
  • doświadczenie zawodowe

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Wykształcenie:
Konieczne: wyższe
Pożądane: wyższe ekonomiczne - w zakresie finansów lub rachunkowości.
Doświadczenie zawodowe :
Konieczne: 1 rok na stanowisku w zakresie księgowości budżetowej i/lub wymiaru podatku od
środków transportowych
Pożądane: 3 lata w zakresie księgowości budżetowej i/lub wymiaru podatku od środków
transportowych
Wymagania dodatkowe:
1) Ordynacja podatkowa,
2) Ustawa o podatkach i opłatach lokalnych,
3) Ustawa o podatku rolnym,
4) Ustawa o podatku leśnym,
5) Ustawa o finansach publicznych,
6) Ustawa o ochronie informacji niejawnych,
7) Ustawa o ochronie danych osobowych,
8) Ustawa o dostępie do informacji publicznej,
9) Ustawa o samorządzie gminnym,
10) Ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
11) Ustawa o opłacie skarbowej,
12) Ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
13) Ustawa o rachunkowości,
14) Inne akty prawne wydane przez właściwy resort a dotyczące dochodów publicznych.
Umiejętności:
1) Obsługa MS Office
2) Umiejętność posługiwania się oprogramowaniem finansowo księgowym,
3) Umiejętność redagowania korespondencji,
4) Umiejętność sporządzania sprawozdań,
5) Umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce,
6) Zdolności organizacyjne i samodzielność na stanowisku pracy.
Cechy osobowości:
1) Dokładność i punktualność,
2) Wysoka kultura osobista,
3) Samodzielność,
4) Odporność na stres

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: Urząd Gminy w Tarnowie Podgórnym
NIP: 7770006835
REGON: 000551125
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Poznańska 115, 62-080 Tarnowo Podgórne, powiat: poznański, woj: wielkopolskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Urszula Pawińska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Informacje, o których mowa w art. 221§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy, tj. imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane służące do kontaktowania się z kandydatem (np.numer telefonu, adres do korespondencji), wykształcenie, kwalifikacje zawodowe oraz przebieg dotychczasowego zatrudnienia: życiorys (cv), list motywacyjny, kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie, kwalifikacje i doświadczenia
zawodowe, kserokopie świadectw pracy, oświadczenie o posiadaniu pełni praw publicznych i niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
oświadczenie o niekaralności lub karalności za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych;
kandydat zamierzający skorzystać z pierwszeństwa zatrudnienia przysługującego osobie niepełnosprawnej na podstawie art. 13 a ust.2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2024 r. poz. 1135 ) zobowiązany jest do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: inny - Zgłoszenia W terminie: do 11 sierpnia 2025r. Oferty należy składać w Wydziale Obsługi Klienta i Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Tarnowie Podgórnym,
ul. Poznańska 115 w godzinach pracy Urzędu. Oferty złożone po tym terminie nie będą
brane pod uwagę w procesie naboru.

opublikowano: 2025-07-22
ostatnia aktualizacja: 2025-07-25
Komentarze
Polityka Prywatności