O tym, że pracownicy korzystają z portali społecznościowych w godzinach pracy wie większość pracodawców. W związku z tym bardzo często decydują się oni na blokowanie dostępu do niektórych stron internetowych nie tylko po to, aby zwiększyć produktywność, lecz również po to, aby zapobiec wyciekom informacji z firmy.
Widzimy taką sytuację, że pracownicy banków czy instytucji publicznych w
pracy komunikują się za pomocą maili czy notatek służbowych, ale w tym
samym czasie, często z przyjaciółmi z pracy kontaktują się przez swoje
prywatne konta na portalach społecznościowych – mówi newsrm.tv Magdalena
Dziewguć, Dyrektor Programowy w Fundacji Rozwoju Kompetencji
Strategicznych oraz Head of Google for Work CEE. Tworzą się przez to dwa
równoległe światy komunikacyjne i pewne jest, że jedynie jeden z nich
przetrwa próbę czasu. Warto zaznaczyć, że już w tym momencie wysyłamy
coraz mniej maili i co ciekawe uważa się je już za technologię
przestarzałą, ponieważ znaleźliśmy bardziej efektywne formy
komunikacji.