Numer oferty: StPr/25/0330
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Boczna 7K, 43-600 Jaworzno, powiat: m. Jaworzno, woj: śląskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Do zadań i czynności należeć będzie przede wszystkim:
1) pomoc uczestnikom w uczeniu się przez działanie, wymianę doświadczeń i zastosowanie
wiedzy i umiejętności w praktyce,
2) dobieranie treści i formy zajęć do specyfiki grup i potrzeb uczestników (innych umiejętności
potrzebuje senior na emeryturze, a innych osoba pracująca na etacie czy prowadząca biznes lub
gospodarstwo rolne),
3) pokazywanie korzyści płynących z posiadania kompetencji cyfrowych oraz umiejętności
wykorzystywania narzędzi cyfrowych i usług w życiu codziennym,
4) zaspokajanie potrzeb cyfrowych uczestników w zakresie wybranych umiejętności przydatnych
w życiu prywatnym oraz zawodowym,
5) tworzenie oferty Klubu Rozwoju Cyfrowego (KRC) zgodnej z rozdziałem II, pkt 3 Ram
funkcjonowania Klubów Rozwoju Cyfrowego w Polsce (do wglądu w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Jaworznie),
6) prowadzenie rekrutacji na spotkania, szkolenia, warsztaty i pozostałe formy wsparcia w ramach
oferty KRC,
7) realizacja oferty KRC (prowadzenie zajęć grupowych i indywidualnych podnoszących kompetencje
cyfrowe):
W ramach wsparcia grupowego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić:
zajęcia szkoleniowe,
warsztaty,
spotkania,
wykłady/prezentacje.
W ramach wsparcia indywidualnego edukatorzy/edukatorki będą prowadzić:
doradztwo,
konsultacje,
chat z chatem kontakt osoby uczącej z AI,
opiekun/broker/kurator wiedzy (z elementami samokształcenia kierowanego).
Jednocześnie w ramach realizacji projektu edukatorzy/edukatorki zatrudnione w KRC będą prowadzić
porady dla uczestników projektu. Porada to usługa świadczona przez edukatorów i edukatorki KRC,
mająca na celu udzielenie osobie korzystającej z porady informacji i wskazówek dotyczących
zgłaszanego problemu.
Obligatoryjne tematy do realizacji:
a) tematy z zakresu e-usług publicznych, w tym w szczególności e-zdrowia m.in.:
- korzystanie z portali obywatel.gov.pl, podatki.gov.pl, empatia.mpips.gov.pl,
- korzystanie z portalu pacjent.gov.pl, w tym Internetowe Konto Pacjenta,
- profil zaufany - jak założyć i korzystać,
b) tematy, które pozwalają nabyć uczestnikom umiejętności wskazane w poszczególnych obszarach
kompetencji cyfrowych opisanych w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp 2.2. (umiejętność
korzystania z informacji i danych; komunikacja i współpraca; tworzenie treści cyfrowych;
bezpieczeństwo; oraz rozwiązywanie problemów),
8) analiza potrzeb kompetencyjnych uczestników,
9) prowadzenie walidacji potwierdzenie efektów uczenia się uczestników i sporządzanie pisemnych
informacji z walidacji,
10) opracowanie merytoryczne materiałów edukacyjnych,
11) kontakt z otoczeniem instytucjami i organizacjami, z którymi KRC może nawiązać współpracę,
12) prowadzenie dokumentacji ze wszystkich działań realizowanych w ramach KRC, niezbędnej do
ewaluacji i sprawozdawczości do Instytucji Pośredniczącej,
13) bieżące monitorowanie potrzeb uczestników,
14) systematyczne podnoszenie własnej wiedzy i umiejętności, uczestnictwo w szkoleniach i spotkaniach
sieciujących,
Każdy edukator / edukatorka będzie miał obowiązek korzystać ze szkoleń. Przewiduje się
organizację minimum 12 szkoleń dla każdej z osób, w tym dotyczące warsztatu trenera, metodyki pracy
i narzędzi pracy z osobami dorosłymi, rozwoju kompetencji cyfrowych i usług cyfrowych. Szkolenia będą
z jednej strony dawały możliwość rozwoju kompetencji i pozyskania wiedzy w celu lepszego
przygotowania się do pełnionej w KRC roli, z drugiej strony będą służyły identyfikacji potrzeb edukatorów
i edukatorek w celu lepszego dopasowania tematyki i formy i tym samym, podniesienia jakości
realizowanych przez nich zadań. Szkolenia będą realizowane zarówno stacjonarnie, jak i zdalnie
(8 szkoleń zdalnych, 4 stacjonarne. Każde ze szkoleń potrwa co najmniej 6 jednostek dydaktycznych
(45 minut) to jest 8 godzin zegarowych z przerwami.
