Praca - newsy

instytucja
Kompetencja to wiedza w danej dziedzinie, umiejętność jej zastosowania i określona postawa wobec rzeczywistości. Kompetencje humanistyczne nabywane w trakcie studiów są związane z metodologią stosowaną w danym obszarze naukowym oraz z dorobkiem danej dyscypliny. Te elementy decydują w jaki sposób patrzymy na daną kwestię. A sposób patrzenia z kolei determinuje to, jakie stawiamy pytania i jakie rozwiązania proponujemy. Inaczej zatem spojrzy na problem psycholog biznesu, inaczej psycholog kliniczny, socjolog, filolog, kulturoznawca, pedagog, a jeszcze inaczej filozof.
Główne zmiany jakie już teraz obserwuje się na rynku pracy to odejście od stabilnej, linearnej kariery zawodowej w jednej dziedzinie na rzecz realizowania wielu, zróżnicowanych projektów. W przyszłości, jak przewiduje Sparks& Honey, nasze kariery będą bardziej złożone, wyspecjalizowane, fragmentaryczne, ale przede wszystkim oparte na współpracy.
Najbogatszy człowiek w Polsce na liście Forbesa to… absolwent nauk społecznych. W wielu firmach najbardziej pożądanym pracownikiem jest… wszechstronny humanista. Badania uczelni pokazują, że ścieżki kariery zawodowej humanistów nie różnią się także od losów ich kolegów z kierunków ścisłych. Dlaczego więc cały czas są niedoceniani? O tym, jak humaniści mogą odnosić wielkie sukcesy zawodowe, rozmawiać będą eksperci rynku pracy podczas debaty organizowanej przez SWPS i Edulandia.pl w ramach akcji „Humaniści kontratakują”.
Kanał RSS dla tej listy
Trochę humoru przed pracą:)
Przedstawiciel handlowy, urzędniczka administracji i kierownik idą razem na lunch. Na ulicy znajdują starą lampę. Kiedy jej dotknęli, z lampy wyszedł dżin i obiecał spełnić jedno życzenie każdego z nich.
"Ja pierwsza, ja pierwsza" krzyknęła urzędniczka "Chcę być na Bahamach i płynąć motorówką, nie myśląc o całym świecie"
I puff - zniknęła
"Teraz ja, teraz ja: krzyknął przedstawiciel handlowy "Chcę być na Hawajach, odpoczywać na plaży, z osobistą masażystką i zapasem Pina Colady"
Puff - zniknął.
"No dobrze, Teraz ty" mówi dżin do kierownika.
A ten na to: Chcę, żeby ta dwójka stawiła się w biurze zaraz po lunchu"
Morał z tej historii:
Zawsze pozwól aby twój szef mówił pierwszy.
Polityka Prywatności