Numer oferty: StPr/25/0797
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo, powiat: wejherowski, woj: pomorskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. przyjmowanie oświadczeń, wniosków, naliczanie świadczeń oraz przygotowywanie
projektów decyzji administracyjnych w sprawie świadczeń na pokrycie kosztów utrzymania
wychowanków przebywających w rodzinach zastępczych i rodzinnych domach dziecka po 18
roku życia,
2. prowadzenie postępowań oraz przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w
sprawie przyznania środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego
w budynku wielorodzinnym lub domu jednorodzinnego,
3. sporządzanie zestawień do wypłaty środków finansowych na utrzymanie lokalu mieszkalnego
oraz na pokrycie kosztów utrzymania wychowanków przebywających w rodzinach
zastępczych i rodzinnych domach dziecka po 18 roku życia,
4. realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 7 września 2007 roku o Karcie Polaka
i aktów wykonawczych do ustawy,
5. prowadzenie dokumentacji wychowanków rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej w
zakresie należnych świadczeń oraz ustalanie ich sytuacji, niezbędnej do przyznania
świadczenia,
6. przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych w sprawie pomocy pieniężnej dla
pełnoletnich wychowanków, zmieniających oraz zobowiązujących do zwrotu nienależnie
pobranych świadczeń,
7. prowadzenie rejestru wydanych decyzji dotyczących pomocy pieniężnej dla pełnoletnich
wychowanków pieczy zastępczej,
8. sporządzanie zestawień do wypłaty świadczeń pieniężnych dla pełnoletnich wychowanków
rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej.
9. obsługa programu komputerowego CAS, wprowadzanie danych oraz przekazywanie
w terminie sprawozdawczości w systemie informatycznym, w zakresie środków finansowych,
o których mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
10. obsługa programu komputerowego POMOST w zakresie sporządzania decyzji
administracyjnych przyznających środki finansowe, świadczenia i dodatki, o których mowa
w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
11. sporządzanie projektów porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego
dotyczącymi warunków przyjęcia i pobytu dziecka w pieczy zastępczej oraz prowadzenie
rejestru porozumień,
12. udzielanie informacji na temat przepisów dotyczących świadczeń i dodatków realizowanych
w Zespole ds. Świadczeń,
13. sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych w zakresie wykonywanych obowiązków, w
tym sprawozdań resortowych, OZPS i sprawozdań opisowych,
14. Stosowanie Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt oraz przygotowywanie dokumentacji
powstałej w Zespole ds. Świadczeń do archiwizacji, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
15. współudział w opracowaniu i realizacji Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej i
Powiatowej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych,
16. współpraca z Zespołem ds. Rodzinnej Pieczy Zastępczej, Zespołem ds. Instytucjonalnej
Pieczy Zastępczej, Zespołem Finansowo-Księgowym oraz innym komórkami
organizacyjnymi w zakresie uzyskiwania opinii lub informacji, służących realizacji zadań
wynikających z niniejszego zakresu czynności,
17. przestrzeganie przepisów prawa, wewnętrznych zarządzeń i regulaminów obowiązujących w
PCPR dotyczących zajmowanego stanowiska,
18. wykonywanie innych czynności i poleceń wydanych przez Dyrektora PCPR lub
bezpośredniego przełożonego, nie ujętych w niniejszym zakresie obowiązków.
19. nadzór nad powierzonym mieniem,
20. systematyczne korzystanie ze służbowej skrzynki mailowej
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 02.06.2025
Wynagrodzenie brutto: od 5 300 PLN
Opis wynagrodzenia: + dodatek stażowy
+ dodatek motywacyjny
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik socjalny
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), pedagogiczne
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: I. Wymagania niezbędne:
1. wykształcenie wyższe,
2. minimum 3-letni staż pracy,
3. obywatelstwo polskie,
4. brak prawomocnego wyroku sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe,
5. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
6. nieposzlakowana opinia,
7. bardzo dobra znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office Word, Excel, poczta
elektroniczna, bazy danych, internet);
8. znajomość przepisów z zakresu ustaw:
a) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,
b) o pomocy społecznej,
c) o samorządzie powiatowym,
d) o pracownikach samorządowych,
e) o ochronie danych osobowych,
f) kodeksu postępowania administracyjnego.
II. Wymagania dodatkowe:
1. mile widziane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku,
2. umiejętność sprawnej organizacji pracy i skutecznego komunikowania się,
3. umiejętność pracy w zespole,
4. odpowiedzialność, samodzielność, odporność na stres, dyspozycyjność,
5. bardzo dobra obsługa komputera: pakietów biurowych (WORD, EXCEL), poczty
elektronicznej, Internetu,
6. dokładność, rzetelność w wykonywaniu obowiązków,
7. umiejętność zachowania pełnej dyskrecji,
8. umiejętność interpretowania przepisów,
9. umiejętność pracy pod presją czasu.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
NIP: 5881849725
REGON: 191687460
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Sobieskiego 279A, 84-200 Wejherowo, powiat: wejherowski, woj: pomorskie Zobacz na mapie
Nr telefonu: 58 672-40-63 w. 43
E-mail: kancelaria@pcprwejherowo.pl
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Link do ogłoszenia:
https://pcprwejherowo.pl/nabor-na-stanowisko-urzednicze-w-zespole-ds-swiadczen-pcpr/
Dodatkowe informacje:
1. praca przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
2. miejsce pracy Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Wejherowie, ul. Sobieskiego 279A,
3. w miejscu wykonywania pracy nie istnieją bariery architektoniczne utrudniające wykonywanie
pracy oraz dostępność do budynku, pomieszczeń biurowych i sanitarnych,
4. w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych w PCPR w Wejherowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji
zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosił co najmniej 6%.
Wymagane dokumenty należy złożyć w zamkniętej kopercie zaadresowanej do Dyrektora PCPR
w Wejherowie z dopiskiem Nabór na stanowisko: od Podinspektora do Starszego Inspektora w
Zespole ds. Świadczeń w kancelarii PCPR ul. Sobieskiego 279A 84-200 Wejherowo, lub przesłać
na wyżej wymieniony adres w terminie do 20.05.2025 r. do godz. 15:30 (decyduje data faktycznego
wpływu do PCPR). Oferty które wpłyną po terminie nie będą rozpatrywane.
Przewidywany termin zatrudnienia: czerwiec 2025 r.
Informacje o działaniach PCPR w Wejherowie można uzyskać w Biuletynie Informacji
Publicznej PCPR w Wejherowie.
Informacji w sprawie naboru udziela Pani Ewa Leszczyńska nr tel. 58 672 27 02 wew. 43.
Informacja o wynikach naboru będzie zamieszczona na stronie internetowej PCPR Wejherowo.
Kandydaci spełniający kryteria formalne będą poinformowani o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Dokumenty aplikacyjne osoby wyłonionej w drodze naboru, z którą zostanie nawiązany stosunek
pracy, zostaną dołączone do jej akt osobowych.
Dokumenty aplikacyjne osób, które zostaną umieszczone w protokole naboru oraz pozostałe
aplikacje będą komisyjnie niszczone po zakończeniu procesu rekrutacyjnego.
Dokumenty pozostałych osób będą przechowywane u pracownika ds. kadr przez okres
3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wynikach naboru. W okresie tym, osoby te będą
mogły dokonać odbioru swoich dokumentów za pokwitowaniem odbioru.
Po upływie okresu 3 miesięcy od dnia upowszechnienia informacji o wyniku naboru,
nieodebrane przez kandydatów dokumenty zostaną protokolarnie zniszczone.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: telefon, e-mail