Każdy edukator / edukatorka będzie zobowiązany do udziału w spotkaniach sieciujących,
organizowanych zarówno regionalnie, jak i na szczeblu ogólnopolskim. Planuje się organizację
80 spotkań o charakterze regionalnym (14 spotkań) oraz ogólnopolskim (10 spotkań).
15) udział w ewaluacji zaplanowanej w projekcie Kluby Rozwoju Cyfrowego Wsparcie,
16) obsługa KRC w godzinach funkcjonowania i gotowość do doradztwa dla osób niezapowiedzianych
oraz udzielanie bieżących porad klientom KRC,
17) sporządzanie raportów o wartościach osiągniętych wskaźników oraz o poziomie wykonywanych zadań
w czasie funkcjonowania KRC,
18) opracowywanie okresowych sprawozdań i informacji dla potrzeb Dyrektora, Zastępcy i Naczelnika,
19) przestrzeganie przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
20) przestrzeganie ochrony danych osobowych oraz informacji niejawnych,
21) należyte i terminowe załatwianie spraw wnoszonych przez interesantów,
22) sporządzanie korespondencji w zakresie realizowanych zadań,
23) udostępnianie informacji publicznej,
24) prawidłowe ewidencjonowanie, przechowywanie i archiwizowanie akt wytworzonych w toku
działalności Urzędu,
25) współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi,
26) współpraca z innymi urzędami, instytucjami i organizacjami,
27) wykonywanie zadań i czynności w sposób zapewniający prawidłowe funkcjonowanie systemu kontroli
zarządczej w Urzędzie.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 0.75
Liczba godzin pracy w tygodniu: 30.0
Data rozpoczęcia: 01.08.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 500 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: wykładowca na kursach (edukator, trener)
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: 1. Wymagania niezbędne:
1) wykształcenie minimum średnie,
2) uprawnienia obligatoryjne nie dotyczy,
3) doświadczenie zawodowe (staż pracy) w przypadku wykształcenia średniego - minimum 3 lata,
w przypadku wykształcenia wyższego staż pracy niewymagany,
4) doświadczenie w prowadzeniu zajęć edukacyjnych (minimum 20 godzin dydaktycznych
przeprowadzonych np. warsztatów, szkoleń, webinarów w okresie ostatnich trzech lat licząc
od dnia złożenia dokumentów aplikacyjnych),
5) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
6) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) brak skazania za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a
i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub
za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego.
8) nieposzlakowana opinia.
2. Wymagania dodatkowe:
1) umiejętności zawodowe:
a) posiadanie kompetencji cyfrowych na poziomie co najmniej średniozaawansowanym zgodnie
z opisem tego poziomu w Ramach kompetencji cyfrowych DigComp2.2. obejmujących co najmniej:
umiejętności wyszukiwania informacji w internecie i weryfikacji ich prawdziwości,
umiejętności komunikacji i współpracy (e-maile, rozmowy wideo, komunikatory, sieci
społecznościowe),
umiejętności tworzenia treści cyfrowych (obsługa edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych,
tworzenie prezentacji itp.),
umiejętności pobierania, instalowania i zmiany ustawień oprogramowania i aplikacji, korzystania
z usług dostępnych w sieci (zakupy, bankowość internetowa, e-administracja),
umiejętności w obszarze bezpieczeństwa (zarządzanie dostępem do informacji osobistych,
zapewnienie bezpieczeństwa danych),
b) umiejętność wykorzystywania technologii cyfrowych do skutecznego przekazywania wiedzy oraz
inspirowania do jej zgłębiania,
c) umiejętności prowadzenia zajęć w oparciu o scenariusze bazujące na grach edukacyjnych,
foto spacerach, webquest-ach,
d) umiejętność wykorzystania narzędzi cyfrowych do prowadzenia konsultacji indywidualnych,
e) umiejętność tworzenia i zarządzania treścią w celach reklamowych, na przykład umieszczoną
w Internecie lub instytucjach współpracujących,
f) znajomość problematyki w zakresie edukacji i spraw społecznych gminy miasta Jaworzna,
g) doświadczenie we współpracy ze środowiskami lokalnymi, z administracją samorządową
i organizacjami pozarządowymi (kompetencje pozwalające na skuteczną współpracę z władzami gmin
w celu realizacji zadań projektowych),
h) doświadczenie w rekrutacji uczestników zajęć dla osób dorosłych,
i) doświadczenie w pracy w projektach współfinansowanych z Funduszy Europejskich,
j) umiejętność obsługi urządzeń biurowych (ksero, faks) oraz multimedialnych (rzutnik, kamera),
k) umiejętność obsługi komputera (w środowisku WINDOWS, OFFICE:excel, word, powerpoint).
