Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 14 lipca 2025 (poniedziałek)

Kurator/ka programowy/a galerii foksal k/m - Warszawa, mazowieckie

Data dodania: 2025-07-03
Dodane przez: Urząd Pracy Miasta Stołecznego Warszawy
Pracodawca: MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat)
Znajomość języków: angielski, w mowie - B1 - średnio zaawansowany, w piśmie - B1 - średnio zaawansowany

Numer oferty: StPr/25/07468

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: FOKSAL 1/4, 00-950 Warszawa, powiat: m.st. Warszawa, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Organizowanie i nadzorowanie pracy Galerii Foksal;
2. Inicjowanie, tworzenie lub współtworzenie koncepcji programowej Galerii; organizacja wystaw indywidualnych i zbiorowych, projekty wydawnicze;
3. Kierowanie zespołem pracowników i pracowniczek, w tym planowanie pracy i wyznaczanie pracownikom i pracowniczkom zadań oraz nadzór nad ich prawidłową i terminową realizacją;
4. Nadzorowanie procesu digitalizacji zbiorów;
5. Merytoryczna kontrola wydatków, analizowanie celowości i ich zgodności z zatwierdzonym planem działalności Galerii;
6. Dbanie o prawidłowe przygotowanie dokumentów merytorycznych i finansowych projektów realizowanych w ramach pracy Galerii;
7. Starania o pozyskanie dodatkowych środków finansowych na prowadzoną działalność programową;
8. Współpraca z innymi podmiotami ze świata kultury: ze środowiskami twórczymi, instytucjami artystycznymi i organizacjami społecznymi o podobnych celach działania oraz z organami administracji państwowej i samorządu terytorialnego;
9. Czynny udział w wydarzeniach kulturalnych związanych z działalnością artystyczną Galerii (wernisaże, spotkania, konferencje, sympozja itp.);
10. Przestrzeganie zarządzeń Dyrekcji w sprawie zasad obiegu dokumentacji finansowej, w tym:
a )Terminowe rozliczanie zaliczek;
b) Rzetelny opis faktur i rachunków zgodnie z przyjętymi wytycznymi;
c) Rzetelne przygotowanie dokumentacji dotyczącej zapytań ofertowych i pozostałych zleceń na wszelkiego rodzaju usługi zgodnie z przyjętymi zasadami i wytycznymi w MIK;
d) Nadzór nad właściwym przygotowaniem i przekazywaniem przez pracowników Galerii dokumentacji do archiwum zakładowego MIK, zgodnie z przepisami prawa.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na okres próbny
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.08.2025
Wynagrodzenie brutto: od 7 500 do 7 900 PLN
Opis wynagrodzenia: Pracodawca oferuje:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę z miesięcznym wynagrodzeniem zasadniczym w kwocie od 7 500 do 7 900 zł brutto oraz dodatek funkcyjny w kwocie od 800 do 1 000 zł i dodatek stażowy;
- system premiowy;
- możliwość podnoszenia kwalifikacji (szkolenia, konferencje);
- pracę w stabilnej instytucji kultury o ugruntowanej renomie;
- korzystanie z prywatnej opieki medycznej na preferencyjnych warunkach;
- korzystanie z kart sportowo-rekreacyjnych na preferencyjnych warunkach;
- możliwość pracy zdalnej;
- wejścia na wydarzenia organizowane w Instytucie na preferencyjnych warunkach;
- pracę w kreatywnym zespole pasjonatów sztuki;
- kontakt z artystami, kuratorami i profesjonalistami z branży kulturalnej;
- rozwój kompetencji w zakresie, którego dotyczy stanowisko;
- elastyczne podejście do realizacji projektów i otwartość na nowe pomysły.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik galerii / muzeum
Typ propozycji: praca w wolne dni
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • wyższe (w tym licencjat)
Znajomość języków:
  • angielski, w mowie - B1 - średnio zaawansowany, w piśmie - B1 - średnio zaawansowany
Uprawnienia:
  • Dobre zdolności interpersonalne oraz komunikacyjne

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: Pracodawca oczekuje: osoby łączącej w sobie dwa obszary zawodowe: artystyczno-kuratorski oraz organizacyjno-zarządczy. Kurator/ka poprowadzi Galerię Foksal oraz jej zespół zarówno programowo jak i pod kątem bieżącego funkcjonowania. Kandydat/ka powinna mieć doświadczenie w zakresie kuratorowania i organizacji wystaw jak i programów publicznych oraz edukacyjnych. Przyszły pracownik/czka pracować będzie m.in. przy tworzenia planów rocznych wraz z budżetami oraz ich realizacją, programowaniu działań publicznych galerii takich jak wykłady, spotkania czy pokazy i warsztaty a także innych działań wspierających rozwój środowisk twórczych zarówno w wymiarze lokalnym jak i ogólnopolskim. Z uwagi na fakt pracy ze słowem mile widziane jest doświadczenie w pisaniu i redakcji tekstów. Ponieważ część zadań na tym stanowisku obejmować ma komunikację z zagranicznymi partnerami instytucji, niezbędna jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego. Poza wynagrodzeniem i stabilnym zatrudnieniem stanowisko, którego dotyczy rekrutacja pozwala także na kształtowanie przyszłości jednej z najbardziej istotnych galerii sztuki w Polsce.

Niezbędne wymagania związane ze stanowiskiem:
1. Udokumentowane wykształcenie wyższe w dziedzinie kultury z preferencjami sztuk wizualnych (na kierunkach: historia sztuki, zarządzanie kulturą, kuratorstwo, filozofia, kierunki artystyczne lub pokrewne) i 5 lat stażu pracy;
2. Wiedza z zakresu powojennej historii sztuki ze szczególnym uwzględnieniem polskiej sztuki awangardowej oraz roli w niej Galerii Foksal;
3. Wiedza i doświadczenie z zakresu zarządzania placówką artystyczną (publiczną lub prywatną) lub podmiotem związanym ze sztuką (fundacje, stowarzyszenia, inicjatywny non-profit).

Dodatkowe wymagania związane ze stanowiskiem:
1. Umiejętność zarządzania pracą niewielkiego zespołu pracowników/czek (2 osoby) i współpracowników/czek zewnętrznych: osób kuratorskich, badawczych, artystycznych etc. Bardzo wysokie umiejętności komunikacyjne;
2. Umiejętność tworzenia harmonogramów pracy wraz z budżetami z obszaru projektów artystycznych, nadzór nad dotrzymywaniem ustalonych terminów oraz zobowiązań finansowych. Znajomość podstawowych zasad pracy
w placówkach publicznych sektora kultury;
3. Poczucie odpowiedzialności za swój zespół i reprezentowaną placówkę;
Znajomość języka angielskiego;
4. Umiejętność budowania trwałych partnerstw i relacji z zewnętrznymi podmiotami sektora prywatnego i publicznego;
5. Otwartość na niestandardowe godziny pracy, także w weekendy;
6. Zrozumienie potrzeb różnorodnych grup społecznych. Mile widziane doświadczenie w organizacji wydarzeń kulturalnych o dużej dostępności dla szerokiej grupy odbiorców.

Termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
Dokumenty aplikacyjne z dopiskiem Nabór na wolne stanowisko pracy Kurator/ka Programowy/a Galerii Foksal w Dziale Galerii i Wystaw należy dostarczyć lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Mazowiecki Instytut Kultury, 00-139 Warszawa, Elektoralna 12, albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: rekrutacja@mik.waw.pl w terminie do dnia 14 lipca 2025 r. do godz. 9.00 (decyduje data wpływu dokumentów do Instytutu).

Dokumenty aplikacyjne złożone po terminie ich składania pozostawia się bez rozpoznania.
W przypadku zgłoszeń przesyłanych pocztą tradycyjną liczy się data wpływu.
Kandydaci/tki zakwalifikowani/e do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną o tym powiadomieni telefonicznie lub za pośrednictwem korespondencji elektronicznej. Pozostali kandydaci/tki nie będą informowani/e o przebiegu naboru.
Instytut zastrzega sobie prawo zakończenia naboru bez wyłonienia kandydata/ki na wolne stanowisko pracy.
VIII. Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych kandydata

Na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej RODO) administrator danych osobowych przedstawia wymagane informacje związane z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych.

Administratorem danych osobowych jest Mazowiecki Instytut Kultury z siedzibą pod adresem:
00-139 Warszawa, ul. Elektoralna 12 (zwany dalej administratorem).
Z inspektorem ochrony danych można skontaktować się pisemnie na adres administratora lub poprzez e-mail: iod@mik.waw.pl. Z inspektorem ochrony danych można kontaktować się we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem.
Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) RODO, tj. na podstawie udzielonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowisko pracy w Mazowieckim Instytucie Kultury w zakresie następujących kategorii danych osobowych: imię (imiona) i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia. W przypadku kandydata,
z którym zostanie zawarta umowa o pracę, dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b) RODO w zw. z art. 221 kodeksu pracy ze względu na to, że przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy o pracę, której będzie Pani/Pan stroną.
Dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom, poza organami i podmiotami upoważnionymi do pozyskiwania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, tj. poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego, ani organizacji międzynarodowej.
Dane osobowe będą przechowywane przez okres rekrutacji oraz do upływu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w wyniku naboru (w celu ewentualnego ponownego obsadzenia tego samego stanowiska pracy), a w przypadku kandydata, z którym zostanie zawarta umowa o pracę przez okres wynikający z przepisów prawa pracy. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania od administratora dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii, ich sprostowania (poprawiania), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
W przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt a) RODO, przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
W trakcie przetwarzania danych osobowych nie będzie następować zautomatyzowane podejmowanie decyzji oraz nie jest stosowane profilowanie.
Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W Mazowieckim Instytucie Kultury obowiązuje Procedura zgłoszeń wewnętrznych z 23 września
2024 r. Dostępna pod adresem: https://www.mik.waw.pl/akty-prawne-mik/.

Kandydat może dokonać zgłoszenia ewentualnego naruszenia prawa z obszaru wskazanego w Procedurze,
w sposób w niej opisany, o którym dowiedziałeś/aś się w związku z procesem rekrutacji.

Godziny pracy: 11-19.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: MAZOWIECKI INSTYTUT KULTURY
NIP: 5250005900
REGON: 146115201
Adres www: www.mik.waw.pl
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Elektoralna 12, 00-139 Warszawa, powiat: m.st. Warszawa, woj: mazowieckie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Katarzyna Dębska
E-mail: rekrutacja@mik.waw.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: 1. Kandydaci powinni złożyć następujące dokumenty aplikacyjne:

- CV;
- list motywacyjny i/lub jednostronicową propozycję działań dla Galerii Foksal;
- kserokopie dokumentów potwierdzających: kwalifikacje zawodowe, wykształcenie, staż pracy oraz doświadczenie; oraz kontakt do osoby mogącej udzielić rekomendacji.
2. Życiorys (CV) powinien zawierać oświadczenie kandydata/ki o treści: Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Mazowiecki Instytut Kultury zawartych w dokumentach aplikacyjnych złożonych przeze mnie w ramach naboru na wolne stanowisko pracy w Mazowieckim Instytucie Kultury, niezbędnych do przeprowadzenia procesu rekrutacji.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: e-mail

opublikowano: 2025-07-03
Komentarze
Polityka Prywatności