Ubiegając się o pracę na Malcie należy przygotować ręcznie lub komputerowo CV (standardowy formularz europejski - do pobrania ze strony www.europass.cedefop.europa.eu) i list motywacyjny oraz załączyć świadectwa ukończonych szkół i kursów, świadectwa pracy oraz referencje, jeśli są wymagane przez pracodawcę. CV powinno zawierać: dane osobowe, informacje o wykształceniu, przebiegu kariery zawodowej, znajomości języków obcych, obsługi komputera, innych umiejętnościach, zainteresowaniach i nie powinno być dłuższe niż 2 strony formatu A4.
List motywacyjny powinien być zwięzły, zajmować maksymalnie jedną stronę formatu A4 i zawierać informacje o naszych planach związanych z rozwojem zawodowym, o wykształceniu, predyspozycjach i oczekiwaniach. Rolą listu motywacyjnego jest pokazanie naszego zainteresowania ofertą oraz przekonanie pracodawcy, że nasze kwalifikacje odpowiadają wymaganiom oferty.
Niektórzy pracodawcy mogą posiadać własny, bardziej rozbudowany formularz CV z większą ilością pytań zamkniętych i otwartych. Po otrzymaniu CV pracodawca zaprasza wybranych kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne.
Przed podpisaniem umowy o pracę może być również wymagane zaświadczenie lekarskie,niezbędne do oceny stanu zdrowia kandydata do pracy, wydane przez uznanego przez służby medyczne lekarza