Numer oferty: StPr/25/0857
WARUNKI PRACY i PŁACY
Miejsce pracy: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków:
1. Dokonywanie osobom fizycznym wymiaru oraz zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości, w podatku rolnym oraz podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego,
2. dokonywanie wymiaru, zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości oraz analizy poprawności wymiaru podatku pozostałych nieruchomości połączonych z nieruchomością objętą zakresem czynności,
3. prawidłowe prowadzenie postępowań podatkowych, w tym wyjaśniających i dowodowych,
4. terminowe sporządzanie i wysyłanie decyzji ustalających bądź korygujących wymiar podatku,
5. załatwianie interesantów, udzielanie im niezbędnych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w zakresie stanowiska pracy,
6. bieżąca aktualizacja danych w ewidencji podatkowej,
7. prowadzenie akt podatników, dokonywanie analizy tych akt poprzez sprawdzanie danych w aktach z aktualnymi wypisami z rejestru gruntów,
8. dokonywanie samokontroli na stanowisku pracy,
9. egzekwowanie obowiązku składania przez podatników informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych w przypadku zbycia lub nabycia lub innych okoliczności uzasadniających zmiany w wymiarze,
10. terminowe i prawidłowe uzgadnianiem po stronie wymiaru konta 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych obrotów kont szczegółowych z obrotami na koncie analitycznym w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
11. sporządzanie rejestrów wymiarowych i korekt,
12. sporządzanie danych do celów sprawozdawczych,
13. sprawdzanie dokumentów dotyczących wymiaru podatku pod względem merytorycznym i formalno rachunkowym,
14. prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów,
15. samodzielne podejmowanie wszystkich czynności przygotowawczych i organizacyjno- technicznych w ramach powierzonych obowiązków,
16. dokonywanie kontroli powszechności opodatkowania podatkiem od nieruchomości od osób fizycznych poprzez przeprowadzanie kontroli w terenie, będącej jednym z elementów kontroli zarządczej,
17. opisywanie wniosków w zakresie wydawanych zaświadczeń,
18. uczestnictwo w rozprawach przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym,
19. przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu w szczególności:
- regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Chełm,
- instrukcji obiegu dowodów księgowych,
- regulaminu pracy,
- instrukcji kancelaryjnej,
20. przestrzeganie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i innych przepisów prawa podatkowego,
21. przestrzeganie przepisów w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego,
22. stosowanie i przestrzeganie przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
23. przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
24. przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony danych,
25. wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Liczba godzin pracy w miesiącu: 160.0
Data rozpoczęcia: 19.05.2025
Wynagrodzenie brutto: od 4 800 PLN
Opis wynagrodzenia: (do uzgodnienia)
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pozostali pracownicy obsługi biura gdzie indziej niesklasyfikowani
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE
WYMAGANIA
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
- wyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomia/prawo/admin./zarządz./mark/finanse/rach./finanse i rach
Wymagania pożądane
Uprawnienia:
- znajomość przepisów prawa podatkowego
- umiejętność pracy z zespole, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność i staranność, komunikatywność
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych
- biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość obsługi pakietów Office
- umiejętność stosowania przepisów prawa w dokonywaniu wymiaru podatku
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego
- studia podyplomowe: ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość
- umiejętności kontaktowania się z podatnikami
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym
Pozostałe wymagania
Inne wymagania: PEŁNA TREŚĆ OGŁOSZENIA ZAMIESZCZONA NA STRONIE INTERNETOWEJ Urzędu Miasta Chełm: https://umchelm.bip.lubelskie.pl/index.php?id=146&p1=szczegoly&p2=14035 .
Stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych w Wydziale Podatków w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm, 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65.
Symbol oferty: DOR.2110.25.2025.
Jednostka ogłaszająca: Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 22-100 Chełm.
Data ogłoszenia: 2025-04-17.
Termin składania dokumentów: 2025-04-28.
Wymagane wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość lub wyższe i podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość.
Wymagania związane ze stanowiskiem.
Wymagania niezbędne:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość lub wyższe i podyplomowe na kierunku ekonomia lub prawo lub administracja lub zarządzanie lub zarządzanie i marketing lub finanse lub rachunkowość lub finanse i rachunkowość.
Wymagania dodatkowe:
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
- znajomość ustawy o samorządzie powiatowym,
- znajomość kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustawy o pracownikach samorządowych,
- znajomość przepisów prawa podatkowego,
- umiejętność stosowania przepisów prawa w dokonywaniu wymiaru podatku,
- umiejętności kontaktowania się z podatnikami,
- biegła obsługa komputera i urządzeń biurowych, znajomość obsługi pakietów Office,
- umiejętność pracy z zespole, bardzo dobra organizacja pracy własnej, sumienność i staranność, komunikatywność.
Zakres obowiązków:
1. Dokonywanie osobom fizycznym wymiaru oraz zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości, w podatku rolnym oraz podatku rolnym, leśnym i od nieruchomości pobieranych w formie łącznego zobowiązania pieniężnego,
2. dokonywanie wymiaru, zmian w wymiarze w podatku od nieruchomości oraz analizy poprawności wymiaru podatku pozostałych nieruchomości połączonych z nieruchomością objętą zakresem czynności,
3. prawidłowe prowadzenie postępowań podatkowych, w tym wyjaśniających i dowodowych,
4. terminowe sporządzanie i wysyłanie decyzji ustalających bądź korygujących wymiar podatku,
5. załatwianie interesantów, udzielanie im niezbędnych informacji i wyjaśnień zgodnie ze zgłoszonymi potrzebami w zakresie stanowiska pracy,
6. bieżąca aktualizacja danych w ewidencji podatkowej,
7. prowadzenie akt podatników, dokonywanie analizy tych akt poprzez sprawdzanie danych w aktach z aktualnymi wypisami z rejestru gruntów,
8. dokonywanie samokontroli na stanowisku pracy,
9. egzekwowanie obowiązku składania przez podatników informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych w przypadku zbycia lub nabycia lub innych okoliczności uzasadniających zmiany w wymiarze,
10. terminowe i prawidłowe uzgadnianiem po stronie wymiaru konta 221 Należności z tytułu dochodów budżetowych obrotów kont szczegółowych z obrotami na koncie analitycznym w zakresie podatku od nieruchomości od osób fizycznych,
11. sporządzanie rejestrów wymiarowych i korekt,
12. sporządzanie danych do celów sprawozdawczych,
13. sprawdzanie dokumentów dotyczących wymiaru podatku pod względem merytorycznym i formalno rachunkowym,
14. prawidłowe i terminowe archiwizowanie dokumentów,
15. samodzielne podejmowanie wszystkich czynności przygotowawczych i organizacyjno- technicznych w ramach powierzonych obowiązków,
16. dokonywanie kontroli powszechności opodatkowania podatkiem od nieruchomości od osób fizycznych poprzez przeprowadzanie kontroli w terenie, będącej jednym z elementów kontroli zarządczej,
17. opisywanie wniosków w zakresie wydawanych zaświadczeń,
18. uczestnictwo w rozprawach przed Samorządowym Kolegium Odwoławczym,
19. przestrzeganie przepisów regulujących wewnętrzne sprawy Urzędu w szczególności:
- regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Chełm,
- instrukcji obiegu dowodów księgowych,
- regulaminu pracy,
- instrukcji kancelaryjnej,
20. przestrzeganie przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz ustawy o podatkach i opłatach lokalnych i innych przepisów prawa podatkowego,
21. przestrzeganie przepisów w sprawie zasad rachunkowości i planu kont dla prowadzenia ewidencji podatków i opłat dla organów podatkowych jednostek samorządu terytorialnego,
22. stosowanie i przestrzeganie przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
23. przestrzeganie przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
24. przestrzeganie przepisów w zakresie ochrony danych,
25. wykonywanie innych zadań zleconych przez zwierzchników.
Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących zatrudnienia,
5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7. referencje (kserokopia),
8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Warunki pracy:
- praca w systemie jednozmianowym,
- praca w pozycji siedzącej, wymagająca sprawności obu rąk, dobrej ostrości wzroku,
- praca w pomieszczeniu przy oświetleniu sztucznym i naturalnym,
- obsługa komputera, faxu, kserokopiarki.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce.
Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wynosi: 5,77 %.
Miejsce składania dokumentów.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście (w zaklejonej kopercie)
w Urzędzie Miasta Chełm, ul. Lubelska 65, pokój 28 lub pocztą na adres Urzędu z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych w Wydziale Podatków w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm w terminie do dnia 28 kwietnia 2025 roku.
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku ofert wysłanych pocztą decyduje data stempla.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.umchelm.bip.lubelskie.pl oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Lubelskiej 65.
Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być podpisane wraz z podpisana zgodą na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji wg wzoru:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na stanowisko ds. wymiaru podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego od osób fizycznych w Wydziale Podatków w Departamencie Finansów w Urzędzie Miasta Chełm 22-100 Chełm, ul. Lubelska 65 ogłoszonej dnia 17 kwietnia 2025 roku, prowadzonej przez Urząd Miasta Chełm.
Jednocześnie oświadczam, że udzielam zgody dobrowolnie oraz że zapoznałem/łam się z klauzulą informacyjną dla kandydata do pracy w Urzędzie Miasta Chełm.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz ustawa z dnia 21 listopada 2008 roku
o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).
Uwagi
Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
DLA KANDYDATA DO PRACY W URZĘDZIE MIASTA CHEŁM.
Na podstawie z art. 13 ust. 1 oraz 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) przekazujemy informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych.
Administrator Danych Osobowych
Administratorem Państwa danych osobowych jest Urząd Miasta Chełm, za którego czynności z zakresu prawa pracy wykonuje Prezydent, ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm, info@umchelm.pl, tel.: (82) 565-20-70.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony danych z którym można skontaktować się za pośrednictwem adresu e-mail iod@umchelm.pl lub wysyłając list na adres administratora.
Cel przetwarzania danych
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia procesu rekrutacyjnego.
Podstawa prawna przetwarzania danych
Podstawą prawną do przetwarzania danych osobowych, w zakresie wskazanym w przepisach prawa pracy, w procesie rekrutacji jest art. 6 ust. 1 litera b RODO. W odniesieniu do pozostałych danych osobowych podstawą przetwarzania będzie art. 6 ust. 1 litera a RODO, to jest zgoda, która może być odwołana w dowolnym czasie. Jeżeli w dokumentach zawarte są dane, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (dane szczególnej kategorii) konieczna będzie Państwa zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą upoważnieni pracownicy Administratora oraz dostawcy usług IT.
Okres przetwarzania danych osobowych
Państwa dane zgromadzone na potrzeby procesu rekrutacyjnego będą przechowywane do zakończenia procesu rekrutacyjnego. Jeżeli wyrażą Państwo zgodę na przetwarzanie danych w przyszłych rekrutacjach, wówczas Państwa dane przechowywane będą przez okres wskazany w klauzuli zgody.
Obowiązek podania danych osobowych
Podanie danych osobowych jest obligatoryjne w przypadku kiedy będą przetwarzane na podstawie przepisów prawa, w pozostałym zakresie ich wskazanie jest dobrowolne.
Przysługujące prawa
Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo do usunięcia danych osobowych.
W przypadku gdy przetwarzanie Państwa danych osobowych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie nie ma wpływu na zgodność przetwarzania z obowiązującym prawem, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi
W przypadku kiedy uznają Państwo, że Urząd Miasta Chełm przetwarza dane osobowe niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
Państwa dane mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, ale nie będą profilowane.
Informacja o dokumentach (zgodach) składanych w trakcie rekrutacji:
Informujemy, że w ramach prowadzonej rekrutacji wraz z wymaganą dokumentacją potwierdzającą Państwa wykształcenie oraz doświadczenie zawodowe mogą Państwo złożyć oświadczenie:
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa
w art. 9 ust. 1 RODO (w tym dane o stanie zdrowia, o przekonaniach politycznych, ujawniających pochodzenie rasowe lub etniczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych itp.)
Oświadczenia wskazane powyżej, mogą być zawarte w liście motywacyjnym w następujący sposób:
Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym oraz załączonych do niego dokumentach - wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art.
9 ust. 1 RODO.
DANE PRACODAWCY
Pracodawca: Urząd Miasta Chełm
NIP: 5630016442
REGON: 000594100
Krótki opis działalności gospodarczej: Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Adres www: https://samorzad.gov.pl/web/miasto-chelm
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Lubelska 65, 22-100 Chełm, powiat: m. Chełm, woj: lubelskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty:
1. życiorys (CV),
2. list motywacyjny,
3. kserokopia dokumentu poświadczającego wykształcenie (dyplom),
4. kserokopie świadectw pracy i zaświadczeń dotyczących zatrudnienia,
5. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
6. inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach (kursy, szkolenia),
7. referencje (kserokopia),
8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, a w przypadku wygrania konkursu przed zatrudnieniem dołączyć należy zapytanie o udzielenie informacji o osobie,
9. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
11. oświadczenie o posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
12. kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (w przypadku posiadania orzeczenia),
13. zgoda na przetwarzanie danych osobowych w procesie rekrutacji zgodnie z niżej podanym wzorem.
Brak podpisu na ww. oświadczeniach i innych dokumentach będzie uznany za brak wymagań formalnych.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta