Numer oferty: StPr/25/0615
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn, powiat: krotoszyński, woj: wielkopolskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: I. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanej z dysponowaniem środkami publicznymi;
5) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
6) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
8) nieposzlakowana opinia.
II. Wymagania dodatkowe:
1) Znajomość finansów publicznych, zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, dyscypliny finansów publicznych oraz podatków i ubezpieczeń społecznych.
2) Znajomość zagadnień i zasad sprawozdawczości budżetowej i zasad inwentaryzacji.
3) Znajomość zasad finansowania zadań na szczeblu powiatu jako organu samorządu terytorialnego.
5) Zdolności analityczne, odporność na stres, umiejętności wystąpień publicznych, dyspozycyjność.
6) Wysokie poczucie odpowiedzialności, systematyczność i dokładność, wysoka kultura osobista, umiejętność efektywnego komunikowania się w mowie i piśmie.
7) Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
8) Umiejętność opracowania i wdrażania projektów przedsięwzięć finansowych.
9) Umiejętność pracy i podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych.
10) Znajomość przepisów ustawy o samorządzie powiatowym.
10) Umiejętność zarządzania zespołem.
11) Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
11) Biegła obsługa komputera i pakietu MS Office, programu Bestia i innych programów księgowych oraz bankowości elektronicznej.
III. Zakres podstawowych zadań wykonywanych na stanowisku:
Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Powiatu i zapewnia prawidłową organizację gospodarki finansowej Powiatu, zgodnie z Regulaminem organizacyjnym do jego obowiązków należy:
1) opracowanie projektu budżetu Powiatu;
2) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu Powiatu;
3) dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu Powiatu i przedkładanie ich Zarządowi;
4) nadzór nad sporządzaniem sprawozdawczości budżetowej ;
5) nadzór nad prawidłowym obiegiem dokumentacji finansowej;
6) dokonywanie wstępnej kontroli operacji gospodarczych i finansowych w rozumieniu ustawy o finansach publicznych.
Ponadto zadania Skarbnika Powiatu w szczególności obejmują:
1) zapewnienie realizacji polityki finansowej powiatu,
2) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
3) opracowywanie i realizacja budżetu powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania,
4) nadzorowanie prawidłowej realizacji planów finansowych wszystkich podległych jednostek,
5) nadzorowanie gospodarowaniem środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne powiatu,
6) kontrolowanie wykonywania obowiązków przez głównych księgowych powiatowych jednostek
budżetowych,
7) zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości finansowej i budżetowej,
8) kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych powiatu oraz udzielenie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,
9) sprawowanie nadzoru nad wykonywaniem zadań przez Wydział Finansów,
10) zapewnienie opracowywania okresowych analiz i sprawozdań z wykonania budżetu
umożliwiających Radzie i Zarządowi ocenę sytuacji finansowej powiatu,
11) nadzór nad przekazywaniem i rozliczaniem dotacji celowych w tym dla organizacji pozarządowych,
12) wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonych.
IV. Warunki pracy na stanowisku:
1) praca administracyjno-biurowa, okresowo delegacje, szkolenia poza miejscem pracy,
2) praca w siedzibie Starostwa Powiatowego - Budynek nr 2, I piętro, budynek jest wyposażony w windę,
3) praca z wykorzystaniem sprzętu komputerowego.
4) osoba zatrudniona na stanowisku skarbnika powiatu jest pracownikiem samorządowym, zatrudnionym na podstawie powołania,
5) powoływanie i odwołanie skarbnika powiatu będącego głównym księgowym budżetu powiatu następuje na wniosek starosty przez radę powiatu.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas nieokreślony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.09.2025
Wynagrodzenie brutto: od 10 000 do 11 400 PLN
Opis wynagrodzenia: + dodatek wysługa lat
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: wyższy urzędnik samorządowy
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: w szczególności prawnicze lub ekonomiczne
- średnie ogólnokształcące
- średnie zawodowe
Uprawnienia:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: I. Wymagania niezbędne:
1) posiadanie obywatelstwa polskiego;
2) posiadanie pełnej zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
3) brak prawomocnego skazania za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4) brak orzeczonej kary za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w postaci zakazu pełnienia funkcji związanej z dysponowaniem środkami publicznymi;
5) posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
6) spełnienie jednego z poniższych warunków:
a) ukończenie ekonomicznych jednolitych studiów magisterskich, ekonomicznych wyższych studiów zawodowych, uzupełniających ekonomicznych studiów magisterskich lub ekonomicznych studiów podyplomowych i posiadanie co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończenie średniej, policealnej lub pomaturalnej szkoły ekonomicznej i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,
c) wpisanie do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
7) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku;
8) nieposzlakowana opinia.
II. Wymagania dodatkowe:
1) Znajomość finansów publicznych, zasad księgowości budżetowej, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych, dyscypliny finansów publicznych oraz podatków i ubezpieczeń społecznych.
2) Znajomość zagadnień i zasad sprawozdawczości budżetowej i zasad inwentaryzacji.
3) Znajomość zasad finansowania zadań na szczeblu powiatu jako organu samorządu terytorialnego.
5) Zdolności analityczne, odporność na stres, umiejętności wystąpień publicznych, dyspozycyjność.
6) Wysokie poczucie odpowiedzialności, systematyczność i dokładność, wysoka kultura osobista, umiejętność efektywnego komunikowania się w mowie i piśmie.
7) Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa.
8) Umiejętność opracowania i wdrażania projektów przedsięwzięć finansowych.
9) Umiejętność pracy i podejmowania decyzji w sytuacjach kryzysowych.
10) Znajomość przepisów ustawy o samorządzie powiatowym.
10) Umiejętność zarządzania zespołem.
11) Łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych.
11) Biegła obsługa komputera i pakietu MS Office, programu Bestia i innych programów księgowych oraz bankowości elektronicznej.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie
NIP: 6211537929
REGON: 250856782
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn, powiat: krotoszyński, woj: wielkopolskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Justyna Snela
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Dokumenty należy składać do dnia 25 lipca 2025 r. w zamkniętych kopertach z napisem
Oferta zatrudnienia na stanowisko Skarbnika Powiatu. W lewym górnym rogu należy umieścić nazwisko i imię osoby składającej aplikację. Dokumenty można składać w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Punkcie Informacyjnym Starostwa Powiatowego w Krotoszynie
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10 lub przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Krotoszynie,
ul. 56 Pułku Piechoty Wlkp. 10, 63-700 Krotoszyn.
Oferty otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
Na stronie internetowej www.bip.spkrotoszyn.nv.pl w dziale Sprawy kadrowe procedury,
udostępnione zostały wzory kwestionariusza oraz oświadczeń.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, inny - wg ogłoszonego naboru