Numer oferty: StPr/25/0566
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: 65-001 Zielona Góra, powiat: m. Zielona Góra, woj: lubuskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pracy starszy specjalista Komenda Miejska PSP w Zielonej Górze system codzienny.
1. Przygotowywanie wniosków o nadanie orderów i odznaczeń.
2. Prowadzenie spraw związanych z systemem wynagrodzeń i awansowania strażaków.
3. Przygotowywanie dokumentów zwalniających strażaków ze służby.
4. Współpraca z organem emerytalnym w zakresie udzielania niezbędnych danych przy ustalaniu prawa do świadczeń oraz ich wysokość.
5. Kierowanie do komisji lekarskich w celu ustalenia przydatności do służby, inwalidztwa i związku tego inwalidztwa ze służbą oraz związku śmierci ze służbą.
6. Prowadzenie wykazu badań pracowników Komendy Miejskiej oraz kierowanie ich na badania okresowe i kontrolne, kierowanie na badania wstępne oraz nadzorowanie dopuszczania do pracy tylko tych osób, które posiadają aktualne orzeczenia lekarskie wydane po badaniach wstępnych, okresowych lub kontrolnych.
7. Prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy miejskiej.
8. Przygotowywanie dokumentacji w zakresie opiniowania strażaków oraz przestrzeganie ustalonych terminów.
9. Prowadzenie dokumentacji osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami i wydawania zaświadczeń.
10. Prowadzenie archiwum komendy miejskiej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i brakowania.
11. Sporządzanie okresowych sprawozdań do Głównego Urzędu Statystycznego.
12. Obsługa sekretariatu.
13. Prowadzenie spraw kancelaryjno archiwalnych.
14. Doskonalenie poziomu wiedzy i umiejętności praktycznych stosownie
do zajmowanego stanowiska służbowego.
15. Samodzielne działanie w ramach przysługujących uprawnień (brak rozkazów przełożonych nie zwalnia z podejmowania decyzji).
16. Wykonywanie innych czynności wynikających z art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 roku o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. 2024 poz. 1443 ze zm.).
Rodzaj umowy: Mianowanie
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 01.07.2025
Wynagrodzenie brutto: od 6 126 PLN
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: strażak
Typ propozycji: praca stała
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: Wymagania niezbędne:
Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone
w art. 28 ust. 1 oraz art. 34 ust. 4, 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz.U. z 2024 r., poz. 1443 z późn. zm.):
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- korzystanie z pełni praw publicznych;
- posiadanie co najmniej wykształcenia średniego lub średniego branżowego;
- posiadanie zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP (weryfikacja
w końcowym etapie naboru do służby potwierdzona orzeczeniem Rejonowej Komisji Lekarskiej MSWiA);
- posiadanie uregulowanego stosunku do służby wojskowej (odbyta zasadnicza służba wojskowa lub przeniesienie do rezerwy bez odbycia tej służby albo po zwolnieniu od obowiązku służby wojskowej).
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem:
- wykształcenie wyższe o kierunku przydatnym w Państwowej Straży Pożarnej do wykonywania zadań na stanowisku służbowym;
- umiejętność obsługi komputera, pakietu MS Office;
- umiejętność obsługi kserokopiarki i innych urządzeń biurowych;
- znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej, ustawy
o służbie cywilnej oraz Kodeksu Pracy;
- ukończony kurs kancelaryjno archiwalny I stopnia;
- posiadanie prawo jazdy kat. B;
- komunikatywność;
- dyspozycyjność;
- samodzielność.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze
NIP: 9291610824
REGON: 971181857
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Kasprowicza 3/5, 65-001 Zielona Góra, powiat: m. Zielona Góra, woj: lubuskie Zobacz na mapie
Osoba do kontaktu: Kamil Sroczyński
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1. Podanie o przyjęcie do służby w PSP stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
2. Oryginalne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej, wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu, stanowiące załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Termin i miejsce składania dokumentów:
Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie z napisem: NABÓR DO SŁUŻBY WYDZIAŁ ORGANIZACYJNO-KADROWY Imię i Nazwisko w terminie do: 30.05.2025 r., w Sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Zielonej Górze przy ul. Kasprowicza 3/5, w godz. 7:30 15:30 :
a) OSOBIŚCIE
b) PRZESŁANE POCZTĄ LISTEM POLECONYM,
c) PRZESYŁKĄ KURIERSKĄ
na adres:
Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Zielonej Górze.
ul. Kasprowicza 3/5, 65-074 Zielona Góra.
Wyklucza się składanie ofert drogą elektroniczną.