2) predyspozycje osobowościowe:
a) wysoki poziom umiejętności interpersonalnych i komunikacyjnych,
b) dyspozycyjność (możliwość prowadzenia zajęć w różnych godzinach oraz w różne robocze dni
tygodnia w zależności od potrzeb i odbiorców wsparcia),
c) samodzielność w działaniu i podejmowaniu decyzji,
d) bardzo dobra organizacja pracy.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie
NIP: 6321728843
REGON: 276728153
Adres www: jaworzno.praca.gov.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Północna 9b, 43-600 Jaworzno, powiat: m. Jaworzno, woj: śląskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Halina Waligóra-Karpińska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny podpisany własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
2) życiorys curriculum vitae podpisany własnoręcznie lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
3) kserokopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia studiów lub
świadectwo ukończenia szkoły),
4) kserokopie dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (np. zaświadczenia
o ukończonych kursach, szkoleniach),
5) kserokopie świadectw pracy, innych dokumentów potwierdzających staż pracy oraz zaświadczeń
o trwającym zatrudnieniu,
6) dokument potwierdzający prowadzenie zajęć edukacyjnych wystawiony przez osobę lub instytucję,
na rzecz której zrealizowane były zajęcia edukacyjne,
7) oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw
publicznych,
8) oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane
z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
9) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w dokumentach
składanych w związku z prowadzonym naborem na stanowisko urzędnicze, zgodnie
z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie
o ochronie danych osobowych) oraz z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych,
10) oryginał kwestionariusza osobowego,
11) ewentualne referencje,
12) kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy chcą skorzystać
z prawa pierwszeństwa w zatrudnieniu, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy
z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych),
13) oświadczenie o zapoznaniu się z Regulaminem (treść dostępna w Biuletynie Informacji Publicznej
www.pup.jaworzno.ibip.pl w zakładce Praca w PUP/Dokumenty rekrutacyjne),
14) oświadczenie o zapoznaniu się z obowiązującą procedurą przyjmowania zgłoszeń
wewnętrznych oraz ochrony sygnalistów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie (treść dostępna
w Biuletynie Informacji Publicznej www.pup.jaworzno.ibip.pl w zakładce Sygnaliści),
15) oświadczenie o braku skazania za przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego,
w art. 189 a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu
narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach
prawa obcego.
Dokumenty, o których mowa w pkt 7-10 oraz 13-15, należy pobrać ze strony Biuletynu Informacji
Publicznej www.pup.jaworzno.ibip.pl z zakładki Praca w PUP/Dokumenty rekrutacyjne: Kwestionariusz
dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie, Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych
wraz z klauzulą informacyjną, Oświadczenie Nr 2.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w terminie do dnia 14 lipca 2025 r.
1) w formie papierowej:
a) osobiście w Kancelarii Urzędu (parter, pokój nr 19),
b) za pośrednictwem poczty na adres korespondencyjny Urzędu, przy czym za dzień złożenia
dokumentów uznaje się datę ich wpływu do Urzędu, albo
2) drogą elektroniczną na adres mailowy Urzędu: urzad@jaworzno.praca.gov.pl, z zastrzeżeniem,
że dokumenty muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym (zaawansowany podpis
elektroniczny, który jest składany za pomocą kwalifikowanego urządzenia do składania podpisu
elektronicznego i który opiera się na kwalifikowanym certyfikacie podpisu elektronicznego. Podstawa
prawna - rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z 23 lipca 2014 r. w sprawie
identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku
wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE).
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie
http://pup.jaworzno.ibip.pl/public oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy
w Jaworznie, ul. Północna 9b.
Ponadto informuję, że w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie została ustanowiona Procedura
przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych oraz ochrony sygnalistów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Jaworznie,
której treść dostępna jest w Biuletynie Informacji Publicznej http://pup.jaworzno.ibip.pl/public w zakładce
Sygnaliści.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście