Serwis Wyszukiwarka ofert pracy na podstawie CBOP - dział praca
Data ważności ogłoszenia: 2024-04-02

Referent w dziale świadczeń dla rodziny - Osiek, małopolskie

Data dodania: 2024-03-20
Dodane przez: Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu
Pracodawca: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OSIEKU
Wymagania niezbędne:
Wykształcenie: średnie ogólnokształcące

Numer oferty: StPr/jokr/24/0322

WARUNKI PRACY i PŁACY

Miejsce pracy: Główna 125, 32-608 Osiek, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Zakres obowiązków: 1. Udzielanie informacji dotyczących ustalania uprawnień do świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy Za życiem, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej w Dziale Świadczeń dla Rodziny, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Przyjmowanie, ewidencjonowanie i rozpatrywanie wniosków o przyznanie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy Za życiem, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej w Dziale Świadczeń dla Rodzin, wraz z wymaganymi dokumentami.
3. Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy Za życiem, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej w Dziale Świadczeń dla Rodziny.
4. Sporządzanie decyzji administracyjnych w zakresie świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń z ustawy Za życiem, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym oraz pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej w Dziale Świadczeń dla Rodziny.
5. Prowadzenie postępowań wobec dłużników alimentacyjnych oraz spraw z zakresu egzekucji należności wobec dłużników alimentacyjnych, w tym współpraca z komornikami sądowymi, policją, sądem, starostwem powiatowym, urzędem pracy. Wprowadzanie zobowiązań dłużników alimentacyjnych do Biur Informacji Gospodarczej (BIG) oraz Krajowego Rejestru Zadłużonych (KRZ).
6. Prowadzenie spraw z zakresu koordynacji świadczeń rodzinnych.
7. Prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej Działu Świadczeń dla Rodziny.
8. Obsługa programów komputerowych w zakresie świadczeń.
9. Sporządzanie miesięcznych list wypłat świadczeniobiorców.
10. Wydawanie zaświadczeń i udzielanie bieżących informacji.
11. Sporządzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych i zapotrzebowań na środki finansowe, materiałów statystycznych i analitycznych.
12. Prowadzenie dodatkowych działań związanych z potrzebami Działu.
13. Zakres odpowiedzialności: odpowiedzialność za wykonywane czynności i udzielane informacje.
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję: NIE
Wymiar etatu: 1.0
Liczba godzin pracy w tygodniu: 40.0
Data rozpoczęcia: 01.05.2024
Wynagrodzenie brutto: od 4 500 PLN
Opis wynagrodzenia: + dodatek stażowy
System wynagradzania: Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód: pracownik biurowy
Zapewnienie wyżywienia: NIE
Zapewnienie zakwaterowania: NIE
Zatrudnienie od zaraz: NIE
Pracodawca pokrywa koszt przejazdu do Polski: NIE

WYMAGANIA

Wymagania konieczne

Wykształcenie:
  • średnie ogólnokształcące

Pozostałe wymagania

Inne wymagania: I. Wymagania niezbędne:
1. Wykształcenie minimum średnie.
2. Co najmniej 6- miesięczny staż pracy w administracji publicznej.
3. Biegła znajomość komputera (MS Office) oraz urządzeń biurowych.
4. Znajomość ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustawy o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin Za życiem, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów oraz aktów wykonawczych do tych ustaw, ustawy o systemie oświaty (rozdział: pomoc materialna dla uczniów), ustawy Kodeks postępowania administracyjnego.
5. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
6. Niekaralność za przestępstwo umyślne, ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku Referenta.
8. Obywatelstwo polskie lub obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium RP. Osoba nieposiadająca obywatelstwa polskiego może zostać zatrudniona na stanowisku, na którym wykonywana praca nie polega na bezpośrednim lub pośrednim udziale w wykonywaniu władzy publicznej i funkcji mających na celu ochronę generalnych interesów państwa, jeżeli posiada znajomość języka polskiego potwierdzoną dokumentem określonym w przepisach o służbie cywilnej.

II. Wymagania dodatkowe:
1. Mile widziane wykształcenie wyższe administracyjne, prawnicze lub ekonomiczne.
2. Staż pracy w administracji publicznej na stanowisku związanym z realizacją świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego, świadczeń wychowawczych, dodatku osłonowego, dodatku gazowego, dodatku elektrycznego, dodatku węglowego, pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym, Kartą Dużej Rodziny lub wydawaniem zaświadczeń o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego osoby fizycznej na potrzeby programu Czyste Powietrze.
3. Ogólna znajomość pozostałych ustaw w ramach zadań zleconych realizowanych w ośrodkach pomocy społecznej.
4. Umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa i analizowania dokumentów.
5. Umiejętność redagowania pism.
6. Znajomość programu do obsługi świadczeń Sygnity.
7. Umiejętność dobrej organizacji czasu pracy, samodzielność, rzetelność, sumienność, dokładność, terminowość.
8. Umiejętność pracy indywidualnej oraz zespołowej.
9. Odpowiedzialność, wysokie zaangażowanie w pracę.
10. Komunikatywność i gotowość do pracy w bezpośrednim kontakcie z klientem, wysoka kultura osobista.
11. Odporność na stres, asertywność i umiejętność pracy pod presją czasu.

Rekrutacja na powyższe stanowisko składa się z następujących etapów:
Etap I rekrutacji (składanie ofert).
Etap II rekrutacji (zostaną dopuszczone kandydatury osób, spełniających wymagania niezbędne):
Test pisemny wiedzy z wymaganego zakresu.
Etap III rekrutacji (zostaną dopuszczone kandydatury osób, które osiągnęły 3 najlepsze wyniki z testu wiedzy):
Rozmowa kwalifikacyjna.

1. Wymiar czasu pracy: pełny etat, w systemie jednozmianowym.
2. Wynagrodzenie: wynagrodzenie zasadnicze od 4 500 zł brutto + dodatek stażowy
3. Przewidywany termin zatrudnienia: od 01.05.2024 r.
4. Praca w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek.
5. Praca w pomieszczeniu ze stanowiskiem komputerowym.
6. Praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie, w piętrowym budynku bez windy, z podjazdem dla osób niepełnosprawnych.
7. Praca wymaga bezpośredniego i telefonicznego kontaktu z klientem, komunikacji werbalnej i pisemnej.
8. Praca wymagająca samodzielności.
9. Wykonywanie obowiązków pod presją czasu, wymagające odporności psychicznej i radzenia sobie ze stresem w bezpośrednim kontakcie z klientem.
10. Pierwsza umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony. W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, umowa zostanie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy.

DANE PRACODAWCY

Pracodawca: GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ W OSIEKU
NIP: 5491049069
REGON: 357155594
Krótki opis działalności gospodarczej: Pozostała pomoc społeczna bez zakwaterowania, gdzie indziej niesklasyfikowana
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Adres: Główna 125, 32-608 Osiek, powiat: oświęcimski, woj: małopolskie Zobacz na mapie
Język aplikacji: polski
Wymagane dokumenty: Wymagane dokumenty:
1. Własnoręcznie podpisany list motywacyjny.
2. Własnoręcznie podpisany życiorys (CV) z uwzględnieniem dokładnego przebiegu pracy zawodowej.
3. Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz innych dokumentów dotyczących posiadanych kwalifikacji, ukończonych kursach, szkoleniach.
4. Kserokopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy.
5. Zaświadczenie z aktualnego miejsca zatrudnienia.
6. Referencje (w przypadku posiadania takich).
7. Kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku korzystania z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
8. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO.
9. W przypadku chęci uczestnictwa w kolejnych naborach prowadzonych przez GOPS w Osieku proszę o umieszczenie oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych w celu wykorzystania ich w kolejnych procesach rekrutacyjnych prowadzonych przez GOPS w Osieku przez okres 1 roku.
10. Oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie.
11. Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych.
12. Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych dla osób ubiegających się o zatrudnienie.
Oświadczenia, o których mowa powyżej w pozycjach: od 8, 9 i 12 mogą być zawarte w następujący sposób: "Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku zawartych w aplikacji w celu wykorzystania ich w obecnym procesie rekrutacyjnym" LUB "Wyrażam zgodę* na przetwarzanie moich danych osobowych przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku zawartych w CV oraz załączonych do niego dokumentach (wymagane jeśli przekazane dane obejmują szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO)" LUB "Oświadczam, że zapoznałam/em się z obowiązkiem informacyjnym o przetwarzaniu moich danych osobowych, przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku, w procesie rekrutacyjnym".

Wymagane dokumenty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem:
Nabór na stanowisko Referenta w Dziale Świadczeń dla Rodziny plus Imię i nazwisko, adres zamieszkania - pocztą tradycyjną na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek lub w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Osieku, ul. Główna 125, 32-608 Osiek, Sekretariat GOPS (1 piętro, pok.13)
do dnia 2 kwietnia 2024 r. do godz.15.00 (liczy się data i godzina wpływu do GOPS Osiek).
W ofercie prosimy o podanie kontaktu telefonicznego w celu powiadomienia o terminie przeprowadzenia dalszych etapów rekrutacji.
Sposób przekazania dokumentów: Preferowane formy kontaktu: osobiście, poczta

data ostatniej modyfikacji: 2024-04-01 19:30:14
Komentarze
 
Polityka Prywatności