Korzystając z usług i ofert pracy prezentowanych przez agencje pośrednictwa pracy za granicą, należy zawsze sprawdzić, czy dana jednostka znajduje się na liście licencjonowanych agencji, tj. takich, które posiadają upoważnienie Ministra do wysyłania obywateli polskich do pracy za granicą. Spis licencjonowanych polskich agencji pośrednictwa pracy za granicą znajduje się na stronie Ministerstwa Gospodarki i Pracy -http://www.praca.gov.pl (menu: pośrednictwo pracy) lub w wojewódzkich urzędach pracy.
Luksemburskie agencje, prowadzące legalne rekrutacje na terenie Polski, muszą posiadać oddział na terenie naszego kraju - licencjonowany przez MGiP.
Należy pamiętać, że legalnie działający pośrednik nie może brać pieniędzy od przyszłych pracowników, ponieważ dostaje wynagrodzenie od pracodawcy za przeprowadzoną rekrutację. Ponadto agencja ma obowiązek zawarcia z osobą kierowaną do pracy umowy cywilno-prawnej, w której dokładnie zdefiniowany jest:
pracodawca zagraniczny,
okres, na jaki zawarta jest umowa,
rodzaj i warunki pracy,
przysługujące świadczenia socjalne,
zasady i warunki ubezpieczenia,
obowiązki i uprawnienia osoby kierowanej do pracy oraz pracodawcy,
opłaty pobierane w związku ze skierowaniem do pracy za granicą (np. koszty przejazdu, kursu językowego czy tłumaczenia dokumentów, itp.).
Luksemburskie agencje zatrudnienia także muszą posiadać licencję Ministra Pracy i Zatrudnienia.