Numer oferty: StPr/jokr/25/0470
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Adama Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Prowadzenie rachunkowości OPS, zgodnie z określonymi ustawą zasadami rachunkowości polegająca na:
- prowadzeniu księgi rachunkowej w księgowym programie komputerowym w zakresie dotyczącym obsługi kasowej w banku, rachunków dotyczących projektów i programów, funduszy specjalnych;
- przyjmowaniu kompletów dokumentów podlegających ewidencji księgowej, tj. sprawdzanie, czy dokument spełnia wymagania określone w art. 21 ustawy o rachunkowości,
- dekretacji dokumentów i przedkładania do sprawdzenia głównemu księgowemu,
- księgowaniu dokumentów na kontach syntetycznych i analitycznych zgodnie z zakładowym planem kont, comiesięcznym sporządzaniu zestawień obrotów i sald,
- prawidłowym i terminowym dokonywaniu rozliczeń finansowych,
- sporządzaniu przelewów wynikających z funkcjonowania OPS,
- prowadzeniu czynności związanych z obsługą kasową w banku,
- prowadzeniu ewidencji księgowej dotyczącej zaangażowania wydatków OPS.
2. Przygotowywanie danych do sprawozdań budżetowych, finansowo-księgowych, statystycznych w zakresie stanowiska.
3. Rejestrowanie dokumentów, z których wynikają płatności w rejestrach księgowości.
4. Sprawdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem formalno - rachunkowym.
5. Ewidencja środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych.
6. Przygotowanie dokumentów do archiwum w zakresie zajmowanego stanowiska.
7. Dbałość o mienie OPS.
8. Pełnienie zastępstwa podczas nieobecności współpracownika działu zgodne z podpisanym zastępstwem.
9. Zachowanie drogi służbowej przy wykonywaniu powierzonych zadań.
10. Wykonanie innych poleceń przełożonego, dotyczących pracy, zgodnych z przepisami prawa i ustalonym w umowie rodzajem pracy.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.07.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 700 PLN
Opis wynagrodzenia: + dodatek za wieloletnią pracę oraz możliwy dodatek motywacyjny.
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali urzędnicy państwowi do spraw nadzoru gdzie indziej niesklasyfikowani
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania związane ze stanowiskiem:
Niezbędne (formalne):
1. Obywatelstwo polskie lub obywatelstwo innego państwa, pod warunkiem posiadania znajomości języka polskiego, potwierdzonej dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.
2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
3. Brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
4. Nieposzlakowana opinia.
5. Kwalifikacje zawodowe, wymagane do wykonywania pracy na stanowisku podinspektora, tj.:
- wykształcenie wyższe w rozumieniu przepisów prawa o szkolnictwie wyższym i nauce lub wykształcenie średnie w rozumieniu przepisów o prawie oświatowym oraz co najmniej 3 lata stażu pracy.
Wymagania dodatkowe, pozwalające na optymalne wykonywanie zadań:
1. Preferowane wykształcenie wyższe ekonomiczne - zarządzenie finansami lub pokrewne związane z zakresem czynności na danym stanowisku.
2. Preferowane doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej.
3. Znajomość zasad rachunkowości budżetowej oraz aktów prawnych, m.in.:
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości,
- ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych,
- ustawy z dnia 7 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 3 października 2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT),
- rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
- rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r. w sprawie rachunkowości oraz planu kont dla budżetu państwa, budżetu jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Ogólna znajomość zasad finasowania zadań realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Brzeszczach (zwany w dalszej części naboru jako OPS).
5. Biegła znajomość obsługi komputera w zakresie MS Office.
6. Umiejętność pracy w systemach informatycznych, w tym programów księgowych i bankowych, zwłaszcza księgowym programie komputerowym firmy Rekord SI Bielsko-Biała w zakresie dotyczącym finansów i księgowości, I-Bank.
7. Umiejętność planowania, sprawna organizacji pracy, samodzielność, umiejętność pracy pod presją czasu, odporność na stres, komunikatywność, odpowiedzialność i sumienność w realizacji powierzonych zadań, wysoka kultura osobista.
Miejsce świadczenia pracy: siedziba Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, ul. Mickiewicza 6.
Zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy, w systemie równoważnym. Planowany termin podpisania pierwszej umowy lipiec 2025 r., na czas określony trwający 6 miesięcy z możliwością jej przedłużenia. Zgodnie z art. 16 ust. 2 i 3 ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1135) w przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowę o pracę zawiera się na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy. Przez osobę podejmującą po raz pierwszy pracę, rozumie się osobę, która nie była wcześniej zatrudniona w jednostkach, o których mowa w art. 2 ustawy o pracownikach samorządowych, na czas nieokreślony albo na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, i nie odbyła służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym. W przypadku poświadczenia przez kandydata odbytej służby przygotowawczej zakończonej zdaniem egzaminu z wynikiem pozytywnym, podpisanie pierwszej umowy na czas określony na okres wg uzgodnień między stronami.
Praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie. W środowisku pracy mogą wystąpić: obciążenie psychiczne (emocjonalne, przeciążenie percepcyjne, stres); uciążliwości związane z obsługą monitora ekranowego na stanowisku pracy powyżej 4 godzin na dobę pracowniczą. W budynku Ośrodka nie występują bariery architektoniczne w dostępności do pomieszczeń. W Ośrodku stosuje się monitoring wizyjny, sieci komputerowej i rozmów telefonicznych.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W BRZESZCZACH
NIP: 6521538231
REGON: 003461368
Krótki opis działalności gospodarczej: Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Adama Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Iwona Pawłowska
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1. Kwestionariusz dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.
2. Kserokopie dokumentów poświadczających kwalifikacje zawodowe, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
3. Kserokopie świadectw pracy poświadczające staż pracy, potwierdzone przez kandydata za zgodność z oryginałem.
4. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
5. Oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
6. Oświadczenie o nieposzlakowanej opinii.
7. Oświadczenie o treści: "Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu rekrutacji zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Wszystkie dokumenty opracowane przez kandydata muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Dokumenty niepodpisane nie będą brane pod uwagę w procesie rekrutacji.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać: osobiście w sekretariacie Ośrodka Pomocy Społecznej w Brzeszczach, przy ulicy Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze (II piętro, pokój nr 204) w zaklejonej kopercie z napisem: Nabór na stanowisko urzędnicze Podinspektor (do Działu Księgowości); pocztą elektroniczną na adres: sekretariat@ops.brzeszcze.pl, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym; poprzez skrzynkę ePUAP Urzędu lub e-Doręczenia, opatrując KAŻDY dokument aplikacyjny kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem wykonanym za pomocą profilu zaufanego; przez operatora pocztowego na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Mickiewicza 6, 32-620 Brzeszcze, w zaklejonej kopercie z napisem: Nabór na stanowisko urzędnicze Podinspektor (do Działu Księgowości).
Dokumenty będą przyjmowane do dnia 12.05.2025 r. do godziny 13:00, a złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta, inny