Numer oferty: StPr/25/0700
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Piłsudskiego 64 b, 10-450 Olsztyn, powiat: m. Olsztyn, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
1. Obsługa bezrobotnych z prawem, bez prawa do zasiłku oraz poszukujących pracy:
wydawanie decyzji o przyznaniu bądź utracie statusu bezrobotnego oraz prawa do świadczeń z tytułu bezrobocia, zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego bezrobotnych, członków ich rodzin oraz dokonywanie w tym zakresie zmian i korekt,
prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji w sprawie zwrotu nienależnie pobranych świadczeń z tytułu bezrobocia. Gromadzenie, przechowywanie i aktualizowanie dokumentów bezrobotnego, wydawanie zaświadczeń na podstawie akt osobowych bezrobotnych znajdujących się w archiwum urzędu i bieżącej bazie, weryfikacja elektronicznych raportów ZUS, KRUS dotyczących zbiegów ubezpieczeń.
2. Naliczanie i kontrola naliczeń zasiłków i innych świadczeń z tytułu bezrobocia:
kontrola dokumentów do naliczania pod kątem ich prawidłowości,
prowadzenie w systemie informatycznym kart wypłat zasiłków dla bezrobotnych, stypendiów wypłacanych w okresie odbywania stażu, stypendiów szkoleniowych, dodatków aktywizacyjnych oraz innych świadczeń, naliczane świadczeń z tytułu bezrobocia,
sporządzanie komputerowych wydruków list wypłat świadczeń dla bezrobotnych,
dokonywanie realizacji wypłat świadczeń, sporządzanie zestawień niepodjętych świadczeń i przekazywanie ich do księgowości, sporządzanie PIT 11,
sporządzanie raportów dotyczących okresów opłacania składek na ubezpieczenie społeczne,
przyjmowanie, rozpatrywanie i formalna obsługa wniosków o dodatki aktywizacyjne,
wydawanie decyzji administracyjnych związanych z prowadzonym postępowaniem.
3. Dokonywanie rejestracji zgłaszających się osobiście bezrobotnych i poszukujących pracy oraz rejestracji za pośrednictwem formularza elektronicznego (rejestracji przez Internet):
ustalanie i przyznawanie prawa do zasiłku dla bezrobotnych,
sporządzanie decyzji administracyjnych dotyczących statusu osób rejestrujących się, wydawanie zaświadczeń potwierdzających status osoby zarejestrowanej, realizowanie zadań wynikających z przepisów koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego,
przyjmowanie zgłoszeń do ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego osób bezrobotnych,
weryfikacja elektronicznych raportów z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dotyczących zbiegów tytułów ubezpieczeń.
Praca w godz. 7:30 do 15:30
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na okres próbny
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 10.07.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 800 PLN
Opis wynagrodzenia: wynagrodzenie+dodatek stażowy
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biurowej
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymogi kwalifikacyjne:
Wykształcenie wyższe.
Wymagania niezbędne (konieczne do podjęcia pracy na danym stanowisku):
1. Obywatelstwo polskie.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Znajomość ustawy z 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia
(Dz. U. 2025 r. poz. 620).
5. Znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
6. Znajomość ustawy z 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781).
7. Znajomość ustawy z 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 146 ze zm.).
8. Znajomość ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych
(Dz. U. z 2024 r., poz. 497 ze zm.).
9. Znajomość ogólnych zagadnień ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym
od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 350 ze zm.).
10. Znajomość Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004
z 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z 16 września 2009r. dotyczące wykonania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 465/2012 z 22 maja 2012 r. zmieniające rozporządzenie (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego oraz rozporządzenie (WE) nr 987/2009 dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w części dotyczącej ustalania uprawnień do zasiłku dla bezrobotnych dla osób powracających
po pracy za granicą.
11.Znajomość ustawy z 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz. U. z 2025 r., poz. 277 ze zm.) w zakresie rozwiązywania umowy o pracę.
12.Umiejętność obsługi komputera (w tym pakietów Word, Excel, Outlook) i innych urządzeń biurowych.
Wymagania dodatkowe (pozostałe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na danym stanowisku):
1. Doświadczenie w pracy w publicznych służbach zatrudnienia.
2. Znajomość problematyki rynku pracy.
3. Umiejętność planowania i organizowania pracy własnej.
4. Umiejętność analizowania spraw i rozwiązywania problemów.
5. Umiejętność pracy w zespole.
6. Komunikatywność, łatwość w nawiązywaniu kontaktów, odporność na stres.
7. Mile widziana znajomość systemu Syriusz.
8. Gotowość do dokształcania się i doskonalenia zawodowego.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie
NIP: 7393127639
REGON: 510956873
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Piłsudskiego 64 b, 10-450 Olsztyn, powiat: m. Olsztyn, woj: warmińsko-mazurskie Zobacz na mapie
Nr telefonu: 89 5372881
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :
1. W zamkniętej kopercie z dopiskiem: DOTYCZY NABORU NA STANOWISKO REFERENTA
DS. EWIDENCJI I ŚWIADCZEŃ / REFERENTA DS. REJESTRACJI:
1)osobiście: w siedzibie Miejskiego Urzędu Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64B
w Olsztynie (pokój 25, II piętro - sekretariat) lub
2) pocztą na adres: Miejski Urząd Pracy w Olsztynie, al. Piłsudskiego 64B, 10-450 Olsztyn lub
2.Elektronicznie:
1) poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP: /MUP/SkrytkaESP;
2)skrzynkę e-doręczeń ADE: AE:PL-21806-69882-VSBDW-29
Każdy z dokumentów oraz oświadczeń tj.: list motywacyjny, kwestionariusz osobowy, oświadczenia wymienione w pkt. 5, 6, 7 oraz klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych, muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem, a w przypadku dokumentów złożonych drogą elektroniczną (ePUAP lub e-doręczenia) każdy dokument wymagający własnoręcznego podpisu musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.
Wzory kwestionariusza osobowego, oświadczeń wymienionych w punkcie 5,6 i 7 oraz klauzula wymieniona
w punkcie 8, dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej, w zakładce Ogłoszenia o naborach.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: telefon